Ny version af Madital.dk
Du læser en tråd i debat > madital.dkAlinea66
Ps til ovenstående
Ps
Det manglende overblik bagud gør mig faktisk mere ligeglad med at taste ind hvis jeg kan se at tallet skrider. På den måde har det jo ikke nogen konsekvens at springe en flaske vin og en plade chokolade over :-(
Det manglende overblik bagud gør mig faktisk mere ligeglad med at taste ind hvis jeg kan se at tallet skrider. På den måde har det jo ikke nogen konsekvens at springe en flaske vin og en plade chokolade over :-(
7 år2. februar 2017 kl. 19:50
Lone
administrator
administrator
Hej Alinea,
Du har forstået det korrekt 0,5 er ca. (jeg skriver ikke 0,549 da det ikke er daglig tale).
De 549g er nemlig hvis de 78 fortsætte i en uge - min lommeregner siger nu at 7*78 er 546 :-) (dermed har 7 uges beregningen en lille afrunding)
Jeg har energigrafen som et hængeparti - jeg ser om jeg kan nå det i morgen eller lørdag.
Jeg er lige nu ved at lave det sådan, at når man senest har tastet "1 glas vand" ind, så skal man ikke taste mængde, hvis man næste gang man drikker vand også ønsker "1 glas" ... så er det bare at klikke på søgeresultatet. Det bliver nemt! :-)
Vh Lone
Du har forstået det korrekt 0,5 er ca. (jeg skriver ikke 0,549 da det ikke er daglig tale).
De 549g er nemlig hvis de 78 fortsætte i en uge - min lommeregner siger nu at 7*78 er 546 :-) (dermed har 7 uges beregningen en lille afrunding)
Jeg har energigrafen som et hængeparti - jeg ser om jeg kan nå det i morgen eller lørdag.
Jeg er lige nu ved at lave det sådan, at når man senest har tastet "1 glas vand" ind, så skal man ikke taste mængde, hvis man næste gang man drikker vand også ønsker "1 glas" ... så er det bare at klikke på søgeresultatet. Det bliver nemt! :-)
Vh Lone
7 år2. februar 2017 kl. 23:06
Lone
administrator
administrator
Hej Alinea,
Kopier dette link: (et forældet link er blevet fjernet) :-)
Vh Lone
Kopier dette link: (et forældet link er blevet fjernet) :-)
Vh Lone
7 år2. februar 2017 kl. 23:15
Alinea66
Lone - fantastisk. Men liiiiige den jeg savner, er der ikke. Før kunne man se tallet uge-for-uge når man skiftede til måned (eller tihvertifald væk fra dagsvisning - kan ikke lige huske hvad det hed) - og det er DET tal, jeg savner. Altså uge-total. Nu skal jeg (igen) have lommeregneren frem.
Nemmere indtastning lyder rigtigt godt :)
Nemmere indtastning lyder rigtigt godt :)
7 år3. februar 2017 kl. 07:54
Lone
administrator
administrator
Hej Alinea,
Jeg vil lige forstå, hvad du præcist bruger tallet til.
Er det for at se de samlede energiunderskud / vægtunderskud?
Er det fordi du "sparer op" til weekenden?
Noget tredje?
Bare lige så jeg kan placere tallet bedst. Jeg ikke helt med på, hvad det er for et tal du henviser til? Hvilken side fandt du tallet på i den gamle version?
Vh Lone
Jeg vil lige forstå, hvad du præcist bruger tallet til.
Er det for at se de samlede energiunderskud / vægtunderskud?
Er det fordi du "sparer op" til weekenden?
Noget tredje?
Bare lige så jeg kan placere tallet bedst. Jeg ikke helt med på, hvad det er for et tal du henviser til? Hvilken side fandt du tallet på i den gamle version?
Vh Lone
7 år3. februar 2017 kl. 18:31
Alinea66
Jeg kan desværre ikke huske placeringen i den gamle menu, men jeg mener jeg både kunne se tab/gevinst dag for dag - og også skifte til uge for uge. Har typisk brugt det for at se om maditals beregninger for ugen svarede til vægtens tal fredag morgen. Og hvis jeg Ikke taster alt ind, passer ugeregnskabet jo slet ikke.
I mine gamle dagbøger står f.ex.
Torsdag 22.9.
Dagen endte i water.
Vægtbalancen siger minus 255 g. Spændt på vægten i morgen.
Torsdag 29.9
Minus 25 g
Har spist: 2.017 kcal
Har forbrændt: 2.194 kcal
Energiunderskud: 177 kcal
34 minutter Stavgang (145 kcal)
40 minutter Powerhoop (200 kcal)
Balancen siger jeg har tabt 46 g. Håber det passer der er tab.
Ind imellem har jeg også tjekket om onsdagen. Eller tirsdagen.
Og justeret indtaget så fredags vægten gik ned.
I mine gamle dagbøger står f.ex.
Torsdag 22.9.
Dagen endte i water.
Vægtbalancen siger minus 255 g. Spændt på vægten i morgen.
Torsdag 29.9
Minus 25 g
Har spist: 2.017 kcal
Har forbrændt: 2.194 kcal
Energiunderskud: 177 kcal
34 minutter Stavgang (145 kcal)
40 minutter Powerhoop (200 kcal)
Balancen siger jeg har tabt 46 g. Håber det passer der er tab.
Ind imellem har jeg også tjekket om onsdagen. Eller tirsdagen.
Og justeret indtaget så fredags vægten gik ned.
7 år3. februar 2017 kl. 20:30
Alinea66
Ps: har tænkt over hvad tallet gør for mig. Nok at hvis jeg en dag ikke taster alt ind, kan jeg ikke stole på ugebalancen. Og det kan jeg ikke li - så balancen får mig til tasterne med ALT :-)
7 år3. februar 2017 kl. 20:47
Lone
administrator
administrator
Hej Alinea,
Jeg bliver nødt til at vente med at se på dette til næste uge pga. tidspres. Vi skal nok finde på en løsning. Det jeg umiddelbart har i hovedet (fordi det lyder til at det er et tal for, hvad du så har "gemt" til senere) er, at jeg kunne sætte tallet på velkomstsiden. Altså fx i den seneste uge skulle du have et energiunderskud på fx 3500 kcal for at nå dit mål. Dit energiunderskud var på 4000 kcal. Du kan enten spise dine gemte 500 kcal eller du kan bevare dit vægttab på xxx gram.
Er det en god løsning? Skal den finpoleres? Eller forkastes? :-)
Vh Lone
Jeg bliver nødt til at vente med at se på dette til næste uge pga. tidspres. Vi skal nok finde på en løsning. Det jeg umiddelbart har i hovedet (fordi det lyder til at det er et tal for, hvad du så har "gemt" til senere) er, at jeg kunne sætte tallet på velkomstsiden. Altså fx i den seneste uge skulle du have et energiunderskud på fx 3500 kcal for at nå dit mål. Dit energiunderskud var på 4000 kcal. Du kan enten spise dine gemte 500 kcal eller du kan bevare dit vægttab på xxx gram.
Er det en god løsning? Skal den finpoleres? Eller forkastes? :-)
Vh Lone
7 år5. februar 2017 kl. 13:38
Alinea66
Det haster slet ikke. Jeg er jo ret krævende :-)
Jeg har mere tænkt i gram. F.ex. at teksten der kommer op når man klikker på den hvide dut på dagens linie Dagen i ord, både sagde noget med
Lige nu står du til et vægttab på ### g dem forløbne uge.
Altså 7 dages underskud lagt sammen.
Men det falder faktisk under 'nice to have'.
Og så har jeg tænkt over hvad jeg RIGTIGT savner dagligt:
Det er kopier fra en af ugedagene. Ikke bare sidste måltid. Jeg spiser åbenbart ofte ens-hveranden-tredie-dag. Nu er det bøvlet - jeg finder det ønskede på min mobil, og taster ind på min tablet :-) Dagbogen findes jo heller ikke mere, så jeg skal bakke dag for dag på mobilen for at ramme rigtig dag, og læse hvad der stod.
Jeg syntes det var dit bedste påhit da du indførte det, og havde helt glemt HVOR stor forbedring det var.
Jeg har mere tænkt i gram. F.ex. at teksten der kommer op når man klikker på den hvide dut på dagens linie Dagen i ord, både sagde noget med
Lige nu står du til et vægttab på ### g dem forløbne uge.
Altså 7 dages underskud lagt sammen.
Men det falder faktisk under 'nice to have'.
Og så har jeg tænkt over hvad jeg RIGTIGT savner dagligt:
Det er kopier fra en af ugedagene. Ikke bare sidste måltid. Jeg spiser åbenbart ofte ens-hveranden-tredie-dag. Nu er det bøvlet - jeg finder det ønskede på min mobil, og taster ind på min tablet :-) Dagbogen findes jo heller ikke mere, så jeg skal bakke dag for dag på mobilen for at ramme rigtig dag, og læse hvad der stod.
Jeg syntes det var dit bedste påhit da du indførte det, og havde helt glemt HVOR stor forbedring det var.
7 år5. februar 2017 kl. 15:16
Klikker jeg på den hvide cirkel på spist / forbrændt linien kommer denne oplysning frem:
Du taber dig 78g, ... ...
Det svarer til et ugentligt vægttab på 0,5 kg.
Og lidt længere nede
Du taber dig lige nu 549g om ugen.
Hvad betyder de to tal? Er det ene det faktiske tal 7 dage tilbage - eller er 0,5 ca og 549 præcist. Hvis altså jeg hver dag havde tabt 78 g.
Nej - nu tog jeg lommeregneren frem. 7 dages tab er 342 g.
Jeg savner mega meget de sidste 7 dages tal adderet :-( så jeg kan se om jeg skal faste i morgen for at ende med et pænt tab ved ugens taber.
Hej, Alinea