Teenage - vægttab.

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Teenage - vægttab.
Uhada en lang smører ! :D

Jeg vil rigtig gerne gå til fitness - og jeg fylder jo 15 på søndag - så det tror jeg gerne jeg må starte til :-D

Med løb: jeg vil rigtig rigtig gerne lære at løbe og trække vejret ordenligt - det er også derfor jeg fortsætter ;D men det er bare super hårdt når jeg får voldsomme smerter i bryst og hals, måske kan jeg få det til at gå væk? ;D Jeg løber så længe jeg kan holde ud også går jeg ellers bare. :)

Jeg har fået at vide, at jeg aldrig nogensinde kan få tyndere lår :-( Jeg har længe tænkt på, HVOR skal jeg måle henne? altså hvor på armen, brystet, maven o.s.v?

Og med træning er det så ikke 2 dage træning, 1 pause, to dage træning, 1 pause? :D
14 år11. marts 2010 kl. 19:18
Hej igen

Dine lår:
Jeg kom til at tænke på at jeg da vist havde læst at du rider - så måske er det rigtigt at du ikke skal regne med at få tynde lår. Jeg dansede selv en del som teenager og jeg har stadig ret store muskler på både lår og lægge. Det er vi altså bare nødt til at finde os i. Glæd dig istedet over at have store muskler, da de om ikke andet sørger for at forbrænde en del.

Løb:
Det er ikke den rigtige måde! Det er stik mod alle anbefalinger. Indtil du får lånt bogen eller kigget på iform.dk, så prøv dette (det er fra Henrik Jørgensen bog):

Træn tre gange om ugen. Sørg for at din sko passer dine fødder (specielt lidt længere henne i forløbet)

Uge 1
1. dag
3 min ROLIGT løb - 2 min gang - 3 min ROLIGT løb - 2 min gang - 3 min ROLIGT løb

3. dag
3 min ROLIGT løb - 2 min gang - 3 min ROLIGT løb - 2 min gang - 3 min ROLIGT løb

5. dag
5 min ROLIGT løb - 2 min gang - 5 min ROLIGT løb - 2 min gang - 5 min ROLIGT løb

Uge 2
1. dag

3. dag
5 min ROLIGT løb - 2 min gang - 5 min ROLIGT løb - 2 min gang - 5 min ROLIGT løb

5. dag
3 min ROLIGT løb - 2 min gang - 3 min ROLIGT løb - - 2 min gang - 3 min ROLIGT løb - 2 min gang - 3 min ROLIGT løb

Med gang menes der rask gang - ikke afslapning
Med roligt løb menes der langsomt og stille og roligt - ikke noget med at spurgte der ud af.

Måske virker det ikke af meget - men TRO mig det vil komme dig til gode senere at du startede på denne måde.
Og personligt følte jeg mig super sej på uge nummer 2 hvor jeg rent faktisk kunne løbe det antal minutter uden at være helt flad... Første uge var nemlig et helvede for mig :-)

Mht. at måle sig - Det er generelt set på de tykkeste steder. Så sker der nemlig størst forandring :-)

I øvrigt; hvis du vil prøve det så har enten vero moda eller H&M (kan ikke huske hvilken) en hjemmeside, hvor du kan taste dine mål ind. Prøv at gøre det og så se lidt på modellen - ser hun virkelig tyk ud? Det fungerer faktisk meget godt, for det bliver på en eller anden måde som at se på en veninde i stedet for sig selv.

Hmmm kan vist ikke rigtigt holde det kort idag
14 år11. marts 2010 kl. 19:51
Men mine lår er fulde af fedt og det er altså ikke normalt at de er så tykke :'(

Jeg kan sgu ikke løbe i 3 minutter tror jeg.. der hvor jeg løber er det op, ned, op ,ned er det sådan det skal være?

Jeg forstår ikke det med modellen?
14 år11. marts 2010 kl. 20:40
og jeg rider kun en gang om ugen :(
14 år11. marts 2010 kl. 20:47
Hey, Sunrising, op med hovedet! Skal du ha' menstruation eller hva'? ;-)

Hvis du ikke tror du kan løbe 3 min i træk den første uge, så starter du med 2 minutter, eller 1 minut. Det vigtigste er at du kommer ud de tre gange om ugen og også GØR noget for at bevæge dig i den retning du gerne vil, og du skriver selv, at du rigtig gerne vil løbe. Så må du jo derud! Men måske har du det ligesom mig, der skal lokke mig selv af sted. Og det synes jeg gøres bedst med at passe på ikke at presse mig selv. Det kan du altid gøre senere, når du er kommet godt i gang. Start derfor med at løbe så langsomt du overhovedet kan.

Rigtig god løbestart! Det kan være en stor hjælp at løbe sammen med en anden, så man gensidigt forpligter hinanden, men du kan også skrive herinde på 'motionsbloggen', det er også motiverende. Jeg er også lige begyndt på et løbeprogram, så kan vi følges lidt ad på det punkt. Jeg vil gerne holde dig op på dit mål, hvis du har brug for det.
14 år11. marts 2010 kl. 21:22
Nej det skal jeg ikke - synes bare det er hårdt at se kommentare om at jeg kan få spiseforstyrrelse o.s.v og heller ikke rart at vide at jeg ikke skal på stranden i år ikke i Danmark :s

Jeg har ikke særlig store problemer med at komme igang, bare jeg har tiden. Jeg kan bare kigge mig selv i spejlet, så tænker jeg alt for hurtigt "Føj en klam en, ud at løbe NU!" det er ikke problemet d;

Jeg har ikke lyst til at løbe sammen med andre, for jeg er rigtig dårlig og langsom. Min ene veninde er elite atletiker og de to andre i topform. (Ja, så folk kan godt spare sig med "Flotte kroppe er bare redigerede i photoshop") Jeg arbejder selv både med fotoredigeringsprogrammer og videoprogrammer og ved selv at det er meget svært at redigere i en video. (:

Samtidig hører man jo ikke andet end "FUCK hende der er lækker" til næsten alle billede, hvor man udelukkende ser smukke piger med tynde lår og en flot krop, og man bliver da i trist humør, hvis man finder ud af, at man aldrig kan se sådan ud. :|
14 år11. marts 2010 kl. 21:49
Jeg driller dig, fordi jeg synes du skal lade være med at slå dig selv i hovedet. Du forlanger simpelthen for meget af dig selv med det idealbillede, og du gør dig selv ked af det og opgivende, og det er altså ikke værd at spilde tiden på. Prøv at kig dig omkring herinde, der er mennesker der vejer mere end 130 kilo og har fået deres første hjerteanfald, som går til udfordringen med krum hals og højt humør. Så op med humøret, hvis du ikke kan løbe, så gå. Det er noget vrøvl at du ikke kan få tynde lår, men prøv at distancere dig lidt fra problemet, det handler ikke om hvorvidt du er en succes eller ej!
Prøv at låne en lille bog der hedder '101 ting du skal gøre før du går på kur'.
Gode ønsker fra mig
14 år12. marts 2010 kl. 07:40
Hej igen

Mht løb: Tag lige udfordringen op og prøv at følge det program jeg skrev. Jeg tror du vil finde ud af at du GODT kan. Men det er klart du ikke kan, hvis du ikke prøver... Du skal ikke løbe hurtigt i 3 min. Du skal lunte - det er bare vigtigt at det er i løb og ikke gang i alle tre minutter. Din krop skal til at lære det.

Det med modellerne må de have fjernet, for jeg kunne heller ikke finde det. Det var ellers fint at se sine mål på en anden. Øv.

FAKTA - og det er det virkelig:
ALLE de billede folk sidder og kigger på er retoucheret! Altså der er i et computer program skåret af lårene, fjernet bumser, forstørret bryster, osv. På nogle alle delene, på nogle kun noget af det.
Det er møg-irriterende at det sker, fordi vi derved kommer til at tro at vi skal se sådan ud.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge lidt ind til dine venner. Er de også sådan nogle fede, grimme, uperfekte mennesker som du selv synes du er? Har nogle af dem bumser, skæve tænder, fedtet hår, kalveknæ, flyveører, mærkelige øjne, mavedeller, tæer der lugter? Eller er de glansbilleder der stå lige så stille som dem i bladene?
Svar mig nu ærligt - hvad synes du om dem du ser i bussen, i skolen, til ridning?

Tænker du de samme tanker om dine venner som du gør om dig selv?

Personligt er jeg heller ikke tilfreds - det er jo derfor jeg er her inde, men jeg kommer aldrig til at se ud som i bladene (for det gør dem i bladene jo heller ikke uden sminke og retouchering).
Jeg er lille, har skæve tænder, en bred næse og så døjer jeg stadig med frygtelig mange bumser - MEGET ufedt når man er 31år skulle jeg hilse og sige!!!
Jeg forsøger i stedet at fokusere på det, der virkelig generer og det jeg kan gøre noget ved; hvordan jeg har det med min krop. Da jeg vejede 70kg havde jeg så store mavedeller at jeg ikke kunne binde mine snørrebånd uden at de var i vejen... Min ældste datter syntes på et tidspunkt, at jeg havde pæne "mavebryster"... Hmmm så er det altså på tide at gøre noget! Og det er så det jeg gør herinde - med op- og ned-ture. For nedture, det kommer der!

Jeg glæder mig til at høre om dine første løbe(=lunte)ture.
14 år12. marts 2010 kl. 09:38
Det løbeprogram jeg begyndte med fandt jeg på i forms hjemmeside og der skulle man starte med at løbe 1 min. og gå 2 min ialt i 20 min. Du kan prøve om du kan finde det. Alle skal starte et sted og inden du får set dig om er du også i topform., som dine veninder. Det sker bare ikke på en uge, du må have tålmodighed

14 år12. marts 2010 kl. 11:19
1. Du kan ikke vide at ALLE billeder er retouched (selvom næsten alle er ;)) - i videoer er det ikke mange.

2. Jeg har i min egen desperathed (haha kna man vist ikke sige) forsøgt at finde nogen som er grimmere end mig. Ingen af dem har deller (en af dem er ufattelig spinkel og har været til lægen for at få tjekket om hun er undervægtig) den anden er bare tynd.. hun kan spise og spise, men er tynd. Hendes lår er ligeså tynde som mine arme tror jeg o_o og den tredje er jo så elite atletiker - så det siger jeg selv. Jeg har selv rigtig mange bumser (det går dog fremad) og har haft siden jeg var 12-13 (fyldte femten i går) de andre har lidt, men det er ikke så slemt :) og nej, de er jo ikke perfekte, for det er ingen. Men de er jo 10000 gange smukkere end mig, det er jo synd de skal gå i byen med mig.

3. Jeg avr ude at løbe i dag (sammen med to af veninderne) og nej, jeg KAN IKKE løbe i 3 minutter. Jeg pressede mig til det yderste, og løb 2 minutter.. De andre beder mig bare om at "presse" mig selv endnu mere, men når man har frygtelig bryst, hoved, mave, hals - smerter + jeg ikke kan få vejret ordenligt, er det helt frygteligt.. Til gengæld går det fremad.

har nu løbet tre gange

1. gang = en gang rundt om søen, mest gå.
2. gang = 2 gange rundt, gå og løbe, mest gå
3. gang = 3 gange, gå en hel omgang, løbe en halv og løbe en halv igen (:

Men prøver bare noget mere :)
14 år15. marts 2010 kl. 18:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });