Teenage - vægttab.

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Teenage - vægttab.
Du skal lade dem fortælle dig det til du tror på det.... Og jeg kunne altså også brokke mig over mine brede hofter og den delle jeg syntes jeg havde på maven.

Men det drejer sig om øjnene der ser...f.eks. tror folk jeg er vanvittig når jeg siger jeg vejer over 80kg for de mener ikke det ser sådan ud...
Men jeg siger ikke at du skal glemme alt om at tabe dig... men vær realistisk... hvis du taber dig 10kg er det ikke sundt...
Tænk over hvordan du gør det... motion og varieret kost er bedre end kaloriekontrol når man er i din alder...

STOR STOR MISFORSTÅELSE....
bulimi betyder ikke at man sulter sig... men at man overspiser for så at få så dårlig samvittighed at man enten sulter sig dagen efter eller ligefrem går ud og kaster op...Men ikke alle bulimikere kaster op... af helt almindelig respekt for ikke at viderebringe budskabet vil jeg undgå at nævne de andre former for bulimi...

Du har selv nævnt at du spiser alt for meget og derefter "får dårlig samvittighed" og derfor sulter dig dagen efter...

anoreksi betyder at man indtager så lidt føde og evt træner voldsomt således at kroppen på ingen måde får gavn af selv den mindste mængde mad...
14 år7. marts 2010 kl. 23:22
Det du eftersøger er en sund måde for en teenager at tabe sig på. Og svaret er varieret kost og motion. Du er glad for frugt og grønt. Du er ikke nogen sofakartoffel, men får dig rørt regelmæssigt. Hvis jeg skal kunne råde dig til hvad du kan gøre anderledes end det du gør nu, så skal du gøre dín dagbog offentlig (det eneste vi andre kan se er hvad du taster ind af mad og motion) og så skal du taste alt ind hvad du spiser og laver i den kommende uge. Der står på de fleste ting hvad et styk vejer og hvor meget der er i hele pakken. Der er også rigtig mange af fødevarene i databasen her i madital hvor der er vægtangivelse.
Apropos lårene der mødes, så kan jeg desværre ikke love dig at der kommer luft imellem dem selvom du bliver slank, hvis du har et smalt bækken ligesom mig så vil de røre hinanden uanset hvor slank du bliver.
Sidst jeg vejede 50 kilo besøgte jeg en plastik kirurg for at høre om en fedtsugning af det område, men efter at have hørt nærmere om det så vil jeg hellere skulle købe nye cowboybukser hver tredje måned og bruge talcum om somren end at skulle igennem sådan en omgang. Fy føj da!
Men kort sagt jeg vil gerne støtte, råde, og følge dig hvis du vil have det :-)
14 år8. marts 2010 kl. 08:56
1. Jeg kender godt forskellen på de forskellige spiseforstyrrelser :-)
2. Hvad er talcum ? :)
3. Nu har jeg taget nogelunde hvad jeg har spist i dag :) lyder det usundt og hvad skal laves om (jeg ved godt jeg ikke har rørt mig så meget :) )

Spist

Morgen:
Normal portion youghurt med ymerdrys :) (lille portión, spiser ikke meget om morgenen :) )

Første frikvarter kvart i ti til kvart over

en portion pasta med kødsovs fra boden (gætter på 100 gram :) )
1 grønt æble
En halv appelsin

2. frikvarter kvart i tolv til kvart over tolv
1 gulerod ;)

Efter skole (ca. klokken 14.)
½ avokado med citron saft og salt
1 rugbrød med pesto og chorizo
en lille portion græsk yoghurt med lidt vindruer

Eftermiddag

½ l smoothie lavet med bær og lidt is (jeg drikker rigtig rigtig meget.. ligegyldigt hvad :s )

Aftensmad:
En lille portion ris
stort stykke forloren hare
1 gulerod :)

14 år8. marts 2010 kl. 19:16
og af motion

Gå til skole hurtigt tempo - 500 meter
Gå ned til veninde og senere i byen - ca. 1 km
Gå lidt rundt i byen (ved jeg ikke hvor langt :b )
Gå hjem igen - ca. 1 - 1,5 km

også englehop, tøsearmbøjninger indtil videre.. og senere hopper jeg nok lidt rundt og laver mave bøjninger d:
14 år8. marts 2010 kl. 19:21
jeg kan ikke finde ud af at skrive motion ind i et skema -.- og jeg måler ikke skridt :)
14 år8. marts 2010 kl. 19:31
Talcum er baby pudder.
Du har fået fint med motion. Morgenmaden er i og for sig god nok, ved ikke hvilken yoghurt du bruger, men her ville en letmælks eller cheasy være god, hvis der er sukker i ymerdrysset kunne du overveje at skifte den ud med en uden sukker eller en müsli med nødder og frugt men helst uden chokolade, til formiddag ville det nok være bedre med et stykke groft brød + det samme frugt som du har fået og så skal du spise mere til frokost: mit forslag er 200-300 g grønt, et stykke fuldkornsbrød med ca 100 g magert kød, fisk/skalddyr eller magert ost, en til 2 gange om ugen kan du spise æg, fire æg om ugen vil give dig en masse sunde ting uden du får for meget kolesterol, hertil 250 ml skummet, kærne eller letmælk. Eftermiddag er fin, du bør dog ikke spise chorizo hver dag en kartoffelspegepølse eller andet magret kødpålæg vil være et bedre valg. Smoothie super! Er det flødeis du har blendet den med kan du vælge at udskifte den med isis eller en anden is med mindre fedtindhold. Til aftensmad ser det også udemærket ud men spis gerne flere grøntsager igen 200 -300 g.
14 år8. marts 2010 kl. 21:45
Hvad skal babypudderen til for?

Det er juice stop ;) de putter en eller anden is i, ved ikke hvilken is (: jeg har ikke spist pasta med kødsovs i skolen i rigtig lang tid - ikke noget jeg gør hver dag. Og jeg spiser heller ikke chorizo pølse og pesto - for det har vi aldrig herhjemme :)

Der er sukker i ymerdrysset og yoghurten er bare naturel (fra Aldi :) ) Kan det mælk jeg skal drikke ikke være minimælk?

I dag har jeg både løbet (selvom jeg får det frygteligt :( ) og haft 2 timers idræt i skolen :)
14 år9. marts 2010 kl. 16:48
baby pudderen plejer jeg at bruge om somren, når jeg ikke har lange bukser på, for ellers slider jeg hul på huden på mine lår. Minimælk kan du sagtens drikke, det er næsten det samme som skummetmælk. Jeg holder lige øje i løbet af ugen og så må vi se om jeg kan hjælpe dig. Jeg er fandens god til at tabe mig, bare helt urimelig dårlig til at holde det:-)
14 år9. marts 2010 kl. 17:06
kan du se dagbogen skrevet for i dag?

jeg havde rigtig meget lyst til noget slik, så jeg spiste to bolcher og en lakrids sut.. :) også købte jeg en hel pakke bastogne kiks til 21 kr. også bad jeg alle andre spise min kiks, så jeg ikke selv åd en pakke (det kan jeg godt :p ) så fik jeg kun 1½ eller 2½ kiks selv :p
14 år9. marts 2010 kl. 17:10
Ja, jeg kan godt se den. Du har ikke fået ret mange kalorier alligevel, så der er stadig plads til en sund aftensmad. Bolcher eller slikkepind er godt at vælge f.eks frem for chokolade og kage, en slikkepind f.eks bonbon andemad vejer ikke mere end 20 g, men den kan holde rigtig længe hvis man lader være med at tykke i den og så bliver man mere tilfredsstillet for færre kalorier end hvis man spiser en chokoladebar.
Bastogne kiks er mere en småkage end en kiks, en kiks der kan værre god for dig og samtidig smage godt er de kiks der hedder Donna. Prøv at gå efter noget der står fuldkorn på. Nogle steder kan man også købe müsli bar og kiks/knækbrød i enkelt styk pakker, så slipper du for at skulle fodre på de andre :-)
Jeg kan kommentere direkte i din dagbog, og du kan læse det ved at klikke på profil > dagbog.
14 år9. marts 2010 kl. 19:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });