#72 af Stronger (slettet)
Torsdagsvejetråden
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Stronger (slettet)
re: Bananer feder ikke!!
For mig er et æble vand og atter vand. eg bliver ikke mæt af et æble.... Så jeg er også banan tilhænger!!!! Elsker en banan på et rugbrød. I en smootihe med mælk eller bare ganske enkelt som den er!
Bananen er sød, bananen mætter, og bananen kan sagtens indgå i mit kcal regnskab på 1200 kcal! Perfekt til et mellemmåltid. Jeg kan ikke bruge et æble som mellem måltid!
Banan er simpelthen den bedste frugt i min verden!
Bananen er sød, bananen mætter, og bananen kan sagtens indgå i mit kcal regnskab på 1200 kcal! Perfekt til et mellemmåltid. Jeg kan ikke bruge et æble som mellem måltid!
Banan er simpelthen den bedste frugt i min verden!
14 år21. maj 2010 kl. 20:23
scwicky
Kmf: jeg undskylder hvis mit indlæg lød surt, det var ikke min mening da jeg også opfattede dit indlæg som et godt råd:)
Jeg plejer altid lige at tage 3-4 bananer med i skole, da det ikke er nemt at sidde og skrælle æbler i frikvarterene, og så plejer jeg også at have en banan med i træningstasken hvis jeg nu skulle blive sulten, så er det ihvertfald bedre end en stor fed flødeis som man nemt får lyst til i denne sommertid :)
Jeg plejer altid lige at tage 3-4 bananer med i skole, da det ikke er nemt at sidde og skrælle æbler i frikvarterene, og så plejer jeg også at have en banan med i træningstasken hvis jeg nu skulle blive sulten, så er det ihvertfald bedre end en stor fed flødeis som man nemt får lyst til i denne sommertid :)
14 år21. maj 2010 kl. 22:13
kamsch
scwicky :-)
Du skal sørme ikke undskylde og jeg er glad for at du opfattede mit forslag rigtigt.
Til alle banan elskere: undskyld hvis jeg har trådt nogen over tæerne. Der er faktisk nogle som ikke kan tabe sig hvis de spiser for mange bananer. I mit eget tilfælde drejer det sig om gulerødder. Dem kan jeg ikke tåle at spise for mange af og det er jo da heller ikke p.g.a. kalorieindholdet :-))
Nu ikke mere om det.
Rigtig god pinse til jer alle
KH
kmf
Du skal sørme ikke undskylde og jeg er glad for at du opfattede mit forslag rigtigt.
Til alle banan elskere: undskyld hvis jeg har trådt nogen over tæerne. Der er faktisk nogle som ikke kan tabe sig hvis de spiser for mange bananer. I mit eget tilfælde drejer det sig om gulerødder. Dem kan jeg ikke tåle at spise for mange af og det er jo da heller ikke p.g.a. kalorieindholdet :-))
Nu ikke mere om det.
Rigtig god pinse til jer alle
KH
kmf
14 år22. maj 2010 kl. 08:42
lilja (slettet)
Torsdag og ny vejning
Jeg har haft en uge med sygdom, både en ordentlig forkølelse og en bihuletændelse som jeg fortsat døjer med. Så der er desværre røget noget muskelmasse tror jeg, da jeg kun har tabt 1,5 cm. i alt på alle mine målepunkter, men samtidig har tabt 1 kilo.
Vægten siger nu 74,1 så i alt er der smidt 11,5 kilo :)
Vægten siger nu 74,1 så i alt er der smidt 11,5 kilo :)
14 år27. maj 2010 kl. 07:22
kamsch
re: Torsdag og ny vejning
God morgen.
Lilja: Trist at høre at du har været syg :-(
Håber du har det bedre :-)
Men uanset så er det flot at du har nået dit næste mål, tillykke.
Jeg nåede desværre ikke mit mål i denne uge :-(
Vægten siger +700g og er stadig 800g fra mit delmål.
Håber i andre har haft en god uge
Lilja: Trist at høre at du har været syg :-(
Håber du har det bedre :-)
Men uanset så er det flot at du har nået dit næste mål, tillykke.
Jeg nåede desværre ikke mit mål i denne uge :-(
Vægten siger +700g og er stadig 800g fra mit delmål.
Håber i andre har haft en god uge
14 år27. maj 2010 kl. 08:30
mia_duberg (slettet)
Godmorgen.
God bedring Lilja! Ligeså snart du bliver rask skal du nok få musklerne igen :)
Ærgeligt for dig Kmf, men bare rolig det skal nok vende igen, bare giv den en ekstra skalle den her uge :)
Min vægt viser idag 81,3kg, hvilket er 900gram mindre end sidste uge, så jeg er godt tilfreds :)
God bedring Lilja! Ligeså snart du bliver rask skal du nok få musklerne igen :)
Ærgeligt for dig Kmf, men bare rolig det skal nok vende igen, bare giv den en ekstra skalle den her uge :)
Min vægt viser idag 81,3kg, hvilket er 900gram mindre end sidste uge, så jeg er godt tilfreds :)
14 år27. maj 2010 kl. 08:58
KarinaHadsten (slettet)
Her var vejetråden - synes bestemt den skulle ligge i vægttab, så derfor fik jeg oprettet en ny der. Men nu skriver jeg da lige i denne også. Som jeg lovede jer/mig selv i sidste uge skulle jeg nok melde ind med vægttab, for i sidste uge havde vægten lige taget et par trælse hop den forkerte vej. Men men - jeg er på sporet igen. Har siden sidste uge tabt 1 kilo fra 89,3 til 88,3. Så nu går det den rigtige vej.
14 år27. maj 2010 kl. 09:19
Ywon (slettet)
re: Torsdagsvejetråden
82,5 kg.
Opdaterer naeste torsdag.
Opdaterer naeste torsdag.
14 år27. maj 2010 kl. 10:15
mrs credible (slettet)
re: Torsdagsvejetråden
Jeg hopper lige med her.... Min vægt idag: 82,4kg.... opdaterer igen næste torsdag
14 år27. maj 2010 kl. 10:46
Bananers fedtindhold er 0,3g pr. 100g. Det er lige så meget fedt ,som der er i et æble. En appelsin indeholder 0,6g fedt pr. 100g.
Derimod indeholder 100g banan 21g kulhydrat, og har et samlet kalorie indhold på 93 kcal.
Et æble på 100g indeholder 13g kulhydrat, og har et samlet kalorie indhold på 58 kcal.
En appelsin på 100g indeholder 11,5g kulhydrat, og har et samlet kalorie indhold på 56 kcal.
Så der skal immervæk rigtig mange bananer til for at man tager på, og er man ellers i kalorieunderskud, er bananen hamrende sund at spise.
Læs evt. dette som Chris MacDonald har svaret en anden med samme spørgsmål:
28. jul. 2008
Chris Macdonald
Kost og ernæringsekspert. Udvalgte spørgsmål og svar bliver offentliggjort her. Chris Macdonald kom til Danmark fra USA og forsker i ernæring og fysisk træning ved Insitut for Idræt, Københavns Universitet. Desuden er han spinningtræner hos fitnesskæden Fitness dk.
Nej, din veninde har ikke ret. Faktisk er der ikke noget mad, der feder som sådan, men derimod mad, som ikke giver så mange gode stoffer, som kroppen kan bruge til at gøre sig stærkere og sundere, men til gengæld en masse kalorier, f.eks. kager og slik.
Dermed ikke sagt, at der ikke kan være plads til et stykke kage en gang imellem – hver ting til sin tid.
Bananer hører bestemt ikke til i kategorien 'tomme kalorier'. De giver både gode kostfibre, der giver god mæthed, C-vitamin og mineraler, som kroppen har brug for for at holde sig sund og rask. Og så giver en banan dig også god energi, hvis du f.eks. lige har dyrket sport.
Det er rigtigt, at der relativt er lidt flere kalorier i en banan end i et æble, men det gør bestemt ikke bananer hverken usunde eller fedende. Det betyder selvfølgelig ikke, at man så bare skal spise bananer dagen lang – der er ikke noget, der er sundt, når man overdriver det, heller ikke hverken æbler eller bananer. Det sundeste er at spise flere forskellige slags frugt og grønsager i løbet af dagen og i løbet af ugen, så man får så mange forskellige sunde stoffer som muligt.
Chris MacDonald
Så spis du bare bananer med god samvittighed :-)
Vh Karin