15 minutter om dagen!

Du læser en tråd i debat > motion

Velkommen i klubben, Firkant. Jeg fik intet foretaget mig torsdag (da jeg kom hjem fra job kom jeg i tanke om, at der også skulle pakkes en kuffert til ferien, så den fik første prioritet!), fredag var rejse dag - ankom til mit lille ferieparadis kl. 23.00 og dagen i går gik med at hygge med ungerne, få hilst på min bror og hans lille familie og i det hele taget få rystet jet-lag af mig. Men her til morgen har jeg været afsted! 26 min. kombineret gang og løb i varmen - hårdt, men dejligt!!
10 år25. maj 2014 kl. 09:54
Jeg nuppede 15 minutter på løbebåndet før træning i går efter 10 minutter i romaskinen - og klokken 22 blev jeg inspireret til at ta' en omgang løbetræning (så jeg når op på de "befalede" 3 gange inden tirsdagens HealthCamp). Så jeg nåede op på 48 aktive minutter. Jeg var i fitness fordi jeg havde meldt mig til et KettleCross hold klokken 12:15 - men instruktøren dukkede aldrig op. :(
10 år26. maj 2014 kl. 08:21
20 minutters kombineret løb og gang fra morgenstunden. Og derefter 45 min græsslåning på ferie-matriklen. Det må vist være dagens motion - jeg har trods alt ferie :-))
10 år27. maj 2014 kl. 14:00
Jeg fik direkte at vide i dag at jeg skal se finde tid til mine gåture. Det er vigtigt at jeg kommer ned i tempo, når jeg motionerer, fordi mit hoved kører i ret højt tempo. Om lidt når jeg skal handle, må jeg gå i Fakta. Ingen cykel. Så kan det også være at jeg får tænkt lidt tanker imens.
10 år27. maj 2014 kl. 19:19
Jeg fik gået 1,7 km på 22 min, så det er sådan set ok. Jeg fik også hentet min pakke på Shell fra Buzzador. ;-) Jeg satser på at finde et kvarters tid til at få gået. Det er jo ikke km'erne, der er vigtige her - det er tempoet og at bruge det kvarter på at slentre.
10 år27. maj 2014 kl. 21:43
Jeg fik ikke gået 15 minutter hverken mandag eller tirsdag. Mandag undskylder jeg mig med, at jeg roede (maskine) 10 minutter, derefter lavede planke og andre småøvelser i 7 minutter og så nuppede 55 minutter knaldhård CrossFit - rigtig god instruktør med smittende humør. Kunne dog godt have brugt lidt mere 1:1 vejledning under teknikdelen, men det er jo ulempen ved at være på et hold med 15 mand (fremfor torsdagsholdet i gymnastikforeningen med ca. 7)

I går havde jeg igen problemer med ryggen, og selvom jeg parkerede 5 minutter væk fra kiropraktoren og dermed fik 10 minutters gang på den konto, så er det jo ikke helt nok. Den løbetur jeg egentligt havde planlagt til efter arbejde måtte simpelthen aflyses på smerterne, egentligt øv, for smerterne bliver som regel dulmet af løb/gang.

Jeg kan mærke, at jeg har lidt svært ved at få motiveret mig til de 15 minutters gang ud over min træning, så målet må være 15 minutters aktivitet om dagen, hvor løbetræning, CrossFit osv. tæller med. Så må vi se om jeg kan få det til at fungere, ellers må jeg "nedskalere" til kun at lave noget de dage jeg har træning ;)
10 år28. maj 2014 kl. 12:46
Jeg var ude at gå med Martin i dag - 58 minutter blev det til. Ikke verdens højeste tempo (5,6 km/t) da jeg ville skåne Martin fordi han lige havde været til træning. Men ud kom vi, og det var rigtig hyggeligt :)
10 år28. maj 2014 kl. 22:49
og jeg fik gået ca 29 minutter i eftermiddags. Og så har jeg været på benene fra kl. 15 til kl. 22, hvor der har været gang i gryder, pander og grøntsagssnitning... Har bestemt fået min motion i dag - og er øm i futterne af alt det køkkenarbejde :o) Burde også ha' løbet i dag - men der har altså ikke været tid. Det må vente til på fredag....
10 år29. maj 2014 kl. 00:08
Torsdagens gåtur blev på 1 time og 38 minutter, dejligt bare at gå og nyde det gode vejr og snakke om løst og fast :)
10 år30. maj 2014 kl. 10:48
Og nu har jeg gået første tur i dag på 50 minutter, regner med at Martin sikkert overtaler mig til en tur mere når han vågner, men nu får vi se :)
10 år30. maj 2014 kl. 11:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });