NU skal det være -igen!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: NU skal det være -igen!
Jae, det lyder jo godt. Jeg tror også hvis jeg tabte mig så det kunne ses, så kunne jeg bedre stå ved det. Men jeg har nu stået godt ved det, og sagt jeg var ikke sulten, og i stedet gået hjem og lavet noget.

Men hvis man har nogle overvægtige venner, så er det svært, for det føles somom man nedgør dem ved selv at ville tabe sig og blive sundere, især hvis de er mere overvægtige end én selv!
15 år10. januar 2009 kl. 12:49
Hejsa.

NUPOen glider bedst ned når den er iskold samt lige har fået lov til at stå og trække, før jeg drikker xden.

Den eneste jeg kan få ned er den med chokolade, de andre varianter er direkte rædselsfulde.

Mvh.

Diddl.
15 år10. januar 2009 kl. 14:28
Så faldt jeg i... Har lige slukket tørsten i en cola. Det var en blandet fornøjelse da samvittigheden ikke var helt god. Der er dog plads til den i kalorie regnskabet men er sikker på min krop hellere ville have haft nogle grøntsager.

Det er farligt at sidde og kede sig foran tv´et. Alene, lørdag aften :S
15 år10. januar 2009 kl. 20:47
Det er surt - men vær glad for, at du allerede nu har opdaget, at det ikke var smart. En enkelt cola ødelægger jo ikke noget - især ikke når du nu har indset at du ikke skal gøre det igen.

Så ingen ko på isen, det var ærgerligt, men det er hvad der sker ;)
15 år10. januar 2009 kl. 20:53
Som Claus siger, så længe du er klar over det, og lærer noget om hvillke situationer der kan være farlige for dig! Fx. lørdag aften alene, så kan du være forberedt til næste torsdag!

Et forslag: Hvad med at drikke light! Det er der mange der gør, inkl. mig selv. Så når man en gang imellem får lyst, så drikker man da lige sådan en! Ved godt er er stor debat om light og ikke light! Men altså der er jo ingen kcal i.
15 år11. januar 2009 kl. 09:56
Light er no-go for mig. Kan simpelthen ikke fordrage det. Drak det ellers i mange år men pludselig kunne jeg ikke få det ned mere...

Næste lørdag skal jeg på cafe -det bliver calorie regnskabet ikke bredre af. Tager min sædvanlige vegatarburger og så må jeg drikke the i stedet for alt det andet halløj med kalorier i efterfølgende... Gider ikke sidde og hugge i en salat. Især ikke fordi jeg bare ALDRIG går ud og morer mig.

Og næste lørdag igen skal jeg dele en flaske vin med en gammel kammerat -yes, jeg har våget mig uden for hjemmets 4 vægge og det er en sejr i sig selv. Jeg har også tabt 10 kg i alt nu og taber bukserne og kan se det i mit ansigt! Så det er virkelig rart. Tror dog der er gang i en eller anden form for udrensning for min hud er gået helt amok siden jeg startede... Men det går vel over igen på et tidspunkt. Heldigvis findes der make-up ;)

Når jeg ikke lige har pizza-cola krise er det faktisk gået ret nemt. Har købt et halv bagerrugbrød som en forslog og rister det om morgenen -så er det da sådan lidt -anderledes... Jeg skal øve mig i at spise lidt mere kød. Er ikke ret vild med det. Hvor meget protein er det nu man skal have dagligt som min.?

Og så er der motionen -mit svage punkt. Får gået tur med min hund og så skal jeg jo til at svømme om tirsdagen. Men hesten har jeg stadig ikke fået brugt. Håber virkelig der snart bliver bare liiidt bedre vejr så det bliver lidt nemmere at komme afsted. Det hjælper heller ikke at der ikke er nogen at ride med derude hvor han står -synes det er så kedeligt at ride selv.

Så ja, det er status... Er i dag på 91,9 så håber at runde min BMI 30 inden mdr udgang. Det er vist 89,noget...
15 år11. januar 2009 kl. 11:28
Jeg synes også du skal nyde at du går ud og morer dig igen! Livet skal ikke være surt på slankekur! Jeg synes det er rigtig flot du vover dig ud igen, og kan godt forstå du synes det er en kæmpe sejr! Og man kan sagtens nyde livet lidt engang imellem!

Så GO FOR IT

Jeg ved desværre ikke så meget om hvor meget man skal indtage! Jeg prøver mig bare frem! Men er sikker på der er andre der ved!
15 år11. januar 2009 kl. 13:27
Jeg er da sikker på du kan få plads i regnskabet til din cola?

Jeg kan få plads til noget chokolade. I følge Madital her spiser jeg faktisk aaalt for lidt kalorier (ikke at jeg taber mig særlig hurtigt). Men efter jeg er begyndt på mit vægttab har jeg lyttet mere til hvornår jeg er sulten, og det viser sig, at jeg faktisk ikke er særlig sulten særlig tit.

Men jeg ved ikke om det er helt rigtigt? Skal jeg virkelig spise hver anden time som der bliver anbefalet mange steder?
15 år11. januar 2009 kl. 14:09
Et godt råd: Hvis det er frostvejr, så går jeg ofte bare en tur med min hest. Er der græs rabat så traver vi lidt, så får jeg noget ekstra motion. Det er super godt, når man har en velgående DV´er, man får virkelig gået til :)

Jeg synes godt nok i er lidt fanatiske :) jeg drikker da både cola og spiser usundt, hvis ikke man gør det, så falder man da først i.
15 år11. januar 2009 kl. 16:44
Haha Janne... hvis jeg skal gå med ham foregår det med mig løbende efter. Det har jeg slet ikke kondi til. Selvom jeg burde...

Jeg spiser også for lidt i forhold til hvad den mener jeg skal have. Hvis jeg ikke lever efter de 1200 så taber jeg mig ikke. Er faktisk heller ikke sulten -det er mere kedsomhed når jeg har lyst til at spise ud over hvad jeg spiser nu... Slik og chokolade har jeg heldigvis ingen trang til. Her går den på fedt og cola ;)
15 år11. januar 2009 kl. 17:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });