NU skal det være -igen!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fedtforbrændingskur - suppekur.
Det kender jeg alt for godt, det med vægten. Kommer så til at veje mig hver dag, og kan blive helt ked af det hvis der en dag står 400g mere end dagen før.
15 år15. januar 2009 kl. 18:19
Den der suppe kur, er altså ikek sund for kroppen. Man får jo alt for få kcal, taber en masse væske og tager på igen når man stopper på kuren. Man kan dog med succes erstatte fx aftensmaden med suppen i nogle uger, DET giver pote... Altså spise normalt sundt, men så spise suppe til aftensmad...

Kender I iøvrigt de der mænd, som ikke er så gode til at bakke op om ens kur? Min er pt. i gang med at lave friterede pærer i rom med flødeskum.... ØHM ikke så smart når jeg gerne vil tabe mig.. Hvor svært er det at sige nej tak til, nå han vifter dem foran næsen for mig og her dufter af friturebagt dej i hele huset?? ARGH...
15 år15. januar 2009 kl. 22:41
Janne: Ja det er simpelthen SÅ irriterende sådan noget. Nu er jeg single så den slags problemer har jeg heldigvis ikke. Men havde det med min x kæreste. Han købte slik, chokolade, kager og lavede fed fed mad og sad og spiste det foran mig. Lokkede med en klam gang McD. Jeg har ikke rygrad til det. Kan ikke sidde der og lade som om jeg ikke er sulten når han sidder og smasker løs.

15 år16. januar 2009 kl. 09:33
Louise: Skriver du ikke lig din email adresse - så skal jeg nok skrive. Hvordan går det forresten med vægten? Jeg har været på kur i 10 dage nu, og jeg har allerede smidt 2,7 kilo.. Desværre har jeg ikke fået kalorier nok de sidste par dage, så der kommer nok et kilo på her i weekenden. Jeg prøver på at tabe mig "langsomt", men her i begyndelsen når kiloene "gerne vil af", kan man jo ikke lade være med at blive revet lidt med :o)
Go' (slank) weekend derude.

Pådenigen
15 år16. januar 2009 kl. 10:42
Min email er lomse@hotmail.com... :)
15 år16. januar 2009 kl. 16:06
Hej Louise.

Mht. at få protein fra andre kilder end kød, så har jeg et par links, som måske kan hjælpe. Jeg er selv gift med en vegetar, så jeg er vant til at lave masser af vegetar mad og jeg er efterhånden blevet ret god til at få dækket protein/jernbehov på en vegetarisk kost (hvis jeg selv skal sige det :)).

Når det er sagt, så spiser de fleste mennesker rent faktisk meget mere protein, end de har behov for, så hvis du generelt spiser varieret, burde det ikke være nødvendigt for dig at bekymre dig om dit proteinindtag.

Nå, det var de links :)

hijaluna.wordpress.com Dette er en veganerblog, og hende som har den har faktisk selv tabt sig vha. mad i tal.

vegetarforening.dk Dansk vegetarforenings hjemmeside, hvor der er gode råd til proteinindtag og et par opskrifter

vegetarkontakt.dk Her er en stor opskriftsamling, som også har en masse fedtfattige opskrifter.

dk-kogebogen.dk En stor opskriftsamling, hvor du sikkert kan finde nogle interessante opskrifter.

Det var hvad jeg havde indtil videre. Held og lykke med det videre vægttab.

Mange hilsner fra mig
15 år16. januar 2009 kl. 23:27
re:
Baby: Mange tak for links. Jeg må straks kigge dem igennem. Jeg har heller aldrig tænkt på protein som et problem -har faktisk aldrig tænkt på protein. Men vil jo nødig ødelægge noget i kroppen eller miste for meget muskel nu hvor jeg er på kur og det var derfor jeg testede det. Og jeg får nu omkring 65g protein dagligt... Ikke helt de 72 men sådan må det være... Har spist et helt stykke kyllingefilet hver dag sammen med min mælk og smøreost... Og så er der selvf lidt i rugbrød osv...

Så var jeg ved at blive hidsig på min vægt i morges. 91.4 stod den på -igen. Smed alt tøjet i håb om det hjalp -91.4. WTF! Min tøj vejer åbenbart 0 g eller også er der noget med min vægt (den er i øvrigt noget billigt bras!!).

Nåh, så gik jeg på toilet og så stod den på 91.0. Så helt i stykker er den åbenbart ikke. Jeg plejer at veje mig om morgenen efter toilet, før mad og uden tøj. Så nu har de 91.0 bare at være de rigtige haha... Det fortæller jeg mig selv. 1.1 kg før jeg når mit første mål, bmi 30. Hurra for det!

I aften skal jeg jo på cafe og spise med en veninde så i morgen vejer jeg sikkert det samme som for en uge siden. Nåh, whatever.... Ikke noget at gøre ved.
15 år17. januar 2009 kl. 08:02
Godt råd mod lækkersult
Hej med jer. Jeg er en pige på 16 år, jeg har igennem min sygdom fået mange forskellige gode råd til at undgå "forkert" sult. Jeg følte at jeg gerne vil dele et særdeles godt råd med jer, for at undgå lækkersult...

Duft til noget vaniliesukker, og spis så derefter et stykke rugbrød enten uden pålæg, eller bare med noget sundt og helt let pålæg - det forvirrer hjernen, og tror pga. den søde duft fra vaniliesukkeren, at det der kommer i munden, er slik.
15 år19. januar 2009 kl. 22:42
re: Godt råd mod lækkersult
Hej, rart at møde dig.

Det lyder sjovt med det trick, det tror jeg faktisk næsten jeg vil prøve!
15 år20. januar 2009 kl. 13:04
re: NU skal det være -igen!
Hej jeg er også ny her jeg kommer fra grønbjerg og skal tabe 50 kg det jeg fik denne hjemmeside af min læge og jeg syntes den er helt vild go jeg går samtidig hos waight watchers i holstebro men det kneb med motivation men så her efter nytår sagde jeg til mig selv at nu skal det være så i fredags var jeg hos lægen og søndag var jeg top motiveret så lige nu er jeg ved at udforske siden hej så længe hilsen Lone
15 år22. januar 2009 kl. 07:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });