Hvad er muligt?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvad er muligt
Har du tænkt på at dine klassekammerater og dine veninder som siger at du er smuk/pæn, kan have ret . Du vil bare ikke høre det , ligesom du ikke vil høre al de råd du får af velmenende folk herinde på madital

Hvad er smuk? En fotomodel der går i slasket tøj og uden make up vil du ikke vende dig efter, hun har bare nogle grundtræk der gør at hun kan modelleres smuk( defineret efter hvad modeskaberne og reklamefolkene synes er smuk).

Du spørger om du kan bliver smuk når du ikke er mere end femten år. Der findes ikke mange grimme 15 årig for I er smukke i kraft af jeres ungdom. Selvom nogle måske har nogel kilo for meget er I stadig smukke og det gælder med garanti også for dig.
Desværre som puttegirl siger så kan man først se det når men er ældre. Det er synd du bruger dine ungdomsår på at bekræftige hvor grim og dum og tyk du er.

Hilsen en på 52 som også brugte sine teenager år på at forsøge at tabe mig selvom det ikke var nødvendigt

14 år16. april 2010 kl. 13:26
Det ER nødvendigt for mig at tabe mig.

Nej de har ikke ret. Hvad skulle de sige "du er grim"? ;-) Tror jeg nu ikke.

Med smuk mener jeg ikke grim.
14 år16. april 2010 kl. 20:34
Jeg havde det lidt som dig, synes jeg var tyk og meget lidt pæn. Jeg havde det dog ikke så slemt som det lyder til at du har det. Jeg er enig med de andre i tråden om t det lyder til at du har meget lavt selvværd og du måske ville have godt af terapi? Alle mennesker er smukke på forskellige måder og alle har ting ved dem som er smukke. Jeg har fx et rigtigt flot hår, som jeg kan kigge på i spejlet og tænke at det er smukt. Men jeg har også en stor næse. Men jeg vælger at se det positive fremfor det negative. Man bliver smukkere ved at tro på at man er smuk :) Sådan er det bare. Så længe du tror du lyver for dig selv virker det ikke, du skal tro på det :)
Kan du slet ikke nævne noget om dig selv som er pænt?
14 år17. april 2010 kl. 00:48
på en heldig dag kan jeg - men ellers er jeg desperat for at finde noget..
14 år17. april 2010 kl. 09:48
Tag det roligt Sunrising. Husk historien om den grimme ælling. Fortsæt du med at dyrke motion og spise sundt, så skal du nok blive en smuk svane.
Jeg synes det er flot at du i det hele taget har overskud til at tænke over dit udseende, i betragtning af hvor meget du har mistet.
Prøv at koncentrere dig om dit projekt "kom i god form", og prøv at have det sjovt imens.
Om du har brug for en professionel at tale med, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg har aldrig selv haft fidus til det.
Jeg er af den mening, at hvis der er noget man er utilfreds med, så må man ændre det.
Og det er jo netop det du er i gang med.
14 år17. april 2010 kl. 10:22
Men jeg er begyndt ikke at have energi nok til at løbe´.. Også selvom jeg har drukket to liter vand.. I går gad mine ben ikke bevæge sig :s
14 år17. april 2010 kl. 10:29
Hvis det passer det du har skrevet i din dagbog at du indtog i går, ja så kan jeg godt forstå at du ikke har energi til at løbe, for det er jo alt for lidt!!

Men det er selvfølgelig en forglemmelse at du ikke har tastet det hele ind, ikke også??

Du er altså nødt til at tænke anderledes min pige....nogle føler jeg at du kun er her for at skabe opmærksomhed (af den negative slags) om dig selv. Jeg bliver SÅ deprimeret af at læse dine indlæg, for uanset hvad folk skriver af opmuntrende råd, ja så rakker du dig selv ned og ingenting er godt nok.

Jeg tror simpelthen du er nødt til at snakke med en virkelig person omkring dit selvværd, om det så bliver terapi eller bare en voksen du kender, det er i princippet ligegyldigt. Så længe du kører i den samme skure, ja så kommer du ikke videre.

Denne tråd minder stort set om den sidste du oprettede, det kører hele tiden, med jeg er grim, tyk osv. og der intet vi siger eller gør, der kan ændre på din selvopfattelse, for du HAR bestemt i dit hovede at du er grim, tyk osv.

Derfor er det ikke hen over nettet du får hjælp, men i det virkelige liv. Hvis du ikke kender en voksen du har tillid til, så brug din læge eller skolens sundhedsplejerske. De er ekspert i dine problemer.

Bare min ydmyge mening, tag den eller lad være...........

Vh Karin
14 år17. april 2010 kl. 10:40
ehm .. det er nu rigtig nok hvad jeg skrev for i går

1-2 kanelknækbrød
2 sirupvaffler (honningkager var det eneste der mindede om) til morgen mad

5 små lakridser og 3 både æble.. til frokost

men... jeg var lidt ked af det - skal nok spise mere i dag.. :s men jeg drak rigtig meget vand! :D

Den eneste grund til at jeg skriver det på nettet er, at jeg kan skrive mine tanker - fuldstændig. Hvis folk begynder at spørge mig i dne virkelige verden, så kan jeg slet ikke snakke hvordan jeg har det.. :s

14 år17. april 2010 kl. 11:49
Kan du så ikke skrive dine tanker ned i en lommebog/kladdehæfte/dagbog i en uge eller 12 dage og så vise den til din skolesundhedsplejerske eller læge?

Det kan måske gøre det nemmere. Start f.eks. med at skrive hvorfor du har svært ved at tale med andre om det og hvorfor det er nemmere skriftligt.
14 år17. april 2010 kl. 12:33
Det har jeg ikke lyst til. Jeg har det jo fint nok..
14 år17. april 2010 kl. 13:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });