#41 af Alinea66
Ny version af Madital.dk
Du læser en tråd i debat > madital.dkAlinea66
Klik Se tidligere vægt. Der er feltet. Jeg har også for fede fingre til at bruge dem lille prik :-)
7 år19. januar 2017 kl. 06:39
Lone
administrator
administrator
Det skal ikke være besværligt for jer at indtaste vægt. Jeg finder en anden løsning end "slideren" :-)
Grafen vægt med mål manglede dags datos indtastning - og nu er "fremtidsudsigterne" også med :-)
Grafen vægt med mål manglede dags datos indtastning - og nu er "fremtidsudsigterne" også med :-)
7 år19. januar 2017 kl. 18:27
calendula (slettet)
De der smileyer
Hej Lone
Jeg har introduceret madital til en veninde, og hun kan ikke holde de sure smileyer ud. Som hun siger, skal hun se på at de er sure det meste dagen, indtil hun evt har nået det anbefalede hen på aftenen. Kunne de gradueres lidt på fx måltider,, så man får et smil, hvis fx morgenmaden er skruet fornuftigt sammen?
Jeg har introduceret madital til en veninde, og hun kan ikke holde de sure smileyer ud. Som hun siger, skal hun se på at de er sure det meste dagen, indtil hun evt har nået det anbefalede hen på aftenen. Kunne de gradueres lidt på fx måltider,, så man får et smil, hvis fx morgenmaden er skruet fornuftigt sammen?
7 år21. januar 2017 kl. 16:24
Lone
administrator
administrator
Tak for din tilbagemelding. Jeg vil tænke over, hvad jeg kan gøre ved det.
Vh Lone
Vh Lone
7 år21. januar 2017 kl. 21:28
calendula (slettet)
Tak. Nu har vi aftalt, at løsningen for nu må være at skrive dagens indtag ind på forhånd og så rette til, hvis det ikke bliver overholdt. Så kan man få et smil at se på. Det betyder ikke så meget for mig med de sure smilyer, men kan godt tænke, at de rammer, hvis man i forvejen kæmper og har det hårdt.
7 år22. januar 2017 kl. 10:24
Osvaldsdatter
Mere som er forsvundet?
Hej Lone.
Jeg mangler dét sted, hvor jeg ?i gamle dage? kunne påføre f. eks. det vand, the og kaffe, jeg ved, jeg drikker hver dag. Tidligere kunne jeg lægge det ind, så det automatisk kom op hver dag ud i al evighed. Er der en knap jeg ikke er OBS på, for lige nu sidder jeg og trykker på ?kopier?-knappen og trækker over fra dag til dag - og det er lidt besværligt, når man har prøvet det andet....
For øvrigt synes jeg, at det er et flot nyt program du har fået op at stå. :-)
Kan for øvrigt se, at mine apostroffer kommer op som spørgsmålstegn på siden her
Med venlig hilsen
Jeg mangler dét sted, hvor jeg ?i gamle dage? kunne påføre f. eks. det vand, the og kaffe, jeg ved, jeg drikker hver dag. Tidligere kunne jeg lægge det ind, så det automatisk kom op hver dag ud i al evighed. Er der en knap jeg ikke er OBS på, for lige nu sidder jeg og trykker på ?kopier?-knappen og trækker over fra dag til dag - og det er lidt besværligt, når man har prøvet det andet....
For øvrigt synes jeg, at det er et flot nyt program du har fået op at stå. :-)
Kan for øvrigt se, at mine apostroffer kommer op som spørgsmålstegn på siden her
Med venlig hilsen
7 år22. januar 2017 kl. 13:42
Lone
administrator
administrator
Sure smileyer
Man kan justere på HVILKE smileyer der bliver vist under Analyse (klik på smiley og vælg ny). Og man kan indstille HVORNÅR den enkelte smiley skal være glad under indstillinger.
Så hvis man skal kæmpe for at spise 300g frugt og grønt om dagen, så er det dét man indstiller, så man når sit mål.
Jeg kan godt se, at det er et problem at de først smiler om aftenen. Hovedet ligger stadig i blød på det her punkt.
Så hvis man skal kæmpe for at spise 300g frugt og grønt om dagen, så er det dét man indstiller, så man når sit mål.
Jeg kan godt se, at det er et problem at de først smiler om aftenen. Hovedet ligger stadig i blød på det her punkt.
7 år22. januar 2017 kl. 14:46
Lone
administrator
administrator
Automatiske indtastninger
Jeg tog dem midlertidigt af, fordi man ikke længere selv kunne vælge/fravælge det.
Funktionen er der stadig, så jeg kan godt slå den til for dig. Du kan blot ikke ændre i det auto-indtastede. Hvis du ønsker det?
Funktionen er der stadig, så jeg kan godt slå den til for dig. Du kan blot ikke ændre i det auto-indtastede. Hvis du ønsker det?
7 år22. januar 2017 kl. 14:50
Lone
administrator
administrator
Sure smileys
Hej calendula,
Jeg synes, jeg har udtænkt en god løsning til de sure (demotiverende) smileys.
1) har man ikke nået målet (= nu sur smiley) skal vises en grå linje som er udfyldt med 50% grøn, hvis man fx har spist 300g ud af 600g frugt og grønt.
2) har man spist 600g eller derover vises en stor flot grøn smiley :-)
Dvs. ingen sure smileys ved indtastning fremover.
Hvad synes du om idéen?
Vh Lone
Jeg synes, jeg har udtænkt en god løsning til de sure (demotiverende) smileys.
1) har man ikke nået målet (= nu sur smiley) skal vises en grå linje som er udfyldt med 50% grøn, hvis man fx har spist 300g ud af 600g frugt og grønt.
2) har man spist 600g eller derover vises en stor flot grøn smiley :-)
Dvs. ingen sure smileys ved indtastning fremover.
Hvad synes du om idéen?
Vh Lone
7 år23. januar 2017 kl. 01:09
Firkanten (slettet)
Hej Lone,
hvor taster man vægt ind? Altså - de dage, hvor jeg ikke har fået tastet det ind, vil jeg gerne have tastet ind nu, men er det muligt?
hvor taster man vægt ind? Altså - de dage, hvor jeg ikke har fået tastet det ind, vil jeg gerne have tastet ind nu, men er det muligt?
7 år23. januar 2017 kl. 10:02