Ny version af Madital.dk

Du læser en tråd i debat > madital.dk

opskrifter
Hej Lone
Jeg synes det er blevet besværligt at taste nye madopskrifter ind, kan faktisk ikke finde ud af det :(
Findes der en supernem måde at gøre det på ?
Mvh Tiske
7 år24. februar 2017 kl. 10:24
Dele/printe/downloade egne data
Hej Lone,
jeg er startet hos personlig træner, og hun vil gerne se min kost over en periode. Jeg indtaster den selvfølgelig i madital. Men jeg kan ikke finde en funktion, så jeg enten kan give hende adgang til at se min profil (altså kun hende - det er selvfølgelig ok, hvis det kræver at hun har profil). Alternativt vil jeg gerne kunne downloade/printe. Jeg kan godt se at det kan være rimeligt uoverskueligt, hvem der har hvilke printbehov, og derfor en mega tung funktion. Mit behov vil være dækket, hvis jeg kunne printe/dovnloade noget, der svarer til den side hvor jeg kan se dagens oversigt over, hvad jeg har indtaget. Et sidespørgsmål: Vil hun kunne se det, hvis jeg gør min profil offentlig, og hun har en profil?

Mvh Inger
7 år24. februar 2017 kl. 13:52
Hej Lone
Til ovenstående: før kunne man se kosten for en uge baglæns - virker den gamle kodning ikke stadig? Jeg savner det nemlig også.
7 år24. februar 2017 kl. 23:28
Energiunderskud pr. dag findes ved at du klikker på den gul/grøn/røde energilinje. Så kommer der yderligere info frem.

Tiske - Jeg vil se på opskrifterne i næste uge, for jeg kan høre på jer, at jeg ikke har lavet det godt nok. Der kommer mange spørgsmål.

Inger - Madital.dk har ikke på nuværende tidspunkt mulighed for at tilknytte en kostvejleder til din profil. Det nemmeste ville være, at du laver dit password om til noget, du aldrig benytter som password og videregiver loginoplysningerne til din kostvejleder.

Alinea - Hvilke data henviser du præcist til, at du gerne vil se baglæns? Indtastningerne? Tabellen? Grafer? Jeg har brug for mere info for at kunne svare præcist :-)

Vh Lone
7 år27. februar 2017 kl. 14:47
Hej Lone
Jeg kan godt lide at f.ex. se hvad jeg spiste i en enkelt uge - lad os sige uge 3.
Hvis jeg nu vil kopiere fra en tidligere dag har jeg svært ved at finde HVILKEN dag det var, når jeg kun kan se dag for dag, og ikke som tidligere en uge af gangen.
Jeg brugte det også til at fundere over hvad jeg gjorde godt (eller dårligt) en specifik uge.
7 år27. februar 2017 kl. 16:23
Hej Alinea,

Ok, jeg er med på det med en specifik uge :-)

Jeg skal lige forstå det med at du finder en specifik dag ud fra en samlet uge? Hvorfor er det ikke nemmere at bladre tilbage i Mad & Motion, hvis du skal finde data fra en specifik dag?

Jeg ved, at du er meget inde i programmet :-) Skal lige forstå, hvordan du bruger det, da der er rigtig mange måder :-)

Vh Lone
7 år27. februar 2017 kl. 21:03
Hvis jeg vil finde noget fra en dag, og kun kan huske at det var 'ca 3 -4 uger siden' er det træls at skrue tilbage dag for dag. Så er uge for uge lettere.
Jeg kan også godt lide at bruge de gamle ugeplaner som inspiration til kommende uger.
7 år28. februar 2017 kl. 06:27
problemer med indtastning af mad
Hej Lone,

Jeg kan desværre ikke se mere end ti forslag pr ord jeg søger, fordi scroll funktionen ligger bag "popup" vinduet med søgeforslag. Stadig er eneste mulighed at zoome ud til 25/50 % af en side for at se mere end ti forslag. Dette er et problem når jeg fx søger på "æg" fordi det står ikke på første side. Hvilket egentlig også undrer mig, at man skal igennem æggehvider, pasteuriserede æg osv. førend bare "æg" kommer frem når der søges på det ord.
Jeg kan heller ikke (som flere andre) taste opskrifter ind. der er utrolig mange klik førend man kan tilføje varer, og hver ingrediens skal tilføjes under "tilføj enkelt ingrediens" hvorefter den taster en fiktiv mængde ind, som man skal tilbage og rette i før man igen kan gå til det vindue hvor man søger på en ny vare. Jeg kan se der er en "søg flere ingredienser" men hvordan virker den? Hvad skal hver ingrediens adskilles af? der kommer ikke søgeresultat op selvom jeg nøjes med fx blot at indtaste "mælk" og tilføjer den, Så fortæller den mig at den ikke kunne finde en matchende vare. evt. fordi jeg ikke selv har skrevet om det er minimælk, sødmælk etc. Men igen, ingen søgeresultat at vælge ud fra.
Ligger den gamle hjemmeside stadig et sted derude, måske under et andet navn? :)
7 år11. marts 2017 kl. 07:49
Hej Weinke - tak fordi du spurgte: Ligger den gamle hjemmeside stadig et sted derude, måske under et andet navn? :)
Der er nemlig også en del funktioner jeg savner stærkt.
7 år11. marts 2017 kl. 17:55
Hej Weinke,

Jeg prøver at forbedre søgningen. Jeg er klar over problemet med æg og mælk. Det er sikkert på flere, men det er de to, som jeg er klar over.

Jeg er ligeledes klar over, at rigtig mange ønsker, at jeg forbedrer "ny opskrift".

Det er ovenstående 2 punkter, som står øverst på min TO DO liste.

Vh Lone
7 år13. marts 2017 kl. 21:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });