NU skal det være -igen!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: NU skal det være -igen!
Ja nu er det nu det er nu det er nu! Hvor kommer i andre fra?
15 år4. januar 2009 kl. 21:24
jeg bor ved Århus ... ville være fedt at bo så tæt man kunne mødes og træne sammen engang imellem. Min plan lige nu er at styrketræne hver anden morgen og så gå til spinning 2-3 gange om ugen. I forvejen går jeg 6 km hver dag (til og fra arbejde).

Jeg er også selv bekymret for det med at holde mig fra sodavand ... godt nok drikker jeg altid kun light men stadig er det vel ikke så sundt ... burde nok drikke vand i stedet for.
15 år4. januar 2009 kl. 21:39
Det er rigtig hyggeligt hvordan der er kommet godt gang i debatten. Jeg skal tabe mig omkring 10 kg, og det er første gang for mig. Jeg har aldrig prøvet et ordenligt vægtab før, så det er en glæde at se hvis jeg har tabt mig 100g!

Nu er jeg også ret ung, men jeg vil hellere tabe de kilo nu, end lade det bygge sig op her igennem årene. Det giver virkelig stor motivation at se nogen tage kampen op mod så mange kilo, bare det at sige: Nu skal det være - er meget inspirerende.

By the way - når nu vi deler ud af hvad er sværest, så er min afhængighed helt klart chokolade. Det er svært for mig at gå bare en dag uden at spise det. Jeg prøver at trappe ned og jeg spiser kun mørkt, så lidt hen af vejen er jeg da. Mit største problem tror jeg dog er protionstørrelsen. Eller i det hele tager hvor meget jeg spiser. Jeg kan godt gå og spise gennem hele dagen, og rigtig meget endda når jeg ikke er sulten. :)
15 år6. januar 2009 kl. 15:20
Nu har jeg været i gang i 3 dage og det går faktisk rigtig godt. I dag har jeg været heeelt vildt træt -måske der er noget afgiftning i gang. Desuden har min hund hold mig vågen en del de sidste 2 dage. Gab!

Jeg har endnu ikke haft trang til cola -sukker i form af slik m.m. har ikke været et problem så det tænker jeg ikke så meget over. Er dog egentlig en anelse træt af rugbrød men det er der ikke lige noget at gøre ved...

Så har jeg fået istandsat en fast svømmedag med en veninde og en fast 1 times powerwalk også en gang om ugen. Det med ridning står virkelig sløjt til (skyldes også lidt sæsonnen -er umuligt at ride udendørs når der ligger sne).

Vægten stod i morges på 93.7. Glæder mig SÅ meget til at runde de 90!! Når jeg tænker på jeg har været oppe på 105 synes jeg egentlig det er meget godt gået. Der er dog ingen der har bemærket det?? Skyldes måske at jeg ikke har den store omgangskreds -har ikke haft lyst til at gå ud da vægten lå på det højeste... En på mit arbejde har dog nævnt det -med det er noget tid siden...

Jeg synes altså KLART der skal mere gang i den herinde... En daglig opdatering -bare kort. Hvis i alligevel er inde og notere mad og motion :D
15 år6. januar 2009 kl. 16:37
FLOT louise! Du skal nok klare den! Altså jeg kan ikke fordrage rugbrød, og hvis du kigger dig for på kcal. indholdet, kan man altså godt fine fornuftige boller i hvid brød! Eksemlvis levebrød. De har sådan nogle gode boller rug og kerne boller mener jeg man kan få! Man kan jo godt skifte rugbrøden ud engang imellem, så man ikke kører surt i det! Husker du at spise en stor portion morgenmad?
15 år6. januar 2009 kl. 17:33
Det lyder godt, at du er kommet sådan i gang, Louise - jeg har også været på den igen i tre dage nu og det går også forrygende nemt :-)

Med hensyn til brød, så er det rigtigt nok, at hvidt brød ikke har flere kalorier, men til gengæld mætter det MEGET mindre, så det er en rigtigt skidt løsning. Hvidt brød er en af de ting, jeg holder mig helt fra. Men man kan jo godt finde andet end rugbrød, der er lavet på 100% fuldkorn - jeg købte for nylig nogle frosne boller fra hatting med 100% fuldkorn, der smagte rigtigt godt - ellers kunne du jo overveje knækbrød?
15 år6. januar 2009 kl. 17:36
Hey Claus, det ved jeg godt med hvidt brød, men lige de der leveboller der, de indeholder altså noget mere end alm. boller!

Men det kommer jo lidt an på hvilken måde man gør tingene på! I min verden er det bedre at spise hvis brød engang i mellem, og så stadig tabe mig hele tiden. I stedet for at spise rugbrød hverdag i en måned og så kører surt i det! Jeg HADER rugbrød. Og spiser hvidt brød hver dag! Jeg har ingen problemer med at tabe mig! Spiser det selvfølgelig i små mængder! Men jeg kan godt se hvis man har problemer med at fylde sin mæthed ud, så er det måske ikke så godt!

Bare lige et anderledes indspark!
15 år6. januar 2009 kl. 17:41
Mht morgenmad så spiser jeg en rimelig stor morgenmad... I dag var den godt nok kun på 200 -i går var den på 400. Skal lige have en tilvændingsperiode til jeg finder ud af hvor mange kcal der er i det forskellige. Havregryn er ihvertfald proppet -det skal vist koges det grød hvis jeg skal blive mæt af de 50-70 gram man kan spise for ca 300kcal. Læste en opskrift med æble snittet i -tror jeg jeg vil prøve.

Jeg har levet af levebrød i laaang tid -så det er jeg også træt af. Men har købt nogle knækbrød -de er også gode til mellemmåltid da de er så tørre at de suger en masse mavesyre -haha. Må da indrømme jeg er liidt sulten engang imellem. Ikke så meget at det er uudholdeligt dog. Men kommer helt sikkert til at prøve nogle alternativer til rugbrød for spiser det pt morgen, middag og aften :S

Så har jeg gået en laaang frisk tur med hunden (ej okay -den var vist kun 3 km) og har arbejdet i stalden i en halv time. Ikke helt nok motion men regner med der kommer mere gang i det når jeg få mere energi.

Jeg har arrangeret en date med en gammel arbejdskollega den 24 så har lidt at arbejde frem imod. Giver god motivation. Han har nemlig ikke set mig siden jeg vejede 62... Det bliver også en udfordring for mig for er ikke vild med at blive set i denne "tilstand". Har virkelig fået nok!

Har endnu ikke haft gang i cola -de står nede i køleren og glor på mig hver gang jeg åbner lågen!

Glæder mig til at høre om jer andre :)
15 år6. januar 2009 kl. 18:47
Hej, jeg vil også være med :) jeg vejede for 1½ år siden 76 kg, men tog desværre en del på op til knapt 90 kg. Så var jeg herinde og kom ned på 85, men så gik det lidt skævt igen og nu er jeg på knap 97 :( Men nu skal det være.
Min ideal vægt er 75 kg og jeg vil gerne ned under 80 kg. Jeg ved godt hvordan jeg skal tabe mig: sundere mad og mere motion, da jeg før har kunne holde en fornuftig vægt.
Jeg har også en hest, men den blev skadet for 1½ år siden og har været i re træning efter, så jeg får ikke så meget motion af ridning, som jeg har fået før. Men på med vanten :) MAn har jo en fantastisk opbakning herinde :)
15 år6. januar 2009 kl. 18:49
Ja, det vil jeg da også… Altså være med på tråden her :-) Først til dig Louise - Super godt gået med den flotte start.

Jeg kommer fra Vestjylland og har været bruger af madital siden juli - har dog holdt pause her i efteråret med det resultat, at vægten er gået den forkerte vej. Men jeg er klar igen… Da jeg startede på madital tabte jeg hurtigt 10 kg og kom under de magiske 100 :-). Men desværre stod vægten ved sidste torsdagsvejning på 102kg - rigtig træls. Men jeg er topmotiveret - nu skal den bare ha en skalle. Og jeg ved jo af erfaring, at det kan lykkedes - også for mig :-).

Glæder mig til at følge og følges med Jer andre i kampen mod kiloene.
15 år6. januar 2009 kl. 20:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });