#11 af 123mulle (slettet)
13 dags proteinkur
Du læser en tråd i debat > vægttab123mulle (slettet)
re: 13 dags proteinkur
:-) Tak, ja vil give dig ret i, det ikke lige frem er den sundeste kur..men det skal prøves..så må jeg se om jeg klare alle 13 dage :-), motivationen er der lige nu i hvert fald :o)
12 år18. juni 2012 kl. 22:24
calcit
det er en gammel kur fra 70 erne....
12 år19. juni 2012 kl. 00:55
solskinsglad
re: ;-)re: 13 dags proteinkur
Lige off-topic, men jeg kan ikke lade være med at spørge.
Ponduspigen: Du skriver, at sundt fedt er godt, og der er jeg helt enig, men hvorfor mener du, at kokosolie skulle være særlig sundt? Kokos er jo netop kendt for at skille sig ud fra andre plantefedtstoffer, da det er næsten rent mættet fedt.
Ponduspigen: Du skriver, at sundt fedt er godt, og der er jeg helt enig, men hvorfor mener du, at kokosolie skulle være særlig sundt? Kokos er jo netop kendt for at skille sig ud fra andre plantefedtstoffer, da det er næsten rent mættet fedt.
12 år19. juni 2012 kl. 07:04
Ponduspigen (slettet)
re: ;-)re: 13 dags proteinkur
Mættet fedt har mange former - kroppen skal have fedt (også mættet) + sunde olier. Kokosolie indeholder begge dele, idet det er let for kroppen at forbrænde. Og næsten det vigtigste, så udvikler kokosolie ikke transfedtsyre ved høje temperaturer - f.ex. ved pandestegning som selv olivenolie gør.
Prøv evt. at læse her: alun.dk#
Prøv evt. at læse her: alun.dk#
12 år19. juni 2012 kl. 08:12
123mulle (slettet)
Så blev det søndag, og jeg er startet med 13 dags proteinkuren.
Er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå, både med sulten, viljen og ikke mindst min trang til søde sager :-)
Men ser det som en udfordring og er ved godt mod ..
Min startvægt lyder på præcis 81 kg.
Jeg laver et skema herunder, hvor der bliver skrevet vægt ind hver dag.. Mest for min egen skyld, så det kan give et overblik, men også hvis der er andre, der vil se hvordan, det udvikler sig :-)
Søndag d. 24. juni : 81 kg
Mandag d. 25. juni :
Tirsdag d. 26. juni :
Onsdag d. 27. juni :
Torsdag d. 28. juni :
Fredag d. 29. juni :
Lørdag d. 30. juni :
Søndag d. 1. juli :
Mandag d. 2. juli :
Tirsdag d. 3. juli :
Onsdag d. 4. juli :
Torsdag d. 5. juli :
Fredag d. 6. juli :
Lørdag d. 7. Juli :
Min vægt Lørdag morgen d. 7. juli må så være resultatet af denne proteinkur :-)
Er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå, både med sulten, viljen og ikke mindst min trang til søde sager :-)
Men ser det som en udfordring og er ved godt mod ..
Min startvægt lyder på præcis 81 kg.
Jeg laver et skema herunder, hvor der bliver skrevet vægt ind hver dag.. Mest for min egen skyld, så det kan give et overblik, men også hvis der er andre, der vil se hvordan, det udvikler sig :-)
Mandag d. 25. juni :
Tirsdag d. 26. juni :
Onsdag d. 27. juni :
Torsdag d. 28. juni :
Fredag d. 29. juni :
Lørdag d. 30. juni :
Søndag d. 1. juli :
Mandag d. 2. juli :
Tirsdag d. 3. juli :
Onsdag d. 4. juli :
Torsdag d. 5. juli :
Fredag d. 6. juli :
Lørdag d. 7. Juli :
12 år24. juni 2012 kl. 12:02
Girl next door
Spændende, spændende.
Held og lykke med det :-)
Held og lykke med det :-)
12 år24. juni 2012 kl. 13:16
123mulle (slettet)
Så blev det dag 2 på min kur, og dagen i går gik faktisk bedre end forventet..
Jeg følte ikke sult på noget måde, kun trang til sødt en 2 - 3 gange, det var lidt svært, men jeg holdte mig :-) Jeg holdte mig til det der stod, bortset fra, at jeg byttede tomaten ud med gulerod..Kan ikke fordrage tomater... og spinaten røg da ned, men det bliver aldrig min favorit, godt det ikke er hver dag, jeg skal spise det :o)
Jeg skal tisse rigtig meget, men drikker også en del vand jo ..:-)
Vægten sagde - 1,5 kg her til morgen, det er jo self. væske, men alligevel er det da med til at holde motivationen :-)
Mandag d. 25. juni : 79,5 kg
Tirsdag d. 26. juni :
Onsdag d. 27. juni :
Torsdag d. 28. juni :
Fredag d. 29. juni :
Lørdag d. 30. juni :
Søndag d. 1. juli :
Mandag d. 2. juli :
Tirsdag d. 3. juli :
Onsdag d. 4. juli :
Torsdag d. 5. juli :
Fredag d. 6. juli :
Lørdag d. 7. Juli :
Og Tak girl next door, er også spændt på de næste 12 dage :-)
Jeg følte ikke sult på noget måde, kun trang til sødt en 2 - 3 gange, det var lidt svært, men jeg holdte mig :-) Jeg holdte mig til det der stod, bortset fra, at jeg byttede tomaten ud med gulerod..Kan ikke fordrage tomater... og spinaten røg da ned, men det bliver aldrig min favorit, godt det ikke er hver dag, jeg skal spise det :o)
Jeg skal tisse rigtig meget, men drikker også en del vand jo ..:-)
Vægten sagde - 1,5 kg her til morgen, det er jo self. væske, men alligevel er det da med til at holde motivationen :-)
Mandag d. 25. juni : 79,5 kg
Tirsdag d. 26. juni :
Onsdag d. 27. juni :
Torsdag d. 28. juni :
Fredag d. 29. juni :
Lørdag d. 30. juni :
Søndag d. 1. juli :
Mandag d. 2. juli :
Tirsdag d. 3. juli :
Onsdag d. 4. juli :
Torsdag d. 5. juli :
Fredag d. 6. juli :
Lørdag d. 7. Juli :
Og Tak girl next door, er også spændt på de næste 12 dage :-)
12 år25. juni 2012 kl. 08:06
Girl next door
Det var noget af en start. Væske eller ej - det er nu rart når der står et (meget) lavere tal på vægten ;-)
12 år25. juni 2012 kl. 13:49
Vinette (slettet)
Jeg følger med på sidelinjen, måske det var en ide at prøve den til sommerferien :D
Keep up the good work!
Keep up the good work!
12 år25. juni 2012 kl. 14:25
123mulle (slettet)
Så er 2. dag snart gået...Og dagen er gået godt synes jeg, dog meldte sulten sig lidt her sidst på eftermiddagen, men det klarede jeg med et par glas vand..Og her efter aftensmaden hvor jeg fik engelsk bøf og salat. er jeg slet ikke sulten mere :-)
Jeg har det sådan lidt, at jeg tror ikke vægten har flyttet sig imorgen tidlig, synes ikke det kan passe, hvis jeg allerede har tabt mere :-) men nu må jeg se..
Ja vinette, nu kan jeg jo være prøvekluden ;-) så må vi se hvor meget det gir i sidste ende..og om man synes det har været det værd :-) Du er velkommen til at følge med :-)
Vi ses imorgen tidlig :o)
Jeg har det sådan lidt, at jeg tror ikke vægten har flyttet sig imorgen tidlig, synes ikke det kan passe, hvis jeg allerede har tabt mere :-) men nu må jeg se..
Ja vinette, nu kan jeg jo være prøvekluden ;-) så må vi se hvor meget det gir i sidste ende..og om man synes det har været det værd :-) Du er velkommen til at følge med :-)
Vi ses imorgen tidlig :o)
12 år25. juni 2012 kl. 19:41