13 dags proteinkur

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 13 dags proteinkur
Tak calcit og ponduspigen, ja det går stille og roligt nedad de her dage :-)

10. dag er det blevet, og er så små begyndt at tænke på rugbrød med leverpostej og agurk mmmmhh.. glæder mig til jeg kan spise det lørdag middag :-)
Men eller går det godt, har jo kun 4 dage tilbage med idag...det er kun lidt jeg taber mig nu, men stadigvæk hver dag vægten går ned, så det er meget godt :-)

Søndag d. 24. juni : 81 kg
Mandag d. 25. juni : 79,5 kg
Tirsdag d. 26. juni : 79 kg
Onsdag d. 27. juni : 78,3 kg
Torsdag d. 28. juni : 78 kg
Fredag d. 29. juni : 77,8 kg
Lørdag d. 30. juni : 77,4 kg
Søndag d. 1. juli : 77 kg
Mandag d. 2. juli : 76,7 kg
Tirsdag d. 3. juli : 76,5 kg
Onsdag d. 4. juli :
Torsdag d. 5. juli :
Fredag d. 6. juli :
Lørdag d. 7. Juli :

Min vægt Lørdag morgen d. 7. juli må så være resultatet af denne proteinkur :-)
12 år3. juli 2012 kl. 09:04
Hold da op, flot at du har kunne holde kuren! Den lyder ret barsk.... Har du tastet maden ind her på madital, så du ved hvor mange kalorier du egentlig får om dagen? :)
12 år3. juli 2012 kl. 17:30
Kathrine7000 : Tak for det, synes faktisk ikke den er så barsk, men igen, tror det er fordi jeg kan se vægten rykker sig...:-) nej har ikke prøvet at taste maden ind her, men det er absolut i den lave ende kan jeg regne ud..vil skyde på det ligger på mellem 600 og 800 kcal pr. dag..
12 år3. juli 2012 kl. 19:06
Okay, det er heller ikke så meget føde... Jeg tænker om stofskiftet tager skade af så få kalorier? Men mon ikke det går, når kuren ikke varer mere end 13 dage :)
Blir helt inspireret til at prøve den af, bare for at få et vægttab skubbet igang..!

Men glæder mig til at høre hvad din vægt siger et par dage efter kuren (hvis du stadig vil skrive i tråden), for at se om man også ka holde vægttabet efter kuren..:)

Synes hvertfald det er ret flot gået..!
12 år3. juli 2012 kl. 21:59
Og hvordan med at klare en travl hverdag eller et arbejde, hvor man skal være klar i hovedet? Kan man holde til dette, når man er på sådan en kur? Mig og alle mine spørgsmål! :-)
12 år3. juli 2012 kl. 23:37
Godmorgen til alle :-)

Kathrine7000 : nej det er ikke meget, og det vil heller ikke være en måde at leve på, men som du selv siger, så er det jo kun 13 dage, og det var også det, jeg tænkte...Det var også meningen for mig, at det skulle være en kickstarter :-)
Hvis du er meget aktiv, tror jeg ikke kuren er god..Jeg selv arbejder halvdags i butik, hvor jeg går omkring 4000 skridt på 4 timer..derudover laver jeg lidt daglige gøremål, når jeg kommer hjem, har 2 børn og går tur med min hund, og har cyklet 4 km 2-3 gange om ugen...Og dette har ikke været et problem for mig i denne her periode...
Du må gerne stille spørgsmål :-)

Jeg bliver ved med at skrive vægt mm. ind efter lørdag i et stykke tid, så må vi se hvordan det går med at holde vægttabet, der ryger jo nok lidt på :-)

I dag er det min 11. dag og må sige vægten ikke rykker sig meget mere, men det er dog blevet til - 200 gr. fra igår :-)

Søndag d. 24. juni : 81 kg
Mandag d. 25. juni : 79,5 kg
Tirsdag d. 26. juni : 79 kg
Onsdag d. 27. juni : 78,3 kg
Torsdag d. 28. juni : 78 kg
Fredag d. 29. juni : 77,8 kg
Lørdag d. 30. juni : 77,4 kg
Søndag d. 1. juli : 77 kg
Mandag d. 2. juli : 76,7 kg
Tirsdag d. 3. juli : 76,5 kg
Onsdag d. 4. juli : 76,3 kg
Torsdag d. 5. juli :
Fredag d. 6. juli :
Lørdag d. 7. Juli :

Min vægt Lørdag morgen d. 7. juli må så være resultatet af denne proteinkur :-)
12 år4. juli 2012 kl. 09:13
Hold op, lige da jeg så kuren tænkte jeg godt nok: "Det kan ikke være sundt!"

Men må indrømme at når jeg læser dine beskrivelser og ser dine resultater så kan jeg sagtens forestille mig at en sådan kur kan være en god kickstart for mange når de starter deres vægttab...

Og så kan man jo passende benytte de 13 dage hvor man følger denne kostplan til at sammensætte sin egen nye sunde kostplan efter kuren, og egentlig på mange måder begynde at planlægge ens egentlige livsstilsændring :)
12 år4. juli 2012 kl. 10:19
Jeg er heller ikke stor fan er mystiske mirakelkure, men som kickstart til et varigt vægttab tror jeg, at en kur som denne er helt okay.

Jeg startede selv mit vægttab ud med ca. 75 kg. Jeg fulgte den famøse "suppekur" i 14 dage, hvilket gav et vægttab, så jeg kom under 70. Det føltes godt, og hele "projekt vægttab" virkede pludselig langt mere overskueligtm og jeg brugte efterfølgende nogle måneder på de næste 10 kg. I dag holder jeg til i "kæmper stadig med vedligeholds-gruppen", hvor vægten vældig gerne vil styrte opad i 60'erne, men for det meste er under 60.

For mig var det afgørende succeskriterium i suppekuren, at jeg hele tiden fokuserede på det, jeg SKULLE spise, frem for hele tiden at spekulere over, hvad jeg skulle undgå. Det er ikke meget mad, der kommer indenbords i denne proteinkur, men princippet er vel det samme; at man har 100 % klarlagt, hvad man skal spise, man oplever succes på vægten, og det er en overskuelig periode.

Så stort tillykke med resultatet (på lørdag altså, naturligvis). Det er spændende at følge med dig her på sidelinjen.
12 år4. juli 2012 kl. 11:38
123mulle: Okay det lyder lovende for dig, og det lyder til at du ikke er helt drænet for energi til trods for den skrappe madplan :) Jeg skal har nemlig et par eksamener her i sommerferien, som jeg skal bestå og jeg skal gå i skole. Så det er vigtigt at jeg kan koncentrere mig og er klar i hovedet, da det er vigtige eksamener. Men tror jeg vil give mig i kast med kuren og se hvordan det vil gå! Og så eventuelt spise lidt de morgener, hvor der ellers kun står en kop kaffe, hvis jeg går helt kold... Mon ikke man stadig taber sig, selvom man ændrer bare en lille smule i den :D
12 år4. juli 2012 kl. 13:07
Beyondswish: nej vi kan hurtigt blive enig om at det ikke lige er den sundeste kur :-) og ja det er nemlig lige præcis det jeg går og fundere over, altså hvordan jeg skal spise efterfølgende, tror nu nok jeg tager nogle af tingene fra kuren med i det videre forløb, sammensat med anden kost, men det vil jeg lige skrive mere om på lørdag :-)

Solskinsglad: Tak skal du have :-) Det er da rigtig flot, at du har tabt så meget :-) og ja det er nemlig lige nøjagtig det du skriver, der hjælper mig...Det med at det er skemalagt mad, så jeg ved ,hvad jeg må spise...det er bare så meget nemmere...:-)

Kathrine7000: Du kan sagtens tabe dig, selv om du ændre lidt i kuren, jeg har tilladt mig 2 glas pepsi max om dagen, sirup på min neutrale yogurt..mmh :-), krydderi på mit kød, når det steges. Måske man ikke taber sig så meget, som man ville have gjort, hvis man følger kuren 100 %, men det er i hvert fald godt nok til mig. :o)
12 år4. juli 2012 kl. 15:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });