Hvem taber mest på de næste 10 dage? :D

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvem taber mest på de næste 10 dage? :D
Jeg har også stort behov for at være med igen - har taget en masse på.

Startvægt: 64,1 kg :-(
14 år27. juli 2010 kl. 22:54
DAG 2: 62,5 kg = -1,6 kg (pga den tid på mdr)
14 år28. juli 2010 kl. 07:25
Dag 2:

- 0,4 kg siden i går, så indtil videre i alt -1,3 kg.

Kom til at tænke på her til morgen, at det egentlig er for dumt at give los i en hel weekend. Det tog mig 10 dage at komme ned på en vægt, hvor jeg har det nogenlunde med mig selv. 2 dage at ødelægge det hele og tage det meste på igen. Og nu sikkert minimum 5 dage - sikkert en del mere - at nå tilbage til der, hvor jeg har det godt med mig selv.

Alt i alt en rutsjebanetur på minimum 17 dage. Og for hvad? Lidt sukker og lidt hyggespisning og trøstespisning.... I bund og grund ikke det værd, så der kan næsten kun være tale om vanetænkning. Det er skidt for mig at køre på automatpilot - også selvom det kun er én weekend.

I dte mindste smed jeg alle resterne efter fødselsdagsweekenden ud. Det havde jeg aldrig gjort førhen. Og min dejlige kæreste bakkede mig fuldstændig op. Ingen sure miner over at alt det lækre gik til spilde eller "bare kunne blive gemt" - hvilket det aldrig kan ;-)
14 år28. juli 2010 kl. 10:23
dag 2.
84.3kg til start.
84.1 har tabet 0.2 kg
14 år28. juli 2010 kl. 14:32
Hey Girl

Ja, præcis - jeg har nemlig nøjagtig det samme problem: at jeg overspiser i weekenden og så tager det x- antal dage bare at nå ned på det, jeg stod på om fredagen...

Det er nemlig en dårlig vane - nu er det weekend, og så slipper man bare alle hæmninger ;-(

Er 'glad' for at høre, at jeg ikke er den eneste med det problem. Hvordan kan vi gøre for at hjælpe hinanden igennem sådan en weekend, så vi kan få brudt vanen?

Held og lykke! :-)
14 år28. juli 2010 kl. 20:24
Åh ja gør jeg også. Altså ødelægger det i weekenden.
14 år28. juli 2010 kl. 20:32
Nå, men dag 3: Ingen ændringer.
Og det er virkelig en lettelse....

Var frygtelig sulten i går - ikke bare lækkersulten (det kom selvfølgelig også), men sulten, som om kroppen manglende noget, så jeg besluttede mig for at det var okay at spise mere end "tilladt", hvis bare jeg stoppede, når jeg var mæt og når jeg følte at nu havde kroppen fået det den havde brug for.

Så det gjorde jeg og det var egentlig meget rart at spise til det føltes godt og så ikke mere end det i stedet for at ignorere kroppens signaler og kun tænke i tal. Om ikke andet så et tegn på, at hvis jeg absolut vil spise færre kalorier, så skal jeg virkelig sørge for at det er de helt rigtige ting, jeg spiser.
14 år29. juli 2010 kl. 08:23
cbf:

Det er ikke så meget weekendspiseri, jeg har gang i. Nu var det det lige weekend denne gang, fordi jeg havde fødselsdagsgæster både lørdag og søndag.

Min dårlige vane er mere, at jeg spiser for lidt et par dage i træk og så skriger kroppen efter mad, hvilket ender i at jeg spiser alt muligt sødt og fedt og virkelig kalorieholdigt.

Men princippet er i bund og grund det samme. Total restriktion og holden i kort snor - for derefter at give fuldstændig efter og være ligeglad med mådehold.

Derfor har jeg også sat mit mål til at spise det antal kalorier, som jeg må spise på en almindelig kost ved den vægt, som jeg i sidste ende ønsker i stedet for at ville tabe mig en masse med det samme.

Jeg vil gerne lære både-og-tænkning i stedet for enten-eller som er vanen lige nu :-)
14 år29. juli 2010 kl. 08:28
Dag 3: 61, 3 = -2,8 kg, så det er ok

Ja, Girl, du har ret i, at det er den måde, tingene skal angribes på - jeg står nemlig i samme situation som dig. Ind imellem synes jeg bare, det er lidt svært ikke at tænke på mad (=kcal) hele tiden.

Som diverse eksperter siger, drejer det sig jo også om ikke at have 'forbudt' mad, men derimod spise det hele, men de usunde ting med måde...

Så, hvor svært kan det være :-)

Keep up the good work!
14 år29. juli 2010 kl. 09:31
cbf:

Ja, det burde være ret let det der med mad. Spise til man er mæt, spise det rigtige osv. Men for fanden hvor er det dog svært når det smager godt, der skal trøstes, hygges - ja, fortsæt selv listen ;-)

Jeg opdagede lige pludselig en dag at alt gik op i kalorietælling på den ufede måde. Hvis det var "tilladt" i forhold til antal kalorier regnet ud her på siden, så spiste jeg det - uanset om jeg stadig var sulten eller ej. Det var tiladt - ergo skulle det også spises/"udnyttes". Og det er da bestemt heller ikke en måde at gøre det på efter min mening.

Så nu prøver jeg på at finde balancen i stedet. Mange dage går det godt, nogle dage går det lige og andre dage går det slet ikke. Men processen og vejen ind mod midten er i gang og så må det tage den tid det tager.
14 år29. juli 2010 kl. 13:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });