Hvad er muligt?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvad er muligt?
Har du egentlig en køkkenvægt? Ellers må far ud og købe en til dig, så er det altså noget nemmere at taste rigtigt :-)
14 år17. april 2010 kl. 20:36
jeg har en køkkenvægt - der jeg vejede mit mad i dag ( bortsæt fra kiksne og sådan)

det er liidt for sent xD
14 år17. april 2010 kl. 21:08
Så må du gøre det imorgen. Også kiksene. Prøv på at få glade smileyer. Det bliver for surt hvis du skælder dig selv ud over at spise kanel knækbrød og chokolade kiks, men det skal ikke være istedet for alt det sunde. Jeg udfordre dig til at spise minimum 600 g frugt og grønt, drikke en halv liter mælk, 1,5 liter vand og røre dig minimum 45 min i morgen :-)
14 år17. april 2010 kl. 21:18
en halv liter.. mælk feder sgu da! jeg drikker aldrig mælk :s

vi har ikke meget forskellig grønt - for både min far og jeg er væk hele ugen.. men kan spise en heeeeelt masse gulerødder.. jeg ved ikke om jeg skal løbe i morgen, har vist løbet tre dage i træk nu.. men jeg kan hoppe en masse på trampolin, lege med kaninen, lave engle hop og gå en tur måske?

hvad er godt som morgenmad.. jeg er ikke den store morgenmadsspiser.. det er besværligt, kedeligt og tager for lang tid -.-
14 år17. april 2010 kl. 21:29
Mælk feder sgu ikke! Medmindre det er sødmælk.
Var det ikke minimælk du helst ville have?
500g Minimælk 189 kcal i alt 71 kcal fra protein 95 kcal fra kulhydrat og kun 22 kcal fra fedt, prøv at se hvor mange chokolade kiks du kan få for 189 kcal. 500 g skummetmælk giver 9 kcal mindre.
Det jeg foretrækker til morgenmad er en stor smoothie lavet på enten jordbær eller banan. Jeg bruger frosne optøede jordbær, som jeg tager ud af fryseren inden jeg går i seng og lægger i køleskabet.
Jordbær smoothie: en pakke jordbær 500 g + 300 g skummetmælk
Banan smoothie: en stor banan ca 150 g + 300 g skummetmælk
Hver slags giver knap 300 kcal, det er hurtigt at lave, hurtigt at drikke og holder mig mæt i lang tid, som regel helt indtil frokost. Og så er det smækfyldt med mineraler og vitaminer.
jeg synes det er et hit at have frosen frugt og grønt i fryseren, for så har man altid noget.
14 år17. april 2010 kl. 22:05
Jeg slog lige marie kiks op for dig, som har et endnu lavere kalorieindhold end chokolade kiks
44g Mariekiks 190 kcal i alt 13 kcal fra protein 130 kcal fra kulhydrat og 46 kcal fra fedt
Så 500 g minimælk = 44 g mariekiks kaloriemæssigt.
Mariekiks indeholder bare næsten ingen vitaminer eller mineraler.
Så hvad vil du helst have nu?
14 år17. april 2010 kl. 22:10
jeg vil ikek spise kiks kager eller noget som helst xD
14 år17. april 2010 kl. 22:41
men 300 kalorier er jo sygt meget!
14 år17. april 2010 kl. 22:42
300 kalorier er ikke ret meget.
300 kcal til morgen
300 kcal til frokost
300 kcal til aften
og 300 kcal fordelt på mellemmåltiderne, så får du 1200 kcal, som reelt set er minimum. Hvis man indtager mindre end 1200 kalorier igennem længere tid, så vil kroppen tro at der er hungersnød og holde på fedtet og så taber man sig bare ikke uanset hvad pokker man gør.
Det gode ved mælk er at det indeholder calcium (kalk) som binder fedtet til sig nede i maven, så fedtet kommer direkte ud med afføringen, istedet for at blive lagret i fedtdepoterne.

Jeg prøver lige igen.

HVIS DU VIL TABE DIG, SÅ SKAL DU SPISE NOGET MERE.
DU SKAL HAVE DIT NÆRINGSBEHOV DÆKKET, ELLERS TABER DU DIG IKKE.

Ikke for at råbe, bare for at fremhæve det.
Og hvis du sørger for at spise meget af det sunde, og får dit vitamin og mineral behov dækket, så får du blankt hår, pæn hud og klare øjne. Dvs du bliver smukkere, hvilket i bund og grund var det du efterspurgte.
Et par uger på suppekuren, havde egentligt været sundere for dig end den sulte/sukkerkur du har gang i.
Hvis du vil have hjælp til et sundt vægttab, så vil jeg gerne hjælpe dig. Hvis du vil sulte dig, så vil jeg ikke.
14 år17. april 2010 kl. 22:57
jeg bestemmer ikke helt selv hvorvidt om jeg sulter mig selv eller ej..

men altså skulle en smoothie så være min morgenmad - ikke andet?
14 år17. april 2010 kl. 23:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });