Ny version af Madital.dk
Du læser en tråd i debat > madital.dkAlinea66
Hej Lone - Jeg havde ganske rigtigt overset at Analyse havde en lille knap th. :( - mine øjne er ikke hvad de har været. På min pc er det tydeligt nok. SORRY !!!! Den er jeg smadderglad for at gense :)
Men jeg kan ikke rigtigt finde "Den får du ved at vælge "Fysisk aktivitetsniveau, PAL" under Analyse. Herefter indstiller du perioden i undermenuen, hvis du ønsker et gennemsnit." - har du en direkte url?
Hilsen Alinea
Men jeg kan ikke rigtigt finde "Den får du ved at vælge "Fysisk aktivitetsniveau, PAL" under Analyse. Herefter indstiller du perioden i undermenuen, hvis du ønsker et gennemsnit." - har du en direkte url?
Hilsen Alinea
7 år30. januar 2017 kl. 13:02
Lone
administrator
administrator
Godt du har fundet den :-)
På et eller andet tidspunkt finder jeg nok ud af, hvordan jeg gør programmet så intuitivt som muligt. Jeg prøver :-) Og indtil da spørg, spørg, spørg :-)
I øvrigt har jeg først lige lørdag lavet indstillingsknappen (ved siden af graf-knappen), som også kan være ret brugbar for at få smileyerne til at smile på andre tidspunkter, end anbefalingerne. Kommer man fx op på 300g frugt og grønt dag efter dag, giver det jo ikke mening hver dag at få en sur smiley - eller aldrig opnå en glad - og tænke "at så kan det også bare gøre ligemeget". Så kan man sætte til 350g i en periode, så man synes, at der er noget overskueligt at gå efter :-) Og i sidste ende lever man lidt sundere, end man ellers ville have gjort ... hvilket er hele pointen :-)
Vh Lone
På et eller andet tidspunkt finder jeg nok ud af, hvordan jeg gør programmet så intuitivt som muligt. Jeg prøver :-) Og indtil da spørg, spørg, spørg :-)
I øvrigt har jeg først lige lørdag lavet indstillingsknappen (ved siden af graf-knappen), som også kan være ret brugbar for at få smileyerne til at smile på andre tidspunkter, end anbefalingerne. Kommer man fx op på 300g frugt og grønt dag efter dag, giver det jo ikke mening hver dag at få en sur smiley - eller aldrig opnå en glad - og tænke "at så kan det også bare gøre ligemeget". Så kan man sætte til 350g i en periode, så man synes, at der er noget overskueligt at gå efter :-) Og i sidste ende lever man lidt sundere, end man ellers ville have gjort ... hvilket er hele pointen :-)
Vh Lone
7 år30. januar 2017 kl. 13:07
Alinea66
Men : Fysisk aktivitetsniveau, PAL under Analyse - kan jeg ikke finde ???? Måske er jeg bare bælgøjet :)
7 år30. januar 2017 kl. 13:21
Firkanten (slettet)
Uh, jeg skulle taste ind i morges. Det gør jeg ind i mellem, så min mad-side er ikke opdateret på dato. Nu har jeg opdaget det efter jeg har tastet det ind. Øv. Jeg kan jo bare finde den rette dag, men det tager jo en evighed at skulle dutte fra d. 17. til d. 31. januar. Kan indtastningssider ikke komme til at åbne på dags dato? Det vil gøre ting lidt nemmere. :-)
7 år31. januar 2017 kl. 10:00
Lone
administrator
administrator
Hej Firkanten,
Jeg kigger på, hvorfor du ikke har fået dags dato. Tak for din kommentar.
Vh Lone
Jeg kigger på, hvorfor du ikke har fået dags dato. Tak for din kommentar.
Vh Lone
7 år31. januar 2017 kl. 16:41
Weinke
Rette en indtastning
Hej Lone,
Ud over alle de ting jeg allerede har bedt dig rette, kan det mon så blive muligt at hvis man har indtastet sin mad under et forkert måltid, at man så selv kan rette fra frokost til eftermiddag etc. så man undlader at slette hele måltidet og indtaste det på ny? :)
Ud over alle de ting jeg allerede har bedt dig rette, kan det mon så blive muligt at hvis man har indtastet sin mad under et forkert måltid, at man så selv kan rette fra frokost til eftermiddag etc. så man undlader at slette hele måltidet og indtaste det på ny? :)
7 år1. februar 2017 kl. 15:34
Lone
administrator
administrator
Hej Weinke,
Funktionen findes allerede :-)
Under hvert måltid på siden Mad og Motion er der en lille pil i venstre side. Klik på den. Du skal lige klikke F5 eller opdatere siden for at de flyttede fødevarer vises på skærmen. Det skal selvfølgelig fremkomme automatisk, men det skal jeg lige have tilføjet.
Du kan også inde på Madplan "trække" i dine måltider og fødevarer og på den måde enten kopiere eller flytte dem. Det er super nemt.
Vh Lone
Funktionen findes allerede :-)
Under hvert måltid på siden Mad og Motion er der en lille pil i venstre side. Klik på den. Du skal lige klikke F5 eller opdatere siden for at de flyttede fødevarer vises på skærmen. Det skal selvfølgelig fremkomme automatisk, men det skal jeg lige have tilføjet.
Du kan også inde på Madplan "trække" i dine måltider og fødevarer og på den måde enten kopiere eller flytte dem. Det er super nemt.
Vh Lone
7 år1. februar 2017 kl. 15:54
calendula (slettet)
Tak for smiley løsningen
Det virker rigtig godt med den nye løsning. TAK.
7 år2. februar 2017 kl. 07:31
Lone
administrator
administrator
Hej caledula,
Det er mig der takker for dine ord angående de røde smileyer :-) jeg har fået flere positive tilbagemeldinger pr mail, så flere er rigtig glad for dem :-)
Vh Lone
Det er mig der takker for dine ord angående de røde smileyer :-) jeg har fået flere positive tilbagemeldinger pr mail, så flere er rigtig glad for dem :-)
Vh Lone
7 år2. februar 2017 kl. 09:43
administrator
Jeg tænker, at det det kan være to sider, du henviser til.
Du kan se, hvor mange minutter du benytter på let, moderat og hård motion over en periode. Det gør du ved at vælge "Motion, minutter" under Analyse (hvis den ikke allerede er valgt). Klik så på det lille graf-ikon for at få grafen frem. Her kan du vælge flere forskellige perioder.
PAL-værdien har ikke en graf tilknyttet (og havde heller ikke ikke det gamle). Den får du ved at vælge "Fysisk aktivitetsniveau, PAL" under Analyse. Herefter indstiller du perioden i undermenuen, hvis du ønsker et gennemsnit.
Der var en til visning til motion, som sagde noget om METs-værdier - dog kun på dagsbasis. Denne har jeg fjernet, da den stort set var ubenyttet og dermed mere forvirrede end var til gavn. Det eneste der mangler er oplysning om METs-værdier på de enkelte motionsformer, når de er blevet indtastet. Det er en god info, og den vil jeg tilføje indtastningssiden.
Er det noget af ovenstående, du tænker på? Ellers har jeg brug for et nærmere hint for at komme nærmere, hvad du søger.
Vh Lone