Hej Skov91
Hvad spiser du og hvor tit spiser du når du spiser sundt ?
Måske jeg kan komme med nogle råd og noget motivation til dig hvis du svare på spørgsmålene - for det er faktisk ikke så svært og heller ikke hårdt at spise sundt når man spiser sig mæt...
varme hilsner Tanja
#2 af Tanjaknoth (slettet)
Jeg har som så mange andre herinde et ønske om at tabe mig (få mindre mål rundt om maven/lårene). Det er ikke en kæmpe omgang, men det generer mig. Jeg er ca. 165 høj og vejer omkring de 63 kg og er 19 år. Ideelt set vil jeg gerne ned på 55, men i princippet er det ikke vægten der skal ned, men fedtet der skal væk.
Mit problem er motivationen...
Jeg har allerstørst lyst til at tabe mig lige når jeg har spist og får dårlig samvittighed, hvilket er mest efter aftensmaden. Om morgenen kan jeg godt føle mig klar på at have en "god dag", dvs. spise sundt og kaloriefattigt, men den tanke er straks glemt når jeg står over for maden.
... ja, kort sagt har jeg rygrad som en regnorm. Min motivation og vedholdenhed holder højest et par timer - og det går jo ikke i længden.
Jeg er interesseret i at høre hvad i gør, hvordan i holder motivationen oppe, da det for mig tydeligvis ikke er nok med ønsket om en slank krop. Tager meget gerne imod gode råd!
Det skal siges at jeg dyrker konditionstræning ca. 2 gange om ugen og pilates 1 gang om ugen. Men det nytter jo som sagt ikke noget, når kalorieindtaget er for højt.
Håber på lidt gode råd og vejledning. :)