Motivation..

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Motivation..
Nej, det er jeg bestemt ikke. Som sagt er det sådan jeg prøver at leve, men det er ikke altid tilfældet. F.eks. i formiddags spiste jeg 2 yoghurter.. Det er altså lige 270 kcal til ét mel-lemmåltid. Not good! :/

Da jeg boede hjemme var det også sådan min efttermiddag så ud. Nogle krydderboller med smør og chokolade. Men når man bor for sig selv kan man selv bestemme hvad der skal ligge i skabene, og lyst brød er ikke til at finde. Så når man kommer hjem og føler for at spise, bliver jeg jo nødt til at finde noget andet, så som gulerødder, knækbrød, et æg eller kyllin-gepålæg:) Det lyder måske ikke så fristende som en chokolademad. Men jeg ved bare, at hvis jeg har noget usundt hjemme, så spiser jeg det. Derfor dropper jeg helt at købe det.

Hvad/hvor træner du henne? Og hvor meget?
Jeg træner i Fitnessworld. Elsker deres dansetimer som Funk, Dancefit og Latinmix. Derudover er jeg til mave,balle, lår og quick sjip mindst 1 gang om ugen. I alt bliver det nok omkring 6-7 timer på en uge. Men i sidste uge har jeg både været syg og nogle af timerne har været aflyst, desværre. På fredag får jeg et pulsur. Jeg glæder mig til at se hvor mange kalorier jeg forbrænder.

Nu har jeg jo købt det Nupo stads, og nænner ikke at smide det ud, så tror jeg vil prøve i uge 2 og se om jeg kan drikke det der. Jeg købte det over nettet hvor der var et tilbud. Kan ikke huske hvor meget jeg gav for det? Men tror det koster omkring 130-140 kroner..

Jeg er helt med på at vi sætter et os mål osv. og støtter hinanden. Lad os gøre det!:)
13 år15. december 2010 kl. 12:56
Årh, jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der falder i. Men det er nu stadig surt.

Jeg glæder mig godt nok også til at flytte hjemmefra. Det er bare bedst økonomisk at bo hjemme lige nu, indtil jeg er færdig på gym. Men det må virkelig være rart at kunne handle ind hvad man vil - og så ikke mere! :)
Det er heller ikke fordi jeg ikke kunne tage en gulerod i stedet, det frister bare mere med det andet..

Jeg træner håndbold to gange om ugen, går til pilates en gang om ugen, og så har jeg lige nu et klippekort til et lokalt træningscenter. Desværre har der været en del aflysninger med sporten her på det sidste, og nu er der jo helt pause her henover julen, så der skal jeg selv hive mig ud af døren og løbe en tur eller tage op og træne.

Jeg har faktisk også overvejet det med pulsur, det plejer at være godt motiverende med nogle gadgets ;) Men har ikke lige sat mig ind i hvordan det fungerer og sådan.

Nej, kan godt forstå du ikke vil smide det ud - det er da også et forsøg værd :) Glæder mig til at høre hvordan det virker.. men det lyder da rimelig billigt - jeg troede det var dyrere.

Okay, jamen fra i morgen af ligger jeg mål på kroppen og vægt ud så. Så må vi se hvordan det går! ;)

Hvad er det i øvrigt for nogle yoghurt du spiser?
13 år15. december 2010 kl. 16:01
Jeg hopper lige lidt med på jeres tråd engang. Kender alt for godt det med at man om eftermiddagen spise lidt for meget lyst brød eller chokolade.
Selv er jeg 21 år, vejer 61 kg og er 158 cm høj. Så det passer jo også ca. med jeres tal :)
Jeg har tabt mig fra 73 kg ned til de 61. Men der er altså stadig lidt for mange kg på hofter og lår. Og motivationen er dalet en hel del på det sidste, så det er utroligt svært at tage sig sammen.
13 år15. december 2010 kl. 21:14
Tillykke med det! Det er jo vildt flot. :)

Jeg sad lige og kiggede tilbage og sidst jeg var herinde var jeg under de 60, men det er som om jeg slet ikke har registreret at jeg har taget på.. Nu må det være. Jeg vil under de 60 igen!

Super at du også er med, så kan vi støtte hinanden i det :) Det hjælper i hvert fald mig med tanken om at jeg "skylder" nogen at spise ordentligt.

Jeg meddelte til aftensmaden at fra i morgen af gælder det, men kunne godt mærke at det ikke giver det store indtryk mere. Det giver også lidt et billede af hvor mange gange jeg har haft tanken, men ikke kunne føre den ud i livet.
13 år15. december 2010 kl. 22:01
Okay, her er mine mål:
Mave: 90cm
Talje 76cm
Lår: 54cm
Vægt: 62,8

Jeg har målt på det tykkeste sted, og har valgt de tre steder jeg helst vil tabe mig.

Med hensyn til et overordnet mål, er det 1 kg. om ugen, og jeg vil gerne en dag ende nede på 55, men er ikke sikker på at det mål skal være med her :)
13 år16. december 2010 kl. 08:52
Super piger! Nu gælder det for alvor!:) Lidt skræmmende synes jeg, men jeg glæder mig og-så. Vægten sagde her til morgen 62,1..
Min plan er at veje mig hver morgen og måle mig hver søndag. Jeg vil stræbe efter at spise 1200-1300 kcal om dagen og træne 7 timer om ugen i fitnessworld. I morgen får jeg et pul-sur, og håber på at det vil motivere mig til at give den en tand mere til træning. Lige et par grundregler jeg vil prøve på bedste vis at leve efter (og nu offentliggører jeg dem her, og så er der ingen vej tilbage;)):
-Ingen fast food, ingen sukker
-Ca. 1200-1300 kcal om dagen
-Mindst 7 timers træning pr. uge
-Drik masser af vand og grøn te. (grøn te sætter forbrændingen i gang)
-Spis til du ikke er sulten mere - og ikke til du er mæt. Mærk efter!
-Hold dig beskæftiget så du undgår binges.
-Spis ikke efter kl. 20
13 år16. december 2010 kl. 11:05
Det lyder som nogle gode mål. Jeg vil først og fremmest fokusere på kosten og så må motion være et plus.
Jeg vil overveje hvad jeg spiser og tænke mere over om det er det værd og om jeg kunne spise noget andet i stedet - om jeg overhovedet er sulten?

Sukkerfri lækeroler er hvad jeg spiser når jeg er lækkersulten. 2 kcal pr. lækerol.

Men god ide med at drikke rigeligt med vand. Det glemmer jeg altid..

Jeg vejer mig også hver dag, men det vil dog være det ugentlige der tæller. Og så måle en gang om ugen - nu bliver det hver onsdag :)

Jeg håber virkelig det går godt denne gang! :)
13 år16. december 2010 kl. 11:45
Det SKAL gå godt denne gang:) Er træt af at spilde min tid på at ønske at jeg var slankere. Nu er det seriøst! Skal vi lave nogle delmål sammen? Og en plan for hvornår vi når dem?:) Eller det er måske for individuelt..
13 år16. december 2010 kl. 12:44
Nej, det lyder ikke indviklet, det kan vi sagtens :)
Jeg tænker først og fremmest at tage en uge ad gangen, jeg har dårlig erfaring med at sætte mål langt ude i fremtiden.
Hvad siger du til et kg. om ugen? Jeg har ikke rigtig erfaring med kropsmål, så ved ikke hvor meget man kan forvente der. Har du andre ideer? :)
13 år16. december 2010 kl. 12:58
YES!! Har lige smidt en pose af min yndlings lakrids ud! YNDLINGS lakrids. Fik den i kalendergave. Tænkte lidt at det var synd at smide den ud når min mor både har brugt penge på at købe den og tid på at pakke den ind osv. Men jeg kan bare ikke spise sådan noget mere. Har ingen kontrol når jeg først får taget hul på posen. Så kan jeg ikke styre mig, så tænkte at jeg hellere måtte smide det hele ud. Når jeg bliver lækker sulten vil jeg sikkert fortryde, men i et lange løb er det det bedste. Jeg er lidt stolt af mig selv:)
Hmm.. Jeg har ikke så meget styr på hvor meget kan kan tabe sig om ugen? Lad os se om en uge hvor meget (eller lidt) vi har tabt os?:)
13 år16. december 2010 kl. 18:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });