13 dags proteinkur

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 13 dags proteinkur
Hej igen :)
Jeg synes 200-300 gram hver dag er mega flot. Du skal nok nå 75,xx inden kuren er slut!
Du har inspireret mig til at tage 14 dages hård kur! Som opstart til en livsstilsændring. Jeg tror nu det bliver med nupo - for det passer mig godt :) De andre gange jeg har forsøg tager sulten over efter et par dage, men NU tager jeg 14 dage!
TAK!
Du må meget gerne forsætte længere med at sætte din vægt ind, det kunne være spændende at følge med i om vægten stiger bagefter. Kunne det være noget ???
12 år5. juli 2012 kl. 09:07
Stor respekt for, at du har haft standhaftighed til at følge kuren i så mange dage; hatten af for det (i en eller anden udstrækning).

Jeg vil dog lige gøre opmærksom på den her artikkel fra iform: iform.dk - i kort træk siger en ny svensk undersøgelse (som har fulgt svenske kvinder i 16 år) at især kvinder som erstatter kulhydrater med protein har større risiko for hjerte-kar sygdomme. Ikke at man nu skal være super forskrækket og smide alt low carb viden væk - men noget tyder nok på, at der skal mere til end mirakler :)
12 år5. juli 2012 kl. 09:16
Godmorgen :-)

Vinette : ja det er faktisk ok med 200-300 gr. pr. dag, men det er sjovt, som sådan en kur får forventningerne til at stige :-) Dejligt at du er blevet inspireret :-) Jamen jeg skriver helt klart i et stykke tid, om hvordan det går og om vægten stiger...:-) Jeg har jo fået blod på tanden, vil gerne kunne forsætte bagefter med sund kost, så jeg kommer ned på 70 kg

Fedania : Tak skal du ha, jeg synes standhaftigheden kommer af sig selv, når man ser vægten rykker sig hver dag :-) Jeg har læst den artikel fra iform, jeg tror efterhånden jeg har læst alt , hvad der kan googles på nettet om denne kur :-) jeg er også sikker på, det ikke er en måde at leve på, men for en periode, tror jeg ikke det skader noget, så længe man er bevidst om sin krop og de forskellige signaler, der evt. kommer.. Men det er der jo selvfølgelig forskellige meninger om :-)

12. dag er det blevet og igen idag sagde vægten - 200 gr. fra igår, havde jo ellers håbet på den var under 76..men nu er der kun 2 dage tilbage, så må se hvor jeg ender :-)
12 år5. juli 2012 kl. 09:38
Og så lige skemaet ;-)

Søndag d. 24. juni : 81 kg
Mandag d. 25. juni : 79,5 kg
Tirsdag d. 26. juni : 79 kg
Onsdag d. 27. juni : 78,3 kg
Torsdag d. 28. juni : 78 kg
Fredag d. 29. juni : 77,8 kg
Lørdag d. 30. juni : 77,4 kg
Søndag d. 1. juli : 77 kg
Mandag d. 2. juli : 76,7 kg
Tirsdag d. 3. juli : 76,5 kg
Onsdag d. 4. juli : 76,3 kg
Torsdag d. 5. juli : 76,1 kg
Fredag d. 6. juli :
Lørdag d. 7. Juli :

Min vægt Lørdag morgen d. 7. juli må så være resultatet af denne proteinkur :-)
12 år5. juli 2012 kl. 09:39
Mon denne kur vil virke som en god afslutning også. Jeg har 1,5 kilo som bare ikke vil af før jeg er i mål. Mon nogle dage på denne kur vil kunne gøre udfaldet?
Jeg går på 14 dages ferie næste fredag og ville gerne smide 1,5 kilo på den uge. Desuden har jeg så 3 uger inden den sidste uges ferie og måske man så skulle sætte hårdt ind der for at tabe det jeg jo nok har taget på i ferien?
12 år6. juli 2012 kl. 07:36
godmorgen :-)

fritzen : der kan jo ikke ske noget ved at prøve, du kan jo bare stoppe, når du har tabt det du vil, der er jo ingen der siger, du skal tage alle 13 dage :-)

13. og sidste dag er kommet, der er ikke sket noget positivt på vægten siden igår, der står + 200 gr. her til morgen, havde ellers lige håbet at jeg var under 76 idag så.. men tror ikke der sker så meget mere på denne kur.. men slutresultatet kommer imorgen :-)

Fredag d. 6. juli : 76,3 kg
Lørdag d. 7. Juli :

12 år6. juli 2012 kl. 10:11
Endelige resultet af 13 dags proteinkur blev 4,9 kg :-)
Imorges havde vægten rykket sig 200 gr. nedad, så den var på 76,1 kg.
Jeg er yderst tilfreds med næsten 5 kg... I maj måned tabte jeg 3 kg, så har i alt tabt 8 kg siden maj :-)

Jeh synes ikke denne kur er så barsk, som mange siger..De første dage er lidt svære at komme igennem, men mest fordi man ikke må spise sødt :-) Jeg synes hurtigt, at jeg vænnede mig til den lille mængde mad.

Nu kommer det spændende så, og det er jo om jeg kan blive ved med a tabe mig eller om det tabte ryger på igen...
Jeg er i hvert fald meget motiveret til at skal tabe mig mere..

Mit først mål er at ramme 70 kg. derefter ville det ikke gøre noget, hvis jeg kunne lande på 65 kg :-)
Men en ting af gangen :-)

Jeg vil tage nogle ting med mig videre fra 13 dagskuren til min nye kost..
Jeg er blevet ret glad for :
1. At drikke te om morgenen med kun 1 tsk. sukker :-)
2. At spise ristet rugbrød ( måske som en form for snack)
3. At spise neutral yoghurt ( med lidt sirup )
4. At spise gulerødder.

Jeg vil til at spise en masse grønt, både middag og aften, og så håber jeg at vægten lige så stille vil bevæge sig nedad. Jeg vil forsat skrive vægt ind hver dag mm.

Min konklusion af det hele, er at dette er en god form for kickstarter..:-) Jeg har ikke fortrudt i hvert fald..:-)

I er velkommen til at spørge, hvis I selv skulle få lyst til at afprøve denne kur .

Forsat god Lørdag :o)
12 år7. juli 2012 kl. 10:57
For god ordens skyld, så kommer skemaet her :

Fredag d. 6. juli : 76,3 kg
Lørdag d. 7. Juli : 76, 1 kg

I ALT 4,9 KG.
12 år7. juli 2012 kl. 10:59
Tillykke med at du klarede kuren - og endnu mere tillykke med det flotte vægttab - godt gået! :-)

Er spændt på at følge den videre udvikling. Selvom der (næsten) altid bliver kommenteret ved sådanne kure, at så tager man bare det hele + lidt til på efterfølgende, så er det jo ikke altid at det er sådan.

12 år7. juli 2012 kl. 11:24
STORT tillykke med dit flotte vægttab.. De tanker du indtil videre har gjort omkring et videre vægttab lyder rigtigt fornuftige.

Bare husk ikke at blive demotiveret hvis der lige den første uge ryger lidt vægt på igen. Kroppen skal jo også lige genfinde en balance med en mere normal kost igen, men med dine planer for yderlige kostomlægning så er jeg sikker på at det nok skal gå den rigtige vej lynhurtigt :)
12 år7. juli 2012 kl. 12:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });