En at følges med?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: En at følges med?
Yah kun 300g!

Jeg har også fundet ud af at det fungerer bedst for mig at spise ca. 40g havregryn til morgen mad. Og så tage en snack. Og så give mig ikast med frokost! Havregrød mætter så godt. Generelt kan jeg godt lide grød-ting, fordi man blander så meget vand i så mætter det godt.

Jeg lavede en kokosnødmælk-ret igår med massere af grøntsager til aftensmad, jeg havde 600kcal at gøre godt med, men havde ikke lige regnet med at 100g kokosnøddemælk er 200kcal. Så jeg kom lidt over, men så spillede jeg lidt wii. Dog lå det tungt i maven (men det smagte godt!)

Næste gang blander jeg bare en masse vand i min del tror jeg, så er det ikke ligeså slemt og det kunne jeg sagtens have gjort hvis bare jeg havde vidst det.

Er der nogen af jer der spiller wii? Jeg synes det er helt vildt smart (spiller wii boxning mest, eller Just Dance - det er også de eneste to spil jeg har :P) Jeg gjorde det meget før hvis jeg trængte til motion men ikke kunne komme ud af døren eller et eller andet - ak det man gjorde engang... Jeg er langsomt ved at kunne se alle de vaner jeg har givet slip på, og hvorfor jeg så er endt her. Men det er vel godt. Det er en nødvendig del af processen.

Men anyway så har jeg fundet ud af at ca. 30 min wii boxning er ca. 125kcal. Nej det er ikke et super work-out eller nogenlunde i nærheden af en løbetur (300kcal) men det er overskueligt og nemt, og det kan jeg godt lide. Plus så kan man gøre plads til lidt chokolade hvis man nu er kommet til at tage lidt ekstra, eller har tænkt sig det :P

Idag skal jeg til gruppe-møde. Jeg regner med at skulle spise frokost ude et eller andet sted. Dvs. købe en sandwich eller noget. Så jeg ville egentlig gerne spare lidt kalorier op nu. Jeg har brugt ca. 150 på min havregrød. Jeg overvejer også at spise en portion til så jeg ikke går amok til frokost-tid med grupppen og ikke tager den rigtige beslutning.

Det tror jeg faktisk jeg gør. Så er det 300 kcal til morgenmad - plads til 500kcal til frokost og så 500kcal til aftensmad.

Jeg kunne evt. cykle til hovedbanen (jeg skal med toget) men jeg forstuede min fod for en uge siden og er ikke så glad for evt. at gøre det værrere, det gør stadig ondt.

Det blev langt! Håber i alle har en god mandag :)
11 år8. januar 2013 kl. 09:30
Det kan jeg dælme godt forstå du overrasket over indholdet i kokosnøddemælk. Jeg har selv en dåse eller to til at stå, men det skal da vist ikke i brug foreløbigt :)

Jeg synes det lyder rigtig interessant med wii. Jeg er nemlig ret så dovent anlagt, så alt motion der kan laves foran tvet er for mig at foretrække. Ellers kommer jeg simpelthen ikke i gang :)
Har flere gange overvejet at invistere i en wii, men pengene, og nok især den dybtfølte lyst, har bare ikke rigtig været der :)
11 år9. januar 2013 kl. 10:10
re: re: En at følges med?
Så blev det rigtig vejedag!
Jeg må nok indse at faldet fra 70,4 til 69,6 kg. på en dag var lidt urealistisk. Dagen efter var vægten ihvertfal tilbage på 70,1. øv....
Men i morges stod den på 69,7 kg. så jeg kan vist kun være tilfreds :)
Målet til næste onsdag på næsten hedde 69,2, altså ½ kg. Jeg har julefrokost med min klasse i weekenden, så det ødelægger det lidt, men håber på at slippe igennem uden den helt store vægtstigning :)
11 år9. januar 2013 kl. 10:14
Jeg må også sige at jeg nåede mig mål, lige på håret!

Den stod nemlig på ca. 66kg om tirsdagen men var så nede på 65,5 om onsdagen (min vejedag). Men jeg vil så sige, at jeg har haft menstruation, og faktisk har gjort det godt, så jeg vil ikke helt kimse af det tal, i stedet er jeg optimistisk og siger det passer!

Det hjælper også at jeg vejede 65,3 i morges, så det er jeg super glad for. Selv efter by/druk tur. Men jeg var også god igår, fik ikke aftensmad (lidt tilfældigt men heldigt nok) og drak så, og frådsede IKKE da jeg kom hjem, fik lidt at spise (jeg var sulten og tænkte jeg ikke ville kunne falde i søvn på tom mave, plus jeg måske ville overspise her til morgen) men så heller ikke mere.

Jeg glæder mig til at sætte et nyt mål. Jeg har også tænkt mig at sætte det der ½ kg. Og så håber jeg VIRKELIG på at talene holder.

Loseandwin (hvad hedder du rigtigt i øvrigt)? Jeg fik min wii i gave, så der var jeg heldig men som sagt er jeg glad for den. Hvis du sidder klokken 9 om aftenen og finder ud af du har spist for meget eller et eller andet så er det bare så let tilgængeligt, det er jo lige der i din stue (i mit tilfælde så mit værelse). Så kan man også få wii fit osv, det har jeg ikke men det er der mange der er glade for, så kan den også tracke hvad du laver osv, det tænker jeg nok er ret motiverende. Og så er det faktisk ret sjovt også.

Jeg er heller ikke vild med motion, har aldrig været det rigtig. Jeg kan godt lide dans og går til ballet en gang om ugen, men det er også en kamp at få mig derned også selvom jeg er meget glad for det efter, min krop har bare et eller andet der ikke vil :P
11 år10. januar 2013 kl. 10:44
Jeg er simpelthen gået helt i stå... Jeg har ikke skrevet min mad ind den sidste uge, og har heller ikke været på vægten. Det er for dumt, og der er gået lidt for meget kæreste hygge i den...

Jeg prøver at starte op igen i dag, og hoppe på vægten i morgen tidlig :)
11 år16. januar 2013 kl. 10:05
Vægten her til morgen stod på 69,5 kg. så den er trods alt faldet 200 g. siden sidste onsdag :)
11 år17. januar 2013 kl. 09:26
Det er da rart at du alligevel har tabt dig!

Jeg har haft en ret skidt uge. Dagen efter min eksamen blev jeg syg og er faktisk stadig syg (nu 10 dage efter). Så jeg lå et godt stykke tid bare ned. Og jeg er ikke en af de "heldige" der ikke har lyst til at spise når de er syge, det er jeg faktisk adeles god til såe desværre nåede jeg ikke mit mål til onsdag jeg tog faktisk 0,7kg på?

Dog vil jeg sige det nok ikke alt sammen er fedt da jeg tog det på fra den ene dag til den anden, men det er ikke helt forsvundet endnu.

Jeg vejer nu 65,5 hvilket er lidt irriterende da jeg havde håbet at være nede under 65 i denne her uge.

Jeg skal på ski-tur fra idag af faktisk, så i hører ikke fra mig de næste 10 dage (måske, er ikke helt sikker på om der er internet) men er rigtig bekymret fordi jeg tager somregl på under ukontrolleret omstændigheder, og jeg kan jo ikke veje noget som helst. Men samtidig forbrænder jeg en masse mens jeg står på ski. Men jeg er slet ikke sikker på hvor meget. (har heller aldrig stået på ski) Så jeg er en smule i vildrede.

Jeg skal også på en 24-timers bus tur først. Og jeg spiser simpelthen alt for meget på sådan nogle bus ture. Man dyrker jo intet motion og sidder og hygger med venner osv. Det går altid galt for mig.

Så jeg er lidt spændt i forhold til vægt osv... Lidt bekymret. Men jeg håber for det bedste :)
11 år18. januar 2013 kl. 09:51
Husk noget sundt snack til busturen - gulerodsstave (put et fugtigt stykke køkkenrulle i posen når du har skrællet dem, så holder de sig sprøde), agurkestænger, lidt nødder osv. Og et sæt kort, så du kan holde hænderne beskæftiget med at banke de andre i 500, Fisk eller hvad I nu finder på at spille.

Ud over det - nyd! din ferie! Det er ikke de 10 dage, som gør dig overvægtig - det er de resterende 335 (20 trukket til jul, fødselsdag mm) du skal være bekymret for ;)
11 år18. januar 2013 kl. 10:24
Jeg er da slet ikke misundelig!

Tror sådan en skitur giver en ret god forbrænding, så længe man bare ikke tænker "Nu har jeg jo forbrænd en masse, så må jeg godt spise lidt mere" for synes det har det med at tage overhånd så - ihvertfal for mig :)

Der kommer vel også til at være noget hygge med varm kakao ell. lign. om aftenen, og det kan jo godt være lidt svært at sige nej til :)

Men som Fedania skriver så er der jo altså 320 andre dage at tage sig i :D
11 år21. januar 2013 kl. 10:38
Jeg kæreste hygger stadig for meget...
Vi spiser aftensmad sammen ca. 5 gange om ugen, mest hos mig men også hos ham hvor jeg jo ikk lige ved hvor mange kalorier der er i maden. Når vi spiser hos mig vil jeg ikke sidde og veje maden...
Og det der med at gætte på hvor mange kalorier maden indeholder bryder jeg mig ikke om, så jeg må nok indse at kalorie tælleriet er sat på pause, og jeg må stole på min sunde fornuft :)
Vægten står stadig på 69,5 kg. så helt galt er det dog ikke gået, men vil gerne at vægten begynder at falde blot en smule igen :)
11 år21. januar 2013 kl. 10:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });