Motivation..

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Motivation..
Det er sgu flot. Jeg ville aldrig kunne smide slik ud :) Nyder hver dag min chokoladejulekaldender.

Hvor er det fedt at vi er flere der er på nogenlunde samme "niveau". Så er det bare med at komme i gang.

Jeg bagte fuldkornsbrød i går og smed det i fryseren så jeg altid kan tage det op hvis jeg får meget lyst til brød (trods alt bedre med fuldkornsbrød end alm. hvedebrød). Og i dag laver kæresten salat med rodfrugter og æg (og lidt light mayonaise - ellers bliver det så tørt).
13 år16. december 2010 kl. 18:36
Hvor godt! Hellere smide det ud nu, og fortryde det når du bliver lækkersulten, end at fortryde at du har spise en hel pose lakrids :) Jeg kender det godt, jeg ville også kværne den hele hvis den var der.

Jeg var til diætist engang og fik en kostplan på 1200 kcal. Denne skulle give et vægttab på ca. 1 kg. om ugen, så det regner jeg med.

I dag har jeg for første gang i MEGET lang tid, holdt mig inden for det antal kalorier der må indtages hvis jeg skal tabe mig. Det er sgu egentlig meget godt når nu jeg tænker over det :)
Håndbold blev desværre aflyst i dag, og jeg føler desværre ikke for motionscyklen, men som sagt er maden også det vigtigste. Hvis jeg først kan kontrollere den, så er jeg kommet langt!
13 år16. december 2010 kl. 20:24
Kastanja: ja fuldkornsbrød er meget bedre end hvidt brød. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har spist hvidt brød. Enten er det rugbrød eller fuldkornsbrød. Nogle gsnge også fiberrigt knækbrød.
Skov91: Sikke flot at du har holdt kalorieindtaget lav, og holdt den:) Ved selv hvor svært det er. Pokkers vane! Men føles det ikke bare fantastisk?! Jeg elsker i hvert fald følelsen.
Desværre blev dansetimen i fitnessworld aflyst i dag. Ville ellers så gerne have været afsted. Men i morgen seneftermiddag står den på en times retromix:) Dejlig måde at starte weekenden på. Lørdag skal jeg julebage med min søster. Jeg håber virkelig at jeg kan holde igen. Smager en enkelt og det er så det. Søndag skal jeg i Tivoli med nogle veninder og vi skal spise aftensmad sammen:/ Men er ret sikker på at jeg kan holde igen. Kan ikke lide at spise for meget foran andre..
Fedt at du har været til diætist. Hvad for en plan er det?:) 1 kg. om ugen ville jo være mega nice!
13 år16. december 2010 kl. 21:25
Rugbrød er også godt, men jeg er stadig nødt til at holde kalorieindtaget nede .. ellers kan det også nemt ryge for meget af det ned :)

Ja, det er ret dejligt ikke at havet overspist. Føler mig "lettere" på en eller anden måde. I hvert fald rart ikke at rende rundt med den tunge følelse.

Det må være dejligt at gå til noget så ofte. Går du sammen med nogen?
Med hensyn til julegodter, så er det måske en god idé at lave nogle regler for hvor meget du må spise. Ex. smage en af hver, og så sørge for at være godt mæt i gulerødder eller sådan noget inden :)
Det er altid svært at holde fingrene for sådan noget! Heldigvis har vi ikke lavet det endnu. Det samme når du skal ud og spise - man kan jo vælge noget med en masse grøntsager og magert kød? Hvor mange gange har jeg ikke sagt det til mig selv, og så bestilt pasta eller sådan noget :)

Det er sådan en kostplan. Det var egentlig meget godt, jeg fik målt fedtprocent, muskel osv. og så lavet en kostplan tilpasset hvad jeg godt kunne li af mad og sådan.
13 år17. december 2010 kl. 09:34
Jeg skal også have lavet en test af fedtprocent, muskelmasse osv. her i juleferien. Det bliver dejligt at vide nogenlunde hvor man står mht. til alt sådan noget. Den sidste uge har jeg holdt mig under det kalorieindtag jeg skal have for at tabe mig. Jeg håber på at jeg kan smide ca. 1/2 kg om ugen.
Jeg har ikke råd til at gå i fitnesscenter, men jeg prøver at få lavet noget styrketræning hjemme på stuegulvet samt at komme ud at svømme ca. en gang om ugen, især nu hvor det er for koldt til at min astma kan klare at jeg løber.
13 år17. december 2010 kl. 11:49
Det er da super :) Så længe man er under i sit kalorieindtag, så er motion bare et plus.
Hvordan er det så gået med at holde det hele ugen?

Svømmehallen er også et godt alvernativ.. men kan nu også være lidt dyrt. Jeg skulle lige til at skrive at du kunne løbe, men det kan jeg godt se ikke går. Jeg synes også det er for koldt desværre. Man kan tage nok så meget tøj på, men får ondt i halsen.
Ja, det er rart at vide hvad ens fedtprocent er på - det kan jo være at den er okay, og at det er andet væv der vejer meget :)
13 år17. december 2010 kl. 14:39
Nu giver jeg kun ca. 12,- pr. gang i svømmehallen pga. studierabat :) Så det er skønt. Især når nu jeg er gammel elitesvømmer, så er det virkelig god motion.

Hvad har i tænkt jer at gøre her til jul når alle godterne kommer på bordet? Jeg tror det bliver svært at styre det medmindre jeg på forhånd har lavet nogle regler. Så jeg tror at jeg vil spise en meget lille smule af alt, så man får smagt det hele uden at det skal være en hel portion hver gang. Og så må jeg prøve at holde mig helt fra slik i julen, selvom det bliver svært.
13 år17. december 2010 kl. 19:48
Puha ja det har jeg også tænkt over.. Men har det lidt på sammen måde som dig, lidt at alt ting. Jeg vil ikke nægte mig selv noget, for så falder jeg i og spiser mere. Jeg vil spise langsomt og spise med måde. Jeg vil også prøve at lade være med at fokusere så meget på al maden men mere min familien. Tale med dem alle sammen, hygge og grine. Hjælpe til i køkkenet med at stille frem på bordet og vaske op (så rør man sig bare lidt). På den måde tror jeg at jeg glemmer maden og hygger mere og det er vel egentlig også det at julen handler om? Hygge og være sammen med dem man holder af.
13 år17. december 2010 kl. 20:46
Der er du heldig :) Jeg mener det er omkring 30-40 kr. her.

Hmm, altså indtil videre har der kun været pebbernødder her i huset. I juledagene kommer der også konfekt og sådan. Juleaften har jeg det sådan, at der er det altså jul med hvad der hører til - men derfor behøver jeg ikke overspise. Og så vil jeg forsøge at spise mest af det med færrest kalorier.
Jeg har kunne holde mig fra pebbernødderne indtil videre, selvom jeg har været MEGET tæt på. Tror måske også bare det er tanken om hvor ærgeligt det ville være, hvis jeg brød den gode cirkel jeg er inde i nu. Aftensmaden klarede jeg også med nød og næppe, men gud hvor var det fristene med en af livretterne!

Jeg må også indrømme at jeg ikke vil skære ned på alkohol til fester. Men tilgengæld vil jeg prøve at styre mit madindtag. Det er trods alt vigtigst, da det er det der også skal gælde i hverdagene.

Måske en regel om at man kun smager på hver lækker konfekt eller småkage der er, men ikke behøver at spise mere end det? Jeg ved det ikke. Har i nogle gode ideer? :)
13 år17. december 2010 kl. 20:47
Jo, det er netop det julen handler om. Men desværre for mig, bliver mad på mange måder forbundet med hygge. Hvis vi skal hygge og se film, så skal vi da også lige have noget lækkert :)
Men jeg vil gøre lige som dig, og forsøge at flytte fokus. Desværre bestod jeg ikke lige testen i at spise ordentligt ude. Der røg en pizza ned i dag, da mig og en veninde var på juleshopping :( Så det må blive meget sparsomt resten af dagen..
13 år18. december 2010 kl. 15:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });