Hvem taber mest på de næste 10 dage? :D
Du læser en tråd i debat > vægttabbiologi c
re: Hvem taber mest på de næste 10 dage? :D
tabte mig ikke ydeligere. så 1.6 kg på 10dage.
hvad med jer.
hvad med jer.
14 år6. juli 2010 kl. 09:27
Camilla24
Hejsa
Jamen jeg startede jo ud på 65,8 for 5 dage siden og lige så snart jeg begyndte at spise sundt og dyrke en masse motion, steg vægten til 66,6 :( Men nu halvvejs igennem er jeg kommet ned på 66,0 ved en kostplan der har været på gennemsnitlig 1650 kcal og med ca 1,5-2 timers træning hver dag.
Så kilomæssigt er det her halvvejs ved at være kommet ned på mit udgangspunkt igen. Men jeg kan se og måle at jeg har tabt mig. Der er røget nogle centimeter lige under bryst, i taljen og ved navlen. Så det er altså mave/rygfedtet der er røget lidt af ;) Dejligt ;) I dag laver jeg suppen og så håber jeg at den kan sætte yderligere gang i noget her de sidste 5 dage.
Jamen jeg startede jo ud på 65,8 for 5 dage siden og lige så snart jeg begyndte at spise sundt og dyrke en masse motion, steg vægten til 66,6 :( Men nu halvvejs igennem er jeg kommet ned på 66,0 ved en kostplan der har været på gennemsnitlig 1650 kcal og med ca 1,5-2 timers træning hver dag.
Så kilomæssigt er det her halvvejs ved at være kommet ned på mit udgangspunkt igen. Men jeg kan se og måle at jeg har tabt mig. Der er røget nogle centimeter lige under bryst, i taljen og ved navlen. Så det er altså mave/rygfedtet der er røget lidt af ;) Dejligt ;) I dag laver jeg suppen og så håber jeg at den kan sætte yderligere gang i noget her de sidste 5 dage.
14 år6. juli 2010 kl. 09:35
bruger slettet
hmm synes ikke at der sker en skid på vægten. Synes ellers at jeg knokler. Kan nærmest ikke spise mindre end jeg gør uden at det bliver sundhedsskadeligt...
I morgen skal jeg forhåbentlig spille lidt tennis og badminton i haven hvis vejret er til det.. Så kan jeg få rørt mig lidt ekstra.
Idag lavede de andre hakkebøffer af kød på 20%fedt og stegte løg og brune kartofler...
JEG lavede en salat af en dåse tun i tomat, en bakke cherrytomater, 1/2 dåse majs, en peberfrugt og lidt iceberg :-)
Det så faktisk også rigtig flot og farverigt ud :)
I morgen starter jeg dagen med cheasy og kirsebær og så må vi se hvad der sker. Der er jo stadig tre af de ti dage tilbage,,,
Mon ikke jeg kan nå op på 2kg på de 10 dage i alt...?
Jeg håber :-)
Held og lykke til jer alle derude!
I morgen skal jeg forhåbentlig spille lidt tennis og badminton i haven hvis vejret er til det.. Så kan jeg få rørt mig lidt ekstra.
Idag lavede de andre hakkebøffer af kød på 20%fedt og stegte løg og brune kartofler...
JEG lavede en salat af en dåse tun i tomat, en bakke cherrytomater, 1/2 dåse majs, en peberfrugt og lidt iceberg :-)
Det så faktisk også rigtig flot og farverigt ud :)
I morgen starter jeg dagen med cheasy og kirsebær og så må vi se hvad der sker. Der er jo stadig tre af de ti dage tilbage,,,
Mon ikke jeg kan nå op på 2kg på de 10 dage i alt...?
Jeg håber :-)
Held og lykke til jer alle derude!
14 år6. juli 2010 kl. 21:29
Camilla24
Jubiiiii ;)
Så skete der endeligt noget hos mig vægtmæssigt ;) startede jo ud på 65,8 og røg op på 66,6 så snart jeg begyndte at træne og spise sundt. Nu har jeg kæmpet trods det vægten ikke ville ned - og endelig i dag kom belønningen :D Er nu nede på 65,4, så det var da dejligt at der endelig kom et ryk i den rigtige retning ;)
Jeg kæmper videre. skal til spinning i dag, så skal nok få svedet lidt fedt af ;)
Så skete der endeligt noget hos mig vægtmæssigt ;) startede jo ud på 65,8 og røg op på 66,6 så snart jeg begyndte at træne og spise sundt. Nu har jeg kæmpet trods det vægten ikke ville ned - og endelig i dag kom belønningen :D Er nu nede på 65,4, så det var da dejligt at der endelig kom et ryk i den rigtige retning ;)
Jeg kæmper videre. skal til spinning i dag, så skal nok få svedet lidt fedt af ;)
14 år7. juli 2010 kl. 09:56
Sannew (slettet)
Hey, tillykke med det! Jeg synes det er sådan et godt og positivt initiativ, du har taget, så det er dejligt at du begynde at kunne se det på tallet på vægten.
14 år8. juli 2010 kl. 13:11
Jannice (slettet)
Ville lige melde mit resultat i løbet af de sidste dages kur..
Gik fra 61,7 til 60,8... så der er snart ikke så langt ned til de 58 :-)
Jeg kæmper videre med træningen og maden (og ikke mindst holde sig fra søde sager, hvilket er min store last!)
Gik fra 61,7 til 60,8... så der er snart ikke så langt ned til de 58 :-)
Jeg kæmper videre med træningen og maden (og ikke mindst holde sig fra søde sager, hvilket er min store last!)
14 år8. juli 2010 kl. 13:38
bruger slettet
Hvor er det flot Jannice, du er snart i mål, det må være dejligt! :-)
Mit resultat er 1,7kg på de 10 dage men jeg er liiidt skuffet for jeg har godt nok kæmpet! hehe
Gik fra 69,9 til 68,2. Jeg har ikke målt mig, men jeg synes at jeg kan mærke at de shorts jeg købte for en måned siden er begyndt at blive lidt løsere, så måske er der røget flere cm end kilo?
Fortsat god dag til alle, håber at I nyder det lækre vejr!
Mit resultat er 1,7kg på de 10 dage men jeg er liiidt skuffet for jeg har godt nok kæmpet! hehe
Gik fra 69,9 til 68,2. Jeg har ikke målt mig, men jeg synes at jeg kan mærke at de shorts jeg købte for en måned siden er begyndt at blive lidt løsere, så måske er der røget flere cm end kilo?
Fortsat god dag til alle, håber at I nyder det lækre vejr!
14 år10. juli 2010 kl. 13:44
scwicky
Mine 10 dage med masser af træning og sund mad har ikke haft den store effekt på mig. Jeg har ellers været rigtig aktiv og været i fitness mindst 3 gange om ugen..plus vi er ved at flytte i en lejlighed som ligger på 3. sal så der har jeg godt nok også fået pulsen op, og i de sidste to dage har jeg haft et aktivitetsniveau over 2..men alligevel er der ikke sket noget på vægten..den siger 66,4 så 100 gram er det kun blevet til. Har også målt mig og der er der heller ikke sket noget.
Ved simpelthen ikke hvad jeg gør forkert, har kalorieunderskud hver dag og spiser mellem 800-1200 kalorier :s
Ved simpelthen ikke hvad jeg gør forkert, har kalorieunderskud hver dag og spiser mellem 800-1200 kalorier :s
14 år10. juli 2010 kl. 18:37
rdrd (slettet)
til scwicky: Jeg har været inde og kigge i din dagbog for de sidste 14 dage og mit bud på hvorfor der ikke sker noget er at du får for lidt næring og for lidt fibre.
Hvis jeg lever af 800 kcal bestående af vingummi, nutella og franskbrød, så taber jeg mig heller ikke, men hvis jeg får 1300 - 1500 kcal bestående af MASSER af grøntsager, 2 - 4 stk frugt, fisk flere gange om ugen, 1/2 l mælk om dagen og 15 g kold vegatabilsk olie som regel tilsat mine smoothis, så kan du tro der sker noget.
Foruden procentfordelingen af næringsstoffer er det også en god idé at se på antal gram af kulhydrat, protein og fedt (info>mad>næringsstoffer). Hjernen har brug for 120 g kulhydrat, så det skal man minimum have for ellers bliver man sløv og langsom i ens reaktioner, en god tommelfingerregel for protein er 1 gram pr kilo.
Fedt er vigtig for at kunne optage vitaminer, og fedtet fra fisk og planteolie er langt at foretrække frem for fedtet fra mælkeprodukter og fra kød, idet kroppen langt bedre kan udnytte de umættede fedtsyre, frem for de mættede.
Så prøv at få alle hovederne glade i info menuen, så skal du se du nok skal begynde at rykke på vægten igen :-)
Hvis jeg lever af 800 kcal bestående af vingummi, nutella og franskbrød, så taber jeg mig heller ikke, men hvis jeg får 1300 - 1500 kcal bestående af MASSER af grøntsager, 2 - 4 stk frugt, fisk flere gange om ugen, 1/2 l mælk om dagen og 15 g kold vegatabilsk olie som regel tilsat mine smoothis, så kan du tro der sker noget.
Foruden procentfordelingen af næringsstoffer er det også en god idé at se på antal gram af kulhydrat, protein og fedt (info>mad>næringsstoffer). Hjernen har brug for 120 g kulhydrat, så det skal man minimum have for ellers bliver man sløv og langsom i ens reaktioner, en god tommelfingerregel for protein er 1 gram pr kilo.
Fedt er vigtig for at kunne optage vitaminer, og fedtet fra fisk og planteolie er langt at foretrække frem for fedtet fra mælkeprodukter og fra kød, idet kroppen langt bedre kan udnytte de umættede fedtsyre, frem for de mættede.
Så prøv at få alle hovederne glade i info menuen, så skal du se du nok skal begynde at rykke på vægten igen :-)
14 år11. juli 2010 kl. 11:12
Er dybt imponeret over, hvor meget gas i giver den. Keep up the good work!
Tænker dog også, at I går lidt for meget op i de små decimaler, når I vejer jer. Når man taler +/- nogle hundrede gram, kan det jo skyldes så ubetydelige ting, som hvor meget væske man har drukket , hvor tømt ens mave er, og hvornår i ens cyklus, man er.
Er også slem til at veje mig ofte, og lade mig slå ud, hvis der er bare små forandringer. Men prøver at minde mig om, at det jo ikke blot er fedt, jeg vejer. Når en stor del af kroppen er vand, både inter- og extracellulært, kan dette have stor påvirkning på vægten. Og er det kun mig, der føler mig mere "vandet" og oppustet op til og under min menstruation? Det giver ligefrem udslag i vægten.
Husk også, at med al den styrketræning kunne der jo være sket en omdannelse af fedt til muskler, som som bekendt har en højere densitet. Så selvom vægten gå op, kan man sagtens blive mere fit :p
Summasummarum: hæng i, det hjælper med garanti, selvom vægten måske ikke siger helt det samme. (Det prøver jeg i hvert fald at fortælle mig selv ;) )