Hvad er muligt?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvad er muligt
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at forstå dig.....du klager din nød konstant....føler dig tyk og grim, men du har det fint nok??

Jamen hvis dit liv er så super fint at du ikke behøver at tale med nogen om det, hvorfor klager du så din nød her næsten dagligt???

Er det opmærksomhed du vil have, eller (synes du selv) du har et reelt problem???

Det virker jo slet ikke som om du hører på nogle af de råd du får......hvad er det så du vil???

Hvis det bare er for at klage dig, så kunne du jo oprette en dagbog/blog et eller andet sted, men hvis det er hjælp du vil have, må du sgu også lytte en smule, i stedet for at feje ALT af bordet, med et jeg er grim og tyk!!

Du må undskylde hvis jeg lyder lidt vrissen, men jeg har det altså svært med mennesker der KUN klynker og aldrig siger noget som helst positivt. Tag ansvar for dit liv, så skal du nok blive en glad og flot pige :-)

Vh Karin
14 år17. april 2010 kl. 13:41
Jamen så siger vi jeg bare vil have opmærksomhed. :-)
14 år17. april 2010 kl. 14:23
Hej Sunrising, jeg kan godt genkende tendensen til at klage, men vige tilbage ved konfronterende spørgsmål, for 'jeg har det jo fint nok' (lige indtil det går dårligt næste gang). Men det er der ingen bevægelse i. Man får lyst til at ruske dig.

Selvfølgelig er det godt for dig at tabe dig 5 kilo, og selvfølgelig vil du få større selvsikkerhed af at komme i bedre form, og selvfølgelig skal du lære mere om at spise godt og behandle dig selv fornuftigt. Men hvis du virkelig vil rykke dig i forhold til dit selvværd, tror jeg det vil være godt for dig at få noget hjælp til at ændre syn på dig selv i positiv retning. At tale grimt til og om sig selv er mere nedbrydende end man skulle tro, så sæt en anden plade på. Det vil også hjælpe dit vægttab, for det er lige den slags tanker der giver lyst til at trøste sig med sukkersager eller alkohol.

Det kan sagtens gøres uden at lyve for sig selv.
14 år17. april 2010 kl. 16:14
Det er virkelig svært at forklare..

Min mening med emnet var kun for at få at vide om det var muligt. Det er bare utrolig svært for mig ikke at sige at jeg nu engang er grim - for det synes jeg jo selv. Og ingen af jer ved hvor meget jeg kæmper for at kunne lade være. Det lyder nemt, men det er det virkelig ikke - i hvert fald ikke for mig.

Hvorfor vil jeg ikke have hjælp? Hjælp til hvad? I tænker jo herinde at jeg gør det for opmærksomhed - jamen hvad ville en proffesionel så ikke tænke? I øvrigt har jeg kæmpe problemer med læger og sådan noget. Jeg skriver at "jeg har det fint" - vel har jeg det ej fint, men jeg har det fint nok til ikke at skulle til nogensom helst form for snakkende person.

Og om jeg virkelig gør det for opmærksomhed.. det ved jeg ikke. Jeg ved det virkelig ikke - for det er jo det jeg selv mener! jeg ville ikke gå rundt og ikke spise noget en hel dag, bortset fra morgenmad, og forsøge at holde det hemmeligt (det kan jeg nu ikke :s) og have ondt i maven hele tiden - for opmærksomhed.

Tjaeh, jeg ved ikke om der er mere at sige. Men jeg siger mange tak for de svar, der rent faktisk handlede om mit første spørgsmål.

^ - og ja, jeg ved at jeg klynker og piver som en lille hundehvalp. Det er nu sådan jeg er.
14 år17. april 2010 kl. 16:23
Som jeg skrev til dig tidligere, så er det muligt at vokse sig smukkere. Jeg har i hvert fald set det indtil flere gange. Men hvis du gerne vil tabe dig, så er du nødt til at spise andet end knækbrød og kage. Har du i det hele taget prøvet at følge den kostplan jeg foreslog dig da du startede herinde?
14 år17. april 2010 kl. 16:27
Og piv du bare! Når man har mistet sin mor i så ung en alder, og ikke har hende at pive til, så har man lov til at gøre det til dem man kan. Fædre pylre bare ikke nok om deres børn.
Så til de som er træt af Sunrisings pylren: lad være med at læse/kommentere hendes indlæg, hvis I alligevel ikke gider høre på hende.
Jeg skulle i hvert fald heller ikke nyde noget af at ligge på en briks og fortælle om, hvor utilstrækkelig, utiltrækkende og uelsket jeg følte mig, hvis det var tilfældet.
14 år17. april 2010 kl. 16:35
I øvrigt håber jeg aldeles ikke at jeg har stødet nogle af brugerne som ligger i kategorien "svært overvægtig" - nogle gange tænker jeg mig ikke om.

rdrd - jeg ved udemærket godt jeg skal spise andet end kanelknækbrød og kage xD Vi har bare aldrig kanelknækbrød, sirupvafler eller kiks herhjemme - også ryger de altså nemt ned.

I øvrigt kan jeg ikke kontrollere min mad - hvilket er mit højeste ønske, så ville det være meget lettere.

I dag spiste jeg til morgen mad FIRE kanelknækbrød?! Også blev jeg så skuffet over mig selv at jeg tvang mig selv til at løbe.. så spiste jeg 3 skiver tomat til frokost.. takkede pænt nej til is af min far.. og sagde at jeg ikke ville have avocadoer, dressing eller noget som helst andet som jeg plejer at ville.. Fint nok .. men det ender med at vi fik købt kiks og falafler og en sambooza eller hvad det nu hedder. Da jeg så kommer hjem begynder jeg fuldstændig at grovæde.. 5 kiks eller sådan noget og 2 små falfler. - Selvom jeg hele tiden sad og sagde "stop stop" til mig selv..

Det er derfor jeg spiser sådan, og jeg prøver at forbedre mig, for mine sultetider hjælper mig ikke.

Jeg har glemt alt om din kostplan - der har været alt muligt andet at tænke på - i øvrigt spiser jeg ikke kød mere .og har ikke villet spise fisk fra i går af. Har simpelthen glemt det, undskyld.. Kigger lige på det.
14 år17. april 2010 kl. 16:36
nu går jeg ind og gemmer alt hvad der hedder kiks og kage langt ind i skabet! :D
14 år17. april 2010 kl. 16:37
Vil du stadig spise ost og æg? Og hvad er der nu galt med fisken? Du kan godt få protein nok igennem grønt, men det er hulens svært at få nok B12 og D-vitamin, hvis man udelukkende spiser vegetarisk. Jeg skal lige tjekke vitaminlisten. Jeg kan simpelthen ikke huske om der er B12 og D i noget som helst vegetarisk.
14 år17. april 2010 kl. 16:51
Niks. Ingen B12 og D i andet end animalsk. Der findes lidt B12 i øl, men slet ikke nok til at jeg vil anbefale dig at drikke bajere hver dag :-) Men i mælkeprodukter og æg findes der både B12 og D-vitamin. Og det er altså ikke helt det samme at få det i piller. Vitamin piller er kun et tilskud og bør ikke træde istedet for varieret kost.
14 år17. april 2010 kl. 17:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });