#52 af bruger slettet
Motivation..
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Motivation..
Puha.. Julen er så godt som slut.. Jeg er tilbage i København efter nogle dage hjemme hos familien. Julen er gået ok. Har spist mere end jeg havde planlagt, men mindre end jeg havde gjort før i tiden. Selve juleaften spiste jeg 2 portioner. Først 2 kartofler, 2 brunede kartofler og et stykke flæskesteg uden svær og fedt plus lidt sovs. Derefter 1 kartoffel og lidt and plus lidt sovs. Så fik vi risalamande. Jeg fik mandlen i første mundfuld!! Det fejrede jeg så med en ekstra portion (øv!). Drak en julebryg og spiste lidt slik/chokolade da vi pakkede gaver op. Så det gik ok. Jeg har ikke turde veje mig før i går. Jeg fik et chok da jeg tråde op. Den viste 61,1. 100 gram mindre end før jul. Det var den underligste følelse. Jeg er selvfølgelig glad, men jeg ville gerne have en logisk forklaring på det. For har altså spist flere kalorier end det "tilladte" og har ikke bevæget mig særlig meget. (har bygget en (flot!) snemand og skovlet sne). Tænker lidt at min naturlige forbrænding er øget pga. forhøjet kalorie indtag? Men hvad ved jeg.. Er bare lettet over resultatet og nu er jeg top motiveret til at komme un-der 60 kg inden for den nærmeste(!!) fremtid. I går var jeg til en funk time hvor jeg svedte hele 387 kcal af på 55 min og 50g fedt. Det er virkelig motiverende med sådan et pulsur alt-så. Anyways, håber at I har haft en rigtig god jul og er kommet "let" i gennem den;)
13 år28. december 2010 kl. 10:24
Skov91 (slettet)
Jeg har desværre ikke klaret mig i nærheden af så godt som dig. Jeg har slet ikke haft tankerne omkring vægttab - det hele er gået op i julemad og konfekt. Men utroligt nok har jeg heller ikke taget på. Det kg jeg tabte inden julen har jeg holdt, så det er utroligt, men det bliver nok ikke ved med at være sådan hvis jeg ikke tager mig sammen. Men som du siger, kan det nok godt have noget at gøre med forbrændingen, og så spiser jeg i hvert fald ikke så meget når det er så "tung" mad. Dog kan jeg godt mærke at jeg er kommet helt ud af kurs.
Men nu er det næsten hverdag igen, dog stadig med en masse veninde hygge osv., der gør det svært at kontrollere maden - men jeg vil i gang igen!
Det lyder super med dit puls-ur. Kan godt forstå det er enormt motiverende, det er jo også vildt så mange kalorier der ryger :)
Nå, ikke flere undskyldninger - jeg vil begive mig ud på en "løbe"-tur, hvis det kan lade sig gøre at løbe i det her vejr :) Og nu skal jeg gøre det, når jeg har skrevet det her! (Det var ellers også fristende med en lille lur på sofaen..)
God jul til jer!
Men nu er det næsten hverdag igen, dog stadig med en masse veninde hygge osv., der gør det svært at kontrollere maden - men jeg vil i gang igen!
Det lyder super med dit puls-ur. Kan godt forstå det er enormt motiverende, det er jo også vildt så mange kalorier der ryger :)
Nå, ikke flere undskyldninger - jeg vil begive mig ud på en "løbe"-tur, hvis det kan lade sig gøre at løbe i det her vejr :) Og nu skal jeg gøre det, når jeg har skrevet det her! (Det var ellers også fristende med en lille lur på sofaen..)
God jul til jer!
13 år28. december 2010 kl. 14:18
bruger slettet
Kom du afsted??:) For når man skriver det herinde og offentligør det på den måde så SKAL man gøre det;) Haha.. Min krop er ødelagt!! På den gode måde vel at mærke. Var inde at træne i går. 1 times stram op (styrke) og 1 times latinmix (zumba). I dag er jeg fuldstændig smadret. Frygter lidt dagen i morgen, for de siger at 2. dagen er værst. Av av hvor er det dejligt. Jeg havde et underskud af energi i går på 930 kcal og skulle derved have tabt mig. Men har i stedet taget 300 gram på (61,4 kg). Håber sådan på at det er væske i mine muskler. Det har jeg læst et sted (måske her inde?) at man kan få efter at have trænet. Nu er planen så at jeg holder 2 dages restitution og afslutter året med manér og et dancefit event nytårsaftensdag og forhåbentlig bare en smule lettere. Hvordan/hvor meget er jeres plan at træne i det nye år? Mht kosten synes jeg virkelig at jeg har styr på det. Ved ikke om jeg lever i en eller anden slags rus hvor jeg bare kan modstå alt eller hvad der sker? Bliver lidt bange ved tanken om det, og at jeg snart falder ned fra denne her "lyserøde sky" jeg befinder mig på og falder ned i overspisnings-helvedet igen!:/ Årh, det er slet ikke til at overskue hvis jeg gør. Ikke nu hvor det går så godt. Håber I har det godt!
13 år29. december 2010 kl. 12:19
Skov91 (slettet)
Det er også bare det bedste når man kan mærke at man har brugt sin krop på den måde ;)
Ja, jeg kom afsted, og kan også mærke det i dag, men dog ikke så meget, det var svært rigtig at give den gas med alt det sne... Men dejligt med lidt frisk luft :)
Hvor må det være dejligt at havet holdt kosten hen over julen! Jeg er stadig ikke kommet tilbage til de gode vaner desværre. Det har dog heller ikke været overspisning. Men tør ikke stå på vægten, er sikker på det hele er hoppet på igen.. :(
Men hensyn til din vægt, så er jeg sikker på det bare er muskler, når du træner så meget kan det måske også mere forventes at du skifter fedtet ud med muskler, men ikke taber dig helt vildt? Det er jo stadig godt :)
Hmm, jeg skal spille håndbold de der to gange om ugen, og pilates en gang om ugen som jeg hele tiden har gjort. Udover det så håber jeg måske på en ugentlig løbetur, og erstatte håndbold med løb hvis det bliver aflyst. Men mit største ønske er bare at få styr på maden!
Jeg tror ikke du falder tilbage :) Det lyder til at du har godt styr på det! Og måske kunne man være så heldig at man en dag, hvis det endelig skete, var så meget inde i sine nye vaner, at det ikke gjorde noget :)
Ja, jeg kom afsted, og kan også mærke det i dag, men dog ikke så meget, det var svært rigtig at give den gas med alt det sne... Men dejligt med lidt frisk luft :)
Hvor må det være dejligt at havet holdt kosten hen over julen! Jeg er stadig ikke kommet tilbage til de gode vaner desværre. Det har dog heller ikke været overspisning. Men tør ikke stå på vægten, er sikker på det hele er hoppet på igen.. :(
Men hensyn til din vægt, så er jeg sikker på det bare er muskler, når du træner så meget kan det måske også mere forventes at du skifter fedtet ud med muskler, men ikke taber dig helt vildt? Det er jo stadig godt :)
Hmm, jeg skal spille håndbold de der to gange om ugen, og pilates en gang om ugen som jeg hele tiden har gjort. Udover det så håber jeg måske på en ugentlig løbetur, og erstatte håndbold med løb hvis det bliver aflyst. Men mit største ønske er bare at få styr på maden!
Jeg tror ikke du falder tilbage :) Det lyder til at du har godt styr på det! Og måske kunne man være så heldig at man en dag, hvis det endelig skete, var så meget inde i sine nye vaner, at det ikke gjorde noget :)
13 år29. december 2010 kl. 19:50
bruger slettet
Det kan være rigtig svært at holde motivationen. Det problem har jeg jo selv haft :)
Men når bare man kan holde det på et rimeligt niveau er det også okay (i hvert fald for mig).
Fro mig virker 80/20 livsstilen (80% sundt og max 20% usundt) rigtig godt. Så føler man heller ikke at man gør noget forkert fordi man spiser et stykke slik en gang imellem.
For mig er julen gået rigtig godt, jeg har spist lidt mere end planlagt, men MEGET mindre end tidligere år. Så jeg er godt tilfreds med mig selv :)
I det nye år vil jeg prøve at lave en plan for hvornår og hvor meget motion der skal dyrkes og sørge for at få det lagt ind i min daglige rutine så det forhåbentlig går hen og bliver en vane. Og så skal jeg bare lave en ny plan hvert semester så det passer med mine kurser på DTU.
Håber det går godt med jer andre :)
Men når bare man kan holde det på et rimeligt niveau er det også okay (i hvert fald for mig).
Fro mig virker 80/20 livsstilen (80% sundt og max 20% usundt) rigtig godt. Så føler man heller ikke at man gør noget forkert fordi man spiser et stykke slik en gang imellem.
For mig er julen gået rigtig godt, jeg har spist lidt mere end planlagt, men MEGET mindre end tidligere år. Så jeg er godt tilfreds med mig selv :)
I det nye år vil jeg prøve at lave en plan for hvornår og hvor meget motion der skal dyrkes og sørge for at få det lagt ind i min daglige rutine så det forhåbentlig går hen og bliver en vane. Og så skal jeg bare lave en ny plan hvert semester så det passer med mine kurser på DTU.
Håber det går godt med jer andre :)
13 år29. december 2010 kl. 22:28
bruger slettet
juhuu! 60,9 kg i dag. Laveste endnu! 1,5 timers danseevent i fitness i dag. Lidt mad i aften + drikkelse og så skal der ellers danses hele aftenen:) GODT NYTÅR TIL JER PIGER!
13 år31. december 2010 kl. 11:20
Skov91 (slettet)
Godt nytår piger!
Jeg kom egentlig nogenlunde igennem aftenen med hensyn til maden, men alkohol indeholder jo vildt mange kalorier.
Efter vægten sagde 60,9 i går, blev jeg lidt motiveret til at tage kampen op igen - har hellers lidt mistet viljen.
Jeg spise rigtigt det meste af dagen i går, men som førhen gik det galt ved aftensmaden og slik senere på aftenen. Var dog ude og løbe en tur i det dejlige vintervejr :)
I dag er jeg alene hjemme, og det var egentlig sådan min "gode" uge før jul startede, så i dag skal jeg gi den gas!
Hvordan er det gået med jer hen over nytår?
Jeg kom egentlig nogenlunde igennem aftenen med hensyn til maden, men alkohol indeholder jo vildt mange kalorier.
Efter vægten sagde 60,9 i går, blev jeg lidt motiveret til at tage kampen op igen - har hellers lidt mistet viljen.
Jeg spise rigtigt det meste af dagen i går, men som førhen gik det galt ved aftensmaden og slik senere på aftenen. Var dog ude og løbe en tur i det dejlige vintervejr :)
I dag er jeg alene hjemme, og det var egentlig sådan min "gode" uge før jul startede, så i dag skal jeg gi den gas!
Hvordan er det gået med jer hen over nytår?
13 år3. januar 2011 kl. 09:42
bruger slettet
Det er gået over al forventning. Den står nu på 59,9. JUHU!! NU starter den med 5 - lige præcis. Haha. Nytårsaften spiste jeg hele forretten, det halve af både mellem og hovedretten og tre bider af desserten (noget chokolade kage og is). Drak lige i overkanten af hvad jeg havde planlagt.. Dagen efter stod vægten på 60 lige ud og vidste godt at den var fordi jeg var meget dehydreret. I går stod den så på 60,3 hvilket jeg var ret overrasket over. Og i dag er den på 59,9 kg. Synes at jeg har tabt mig utrolig hurtigt på det sidste. Tror måske at det er fordi jeg ikke rigtig har styrketrænet? Tror I at det kan have noget med det at gøre?
Bare rolig - jeg er også faldet lidt i. I går spiste jeg ret meget haribo vingummi:/ Ville kun tage et par stykker, men det blev så til "lidt" mere selvfølgelig! Øv øv.. Men heldigvis vises det ikke rigtig på vægten, men følte mig rigtig dårlig tilpas bagefter. Helt oppustet. ad ad.
Jeg er blevet syg så er hjemme fra job i dag. Skulle egentlig til en times funk i aften, men nu må vi se hvordan jeg har det.
Stay strong girls - der er ikke lang tid til sommer - sol, strand, bikini og SMÆKRE KROPPE:)
Bare rolig - jeg er også faldet lidt i. I går spiste jeg ret meget haribo vingummi:/ Ville kun tage et par stykker, men det blev så til "lidt" mere selvfølgelig! Øv øv.. Men heldigvis vises det ikke rigtig på vægten, men følte mig rigtig dårlig tilpas bagefter. Helt oppustet. ad ad.
Jeg er blevet syg så er hjemme fra job i dag. Skulle egentlig til en times funk i aften, men nu må vi se hvordan jeg har det.
Stay strong girls - der er ikke lang tid til sommer - sol, strand, bikini og SMÆKRE KROPPE:)
13 år3. januar 2011 kl. 11:49
Skov91 (slettet)
ejj, tillykke med det!! Jeg glæder mig SÅ meget til jeg kommer ned i 50'erne. Det må være super fedt :)
Er glad for at jeg ikke er den eneste der falder i en gang imellem. Men det er nu rart at vi er ude af den værste tid med fristelser.
Hmm, det kan selvfølgelig være muskler, men tror du at det ses så hurtigt på vægten? For mig kommer det også meget an på hvor meget man har spist dagen før, og hvor sent på aftenen. Men hvis du her henover julen ikke har styrketrænet, så kan det måske godt være en del af det :) Og så har du vel bare været sej med at få smidt kiloene :)
Uhh, ja. Jeg glæder mig til, for første gang i mit liv, at føle mig tilpas i bikini - for det skal jeg!
Er glad for at jeg ikke er den eneste der falder i en gang imellem. Men det er nu rart at vi er ude af den værste tid med fristelser.
Hmm, det kan selvfølgelig være muskler, men tror du at det ses så hurtigt på vægten? For mig kommer det også meget an på hvor meget man har spist dagen før, og hvor sent på aftenen. Men hvis du her henover julen ikke har styrketrænet, så kan det måske godt være en del af det :) Og så har du vel bare været sej med at få smidt kiloene :)
Uhh, ja. Jeg glæder mig til, for første gang i mit liv, at føle mig tilpas i bikini - for det skal jeg!
13 år3. januar 2011 kl. 14:29
For mig er det lige så vigtigt at komme ind i den gode rytme jeg havde, hvor man virkelig mærker efter om man har brug for det man spiser, og for alt i verden holder kontrollen!
Vi skal altså klare os igennem julen uden alt for meget ekstra. Det kan man sagtens og stadig hygge sig :) Og så kan man endda have det godt med sig selv. Det må da også være den bedste julegave til sig selv.