#81 af Bit
fra 70 til 60 - hvem vil følges?
Du læser en tråd i debat > vægttabBit
re: fra 70-60
Nå, jeg har taget på siden sidste torsdag - nærmere bestemt 800 gram, så jeg nu vejer 71,5. Det vil sige, at jeg kun har tabt mig nogle få hundrede gram siden start for flere uger siden. Så jeg bliver vist nødt til at lægge strategien om - eller med andre ord tage mig sammen. Jeg har tastet nogle dages mad og drikke ind, og resultatet viser også, at der ikke er noget hokus pokus i, at jeg ikke taber mig. Jeg indtager simpelthen flere kalorier end jeg lige går og regner med, så selv om jeg synes, det er besværligt, må jeg i gang med at taste ind - og holde mig på ca. 1500 kalorier. Jeg håber, jeg kan holde det og har et bedre resultat at komme med næste uge. Og så håber jeg, at det er gået bedre for jer :-)
12 år1. marts 2012 kl. 09:09
Crashe (slettet)
Øv Bit, men godt at du ved hvor fejlen ligger. Så burde det ikke være så svært at rette op på. Et lille tip herfra vil nok være at spise flere proteiner. De mætter rigtig godt, så du ikke ender med for mange kalorier på kontoen.
Vægt sidste torsdag: 65.5
Vægt i dag: 64.2
Så det er gået glimrende denne uge!
Vægt sidste torsdag: 65.5
Vægt i dag: 64.2
Så det er gået glimrende denne uge!
12 år1. marts 2012 kl. 09:51
Bit
Flot Crashe. Og tak for rådet. Det har jeg faktisk også tidligere erfaret - at færre kulhydrater og flere proteiner, det giver resultater. Jeg kan også se på mine indtastninger, at bare nogle skiver rugbrød (som jo ellers skulle være sundt) tæller godt opad i kalorieregnskabet. Jeg kommer stærkt igen næste uge ...
12 år1. marts 2012 kl. 11:48
miax (slettet)
Start vægt: 67.4
16-2-2012: 64.8
23-2-2012: 63.6
01-2-2012: 63.6
Siden sidst: 0
Tab: 3.8 kg
Intet vægttab denne gang, med ved hvad det skyldes.. Jeg har ikke trænet de sidste fem dage, og i weekenden var jeg på besøg hos en veninde hvor vi spiste godt og var til et brag af en fest om aftenen. Trods det, er jeg "glad" for at vægten stod stille denne gang!
16-2-2012: 64.8
23-2-2012: 63.6
01-2-2012: 63.6
Siden sidst: 0
Tab: 3.8 kg
Intet vægttab denne gang, med ved hvad det skyldes.. Jeg har ikke trænet de sidste fem dage, og i weekenden var jeg på besøg hos en veninde hvor vi spiste godt og var til et brag af en fest om aftenen. Trods det, er jeg "glad" for at vægten stod stille denne gang!
12 år1. marts 2012 kl. 21:04
bruger slettet
Jeg har tabt 1,2 kg siden sidst, så armene over hovedet her :o)
Jeg har dyrket mere motion og hævet kalorieindtaget lidt.
Var ellers blevet lidt tvivlende i forhold til om jeg kunne nå mit mål, da vægten bare ikke rykkede spor, men her i går og i dag er der virkelig sket fremskridt.
70,4 den 2. feb.
70,1 den 10. feb.
69,3 den 16. feb
67,9 den 23. feb
67,9 den 29. feb
66,7 den 8. marts
Held og lykke til jer andre!
Jeg har dyrket mere motion og hævet kalorieindtaget lidt.
Var ellers blevet lidt tvivlende i forhold til om jeg kunne nå mit mål, da vægten bare ikke rykkede spor, men her i går og i dag er der virkelig sket fremskridt.
70,4 den 2. feb.
70,1 den 10. feb.
69,3 den 16. feb
67,9 den 23. feb
67,9 den 29. feb
66,7 den 8. marts
Held og lykke til jer andre!
12 år8. marts 2012 kl. 08:45
Bit
Jeg har simpelthen taget på igen og har sat ny personlig vægtrekord med 72,3 kilo! Jeg har ikke fulgt min intention om at taste mad ind og holde mig på 1500 kalorier. Det giver mig noget at tænke over, at jeg har så svært ved overhovedet at komme i gang med at tabe mig, så ja - jeg holder tænkepause til næste torsdag, men sender et tillykke til Nemlu (FLOT!) og håber, det også er gået godt for de øvrige, der stadig er med i denne tråd.
12 år8. marts 2012 kl. 09:14
bruger slettet
Æv Bit, håber at du snart får taget hul på vægttabet. Jeg syntes også at det var rigtig svært til at begynde med, og kan også huske at det var svært sidste gang jeg tabte mig.
Godt med en tænkepause, så du kan finde frem til hvor det glippede og hvordan du kan arbejde med det.
Har du tænkt på at prøve små skridt metoden? Det går ud på at man med ganske små ændringer forbedre sin livsstil, ved at være opmærksom på hvordan man lever (slå autopiloten fra).
Eksempelvis i stedet for at drikke 0,5 l cola, så kun drikke en dåse cola hvor der kun er 33 cl i. I stedet for at spise mange chips så bare spise en lille skål, eller spise rugbrødsmad uden smør på. Eller parkere bilen i den fjerne ende af parkeringspladsen og gå det sidste stykke. Det alt sammen fører jo til at der indtages eller forbrændes flere kalorier, men det er ikke noget stort indgreb eller afsavn.
En del af filosofien er også, at man ikke skal "slå sig selv i hovedet" hvis man alligevel kommer til at spise hele posen med chips, så fortsætter man bare med de små tiltag.
-Hvis du er interesseret så kan du læse mere på:
smaaskridt.dk
Godt med en tænkepause, så du kan finde frem til hvor det glippede og hvordan du kan arbejde med det.
Har du tænkt på at prøve små skridt metoden? Det går ud på at man med ganske små ændringer forbedre sin livsstil, ved at være opmærksom på hvordan man lever (slå autopiloten fra).
Eksempelvis i stedet for at drikke 0,5 l cola, så kun drikke en dåse cola hvor der kun er 33 cl i. I stedet for at spise mange chips så bare spise en lille skål, eller spise rugbrødsmad uden smør på. Eller parkere bilen i den fjerne ende af parkeringspladsen og gå det sidste stykke. Det alt sammen fører jo til at der indtages eller forbrændes flere kalorier, men det er ikke noget stort indgreb eller afsavn.
En del af filosofien er også, at man ikke skal "slå sig selv i hovedet" hvis man alligevel kommer til at spise hele posen med chips, så fortsætter man bare med de små tiltag.
-Hvis du er interesseret så kan du læse mere på:
smaaskridt.dk
12 år8. marts 2012 kl. 11:44
Bit
Nu har jeg da fået tabt mig lidt! Tak for råd og opmuntring, Crashe og Nemlu - selv om det er ved at være længe siden. Jeg tog lige en tænkepause, men har været flittig med at taste mad ind siden mandag. Tråden her er vist gået i stå, men måske nogen har lyst til at være med på torsdagsvejning igen for os, der vil fra ca. 70 kg og nedad mod de 60 kg eller deromkring? Min vægt viste 70,6 i morges.
12 år29. marts 2012 kl. 12:32
JoksKitty (slettet)
Hej Bit :)
Må jeg hoppe på 70 snart 60 vognen, med vejedag torsdag?
Ligger ligenu på 75,4 kg og vil gerne ned på 60 til at starte med, har dog nogle delmål, der lige i starten hedder at min vægt skal sige 73 kg om 14 dage.
Mvh Joks Kitty
Må jeg hoppe på 70 snart 60 vognen, med vejedag torsdag?
Ligger ligenu på 75,4 kg og vil gerne ned på 60 til at starte med, har dog nogle delmål, der lige i starten hedder at min vægt skal sige 73 kg om 14 dage.
Mvh Joks Kitty
12 år6. april 2012 kl. 00:56
Crashe (slettet)
-
Hej, jeg synes tråden er gået død, så jeg er hoppet på en anden tråd. Held og lykke med vægttabet.
12 år10. april 2012 kl. 11:13