Hvad er muligt?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvad er muligt
Det har hele tiden været meningen jeg ikke ville spise fisk, ville bare starte blidt ud med at være "vegetar" og nu er der gået en måned og jeg prøver nu uden fisk også - kan i øvriht ikke lide så meget fisk andet end tun :D

Jeg er ikke veganer, så spiser æg, mælk, honning og andre ting ;)
14 år17. april 2010 kl. 17:15
Så byt du kødet ud med ost/andre mælkeprodukter, æg og tofu. Siden her er jo ganske fantastisk, når man skal holde øje med om man får nok næring.
Prøv at sætte dig et mål, så får du at vide hvor meget du kan spise hver dag. Du skal nok veje et sted mellem 60 og 65 kg, og et halv kilo om ugen er et rimeligt realistisk mål.
14 år17. april 2010 kl. 17:27
min vægt er mega underlig.. Det er ikke længe siden jeg var oppe på 71.6.. men så stoppede jeg med at spise meget..

I går aftes var den på 68.7 om morgenen på 69.2 og lidt senere efter morgenmad på 68.2..

hmm xD

Jeg vil gerne veje 59 :o
14 år17. april 2010 kl. 17:33
Nøjes med at hoppe på vægten 1 gang om ugen, før morgenmaden og efter du har været på wc. Husk det er ingen stepbænk :-)
Ved du hvordan du sætter mål?
Hvis ikke så går du ind i profil > mål og taster det ind der. Det er ca.10 kg du vil tabe og med et halvt kilo om ugen, så giver det 20 uger. Dvs hvis du vejer dig i morgen tidlig og vægten siger 68 kg, så er der kun 18 uger igen, så kan du sætte dit mål til at du vil tabe 9 kg og at du har deadline den 22. august. Du kan tidligst være færdig den 19. juni, da du ikke kan vælge at tbe dig mere end 1 kg om ugen, så en hver dato der i mellem vil være passende.
Så kan du også se at du ikke behøver at have dårlig samvittighed og hvor mange kalorier du rent faktisk kan tillade dig at spise.
14 år17. april 2010 kl. 17:51
en gang om ugen - du må være sindsyg!
;O! xD

meeeen jeg skal til berlin i fem dage.. ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. ;s for enten spiser jeg ikke - ellers grovæder jeg.. :s

det med mål.. skal lige tænke over det, for jeg er lidt.. ehm stædig og begynder at gøre usunde ting for at tabe mig, hvis det ikke går efter mit hoved.. må lige spørge en pige som kender til mine.. mærkelig spisevaner.. hvad hun siger.. :D
14 år17. april 2010 kl. 17:57
Det er også usundt kun at spise 300 kcal i form af kage :-)
14 år17. april 2010 kl. 18:01
"ehm stædig og begynder at gøre usunde ting for at tabe mig, hvis det ikke går efter mit hoved.."

det var sådan noget jeg mente.. :D
14 år17. april 2010 kl. 18:04
Det var også sådan jeg forstod det.
Du kan spise stort set ubegrænset af grøntsager og stadig tabe dig. Hvis et menneske skulle spise som en chimpanse og kun leve af rå frugt og grønt, så skal der 5 kg til om dagen for at dække behovet for næring, så grovæd du bare løs. Af salat baren!
Jeg ved godt det er svært mht til at begrænse vejningen til en gang om ugen, men det spare altså en for mange ærgelser, og giver et helt reelt billede af om man rent faktisk taber sig.
Så sæt du bare målet og noter din vægt og kropsmål en gang om ugen. Og spis så du får glade smileyer over hele linien hver dag, så lover jeg dig at du vil tabe dig, og ikke blive skuffet.
Jeg har smidt over 10 kg siden jeg begyndte at bruge denne side i starten af februar og ligger nu lige under min mål kurve.
Men du skal ikke regne med at vægten går lodret nedad, som kurven gør. Vægtkurven vil bugte sig lige rundt om målkurven, så nogle gange er ens vægt lidt over ens målsætning og nogle gange lidt under, det er ikke noget at panikke over, når den er lidt over, for det skal nok gå nedad igen, hvis blot man følger programets anvisninger.
14 år17. april 2010 kl. 18:23
det er mere om jeg psykisk kan klare at sætte mig mål, for jeg har haft lidt problemer.. hmm xD ja det er ikke lige til at sige på offentligt forum uden jeg bliver tvunget til læge eller psykolog :|
14 år17. april 2010 kl. 18:30
okay det er ret svært at forklare ;D men det hører lidt under det med at gøre usunde ting
14 år17. april 2010 kl. 18:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });