Motivation..

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Motivation..
jeg har heller ikke været god i dag:( Det gik sådan set fint nok med julebageriet og smagte på én af hver. men spiste 7 lakrids ruller fra harboe. Øv øv.. Men er stadig under mit kalorie indtag. OP PÅ HESTEN IGEN!!
13 år18. december 2010 kl. 18:34
haha selvfølgelig haribo!;)
13 år18. december 2010 kl. 18:37
Ja, det er bare op på hesten igen :) Aftensmaden gik da heldigvis meget godt, men har nok smuttet over hvad jeg burde spise. Jeg vender stærkt tilbage i morgen! ;)
13 år18. december 2010 kl. 20:42
Jeg er hjemme hos mine forældre lidt her i juleferien.. Og puha hvor de propper i mig. Vi fik god mad med flødesovs og senere masser af godter. Jeg kunne ikke helt holde igen, men regner med at knokle ekstra meget de næste par dage hvor jeg skal være hjemme min lejlighed selv, altså uden kæresten. Så må vi se om ikke jeg kan få brugt en masse kalorier inden d. 24.

jeg satser ikke på at tabe mig ret meget her i juledagene, bare jeg ikke tager på er jeg sådan set glad. Og så må kiloene bare forsvinde når undervisningen begynder igen :)
13 år19. december 2010 kl. 20:31
Hej piger,
Jeg har været god i dag oven på en knap så god fredag og lørdag med både slik, chokolade og chips. Heldigvis er vægten ikke steget. 61,8 i morges. I dag har jeg et underskud af energi på 1000 kcal hvilket jeg håber på at kunne se på vægten i morgen tidlig. Jeg prøvede for første gang mit pulsur i dag. Glemte selvfølgelig at tænde det den første time (torsk, haha!) men den anden time forbrænde jeg 358 kcal og 46g fedt. Jeg blev helt overrasket da jeg slet ikke troede at jeg forbrænde så meget, da jeg ikke synes at dans føles så hård. Men jeg sveder jo og forbrænder åbenbart en god sjat kcal. Er lige kommet hjem fra tivoli hvor det eneste jeg indtog var et glas grøn te. Wuhuu, jeg føler mig helt overskuds-agtig. Men næste uge går det jo løs. Der skal jeg være hjemme fra onsdag til søndag og sikke med fodder der vil blive serveret. Krydser fingre for at selvkontrolen er i top og så vil jeg tænke på Jer som også sidder og er i samme båd:) Godt vi er sammen om det!
13 år19. december 2010 kl. 21:49
Hvor er i gode piger :) Det er også flot bare at holde vægten med alle de fristelser!

Men jeg er nu opsat på at jeg godt kan tabe mig, selvom de er der. Indtil videre (siden i torsdags), har jeg haft et vægttab på 1,3. Jeg er godt klar over at det ikke bare er fedt, men det føles nu godt alligevel!

Jeg har også været god idag. Spise havregrød, selvom den stod på brød fra bageren i morges, og tastede frokost ind før jeg spiste det, så kunne se om det kunne svare sig. Fik så en ekstra portion ris her til aften, men det er vist okay når jeg ikke havde spist mere resten af dagen. Jeg er også blevet meget bedre til små portioner, og sagde nej tak til æbleskiver :D
Jeg må virkelig sige at det hjælper mig at være sammen med jer om det, det giver bare et eller andet ekstra...

Fedt med pulsuret! Det var godt nok meget du kunne forbrænde på sådan en time .. måske var det sådan et man skulle havet ønsket sig i julegave :)

Vi må lige støtte hinanden ekstra meget her i juledagene.. :)
13 år19. december 2010 kl. 23:55
Ja, julen er en tid med mange fristelser. Det er måske meget godt for os, for så får vi øvet os i at modstå alle fristelserne;)
I morges var vægten 61,4 kg. Har tabt 600 g. på 1 uge. Det er fint. Jeg har det også som jer andre; hvis bare vægten ikke stiger i december er jeg tilfreds.
Desværre får jeg ikke tid til at træne før om en uge. Det er selvfølgelig lidt nedern, men så må jeg bare gå en masse lange ture i vinterlandskabet når jeg skal hjem på ferie.
Jeg er også rigtig glad for at vi har "fundet" hinanden så vi kan komme igennem det her sammen. Det er som om min omgangskreds ikke rigtig forstår mig. Jeg er tit blevet kaldt "helse-freak" fordi jeg f.eks. ikke lige havde lyst til at spise en pizza eller burger med de an-dre. Jeg synes fanme det er strengt! Det kan de ikke være bekendt. Her prøver man at tabe sig, blive sundere og så det bedre med sig selv, og så er de så onde at dømme én på den måde. Jeg tror måske inderst inde at de er jaloux. Bare fordi de ikke har nok vilje, styrke og kontrol til at gør som os.. Men jeg vil det her for meget til at jeg lader dem påvirke mig. De kan æde deres burger, jeg er ligeglad.
Wow, det er flot med 1,3 kg på 1 uge. Hold da fast!:) Nej, det kan godt være at det ikke er fedt det hele, men bare at se lavere tal på vægten er virkelig den bedste motivation, i hvert fald for mig.
13 år20. december 2010 kl. 12:37
Det har du egentlig ret i, man kan jo lige så godt se det som noget godt, at lære at styre ens trang og overspisning. Jeg har i hvert fald allerede lært meget synes jeg.
Det er godt nok også strængt af dine venner. De kan da være ligeglade, men som du siger kan det også bare være at de er misundelige. Jeg tror der sidder mange piger derude, der ville ønske at de kunne styre deres madindtag - sådan har nogle af mine veninder det i hvert fald. Men kender godt med med at få negativ feedback hvis man fortæller om det. Især herhjemme synes jeg. Min mor kan godt blive sådan lidt "nu skal du jo heller ikke sulte dig selv", og blive irriteret når jeg insisterer på ikke at spise for meget. Og det er jo ikke fordi jeg sulter mig overhovedet. Og på alle andre områder støtter de fint op.
Det er mærkeligt, men det er nok som du siger.

600g er i øvrigt også rigtig flot :) Så længe det går i den rigtige retning kan man kun være stolt! Og ja, det motiverer virkelig.
13 år20. december 2010 kl. 14:15
Jeg tror det er meget normalt at alle andre har svært ved at acceptere at man har ændret kostvaner og ikke længere gider have en stor klam burger, men hellere vil spise en god salat eller drikke en kop the. I bund og grund er de jo misundelige fordi vi kan og de ikke kan :)

Jeg har slet ikke turde gå på vægten de sidste par dage nu hvor jeg har været hos mine forældre i 3 dage. Jeg kunne ikke helt sige nej til alle de gode ting, men spiste ikke nær så meget som jeg ville have gjort før (altså lige bortset fra den plade marabou jeg "kom til" at spise).

I morgen skal den så til gengæld have hele armen. Jeg har planer om at tage en løbetur på trods af vejret, og så se hvad astmaen siger til det.

Det lyder rigtig fedt med pulsuret - det kunne være man skulle ønske sig et :)

Held og lykke i juledagene ! :)
13 år20. december 2010 kl. 16:35
Juhuu! Jeg er så glad!:) 61,1 er det laveste nogensinde!! (eller i hvert fald det laveste i 2-3 år;)) I går var den også 61,1 men jeg var sådan lidt "okay, lad os nu se i morgen". Det kun-ne jo være mangel på væske eller andet. Så jeg ville lige se det an og prøve ikke at blive skuffet hvis den var over 61,1 i morges, men så sagde den sgu det samme. Havde regnet med 61,5 eller over. Så det er en skøn måde at starte juleferien på. Går tidligere hjem fra job så jeg kan nå at komme hjem før stormen raser(!) i aften og i morgen. Nu er jeg bare SÅ klar på at klare julen uden alle lækkerierne. Egentlig synes jeg ikke at det smager vitterligt godt? Brunkager, vaniliekranse, pebernødder osv. Det er bare når jeg har spist én kan jeg ikke stoppe igen. Så det er bedst bare helt at lade være og det er jeg også indstillet på. Nu skal det bare gennemføres:) Håber at I alle får en rigtig god jul og ikke lader Jer rive med af ædeorgiet men bevarer kontrolen. GLÆDELIG JUL!!:)
13 år22. december 2010 kl. 12:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });