En at følges med?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: En at følges med?
Det er godt nok også sejt at cykle så langt!
I mit kvarter er der ikke ryddet sne. Selvom jeg bor midt i århus! Så hver morgen når jeg skal på universitetet er det en kamp for at holde balancen :b (er ike faldet endnu) haha
11 år13. december 2012 kl. 10:23
Der var faktisk ryttet hvor jeg cyklede. Jeg bor på Amager og hun bor i Nordvest så jeg tog hovedegader hele vejen. Og det var faktisk fint. Det tager næsten ligeså længe som i bus.

Idag har jeg haft lidt problemer fordi jeg har bagt småkager og selvfølgelig spist en del af de then af vejen. Det er ikke så smart.

Jeg er endnu ikke over mit kalorie-tal men det er heller ikke særlig fedt ikke at kunne få ordenlig aftensmad i aften :(

Plus jeg har ikke været ude og dyrke motion. Jeg ved ikke om jeg skal tage en halv times wii eller hvad men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen (er det tilladt at sige her? Ah!)
11 år13. december 2012 kl. 17:59
Du er ikke den eneste! Har heller ikke trænet og faldt i med at spise is i dag :(
Gik ellers så godt i dag, men ville min kæreste ud og spise, hvilket jeg self ikke ville sige nej til, men endte med også at spise dessert.. Hmm. Og skal til julefrokost både fredag og lørdag..
Må træne en masse i morgen, hvor jeg har fri hele dagen! :D
11 år13. december 2012 kl. 20:44
Jeg har også spist småkager :i

Fik besøg af et par veninder her til aften, og så blev der hygget med lækkert mad og friskbagte småkager.
Jeg er gået noget over mit tilladte kalorie indtag, men har stadig et underskud på 438 kalorier, så det er okay når det bare er en enkel aften.

Til gengæld har jeg gået ca. 5 km. i eftermiddags, og har været til en prøvetime (75 minutter) i kick boksning, så det har hjulpet godt på regnskabet.
Jeg har dog kun tastet 20 minutters bokse træning ind, da meget af tiden jo gik med at få instruktioner :)
11 år13. december 2012 kl. 22:59
Fedt at du fik dyrket så meget motion igår så alligevel.

Jeg er lige pt. på ca. 650 kcal, jeg skal til at gå om lidt og så skal jeg til middag i Tivoli før jeg tager ind med min familie og nogle venner og ser teaterstykke. Det er også derfor jeg har sparet lidt på kalorierne.

Kender i det? Er det ikke bare frustrende at skulle spise ude? Jeg må indrømme jeg hader ikke at kende kalorie-tallet på det jeg spiser også selvom jeg kan prøve at gætte mig til det... Puha ja.

Dog synes jeg ikke det har været så svært at spare idag. Jeg tror det hænger sammen med at jeg er begyndt at spise havregrød. Nøjh hvor det mætter godt. 30 havregryn og så noget frugt om morgnen mætter virkelig og for få kalorier... Så det er måske der den ligger.

Men det er rigtig svært med motion. Jeg hader at her er så koldt! Men så er jeg også igang med sidste uge af projekt-skrivning og det skal altså prioriteres før motion.

Hvis jeg ikke fik sagt det så er mit mål til næste onsdag at være under 66kg. Så ca. ½ kilo tabt på en uge håber jeg på. Så ville Sara være rigtig juleglad!
11 år14. december 2012 kl. 14:34
18 kilo.... Sejt! Jeg vil meget gerne følges med dig noget af vejen. Jeg vil gerne tabe mig 8 kilo, og nå den vægt, jeg har det bedst med - 55 kilo.
11 år15. december 2012 kl. 09:35
Kender så godt det med at spise ude.
Jeg var til julefrokost i går, og det er bare umuligt at have nogen idé om, hvad man har spist. Det gik til gengæld godt. Drak ikke rigtig alkohol heller (udover en enkelt drink). Hvordan har I andre det med alkohol og vægttab? Føler I at kalorierne er det "værd" i forhold til hvor meget lækker mad man kunne have fået. For det gør jeg nemlig ikke rigtigt..
Anyways. I dag vejede jeg 70,1 kg, så nu skal det altså være denne weekend, at vægten sniger sig ned på "noget med 60".. haha
11 år15. december 2012 kl. 11:19
Jeg kan slet ikke finde ud af at spise ude når jeg er på slankekur, lyder måske overdrevet, men bliver helt stresset af det.
Da jeg havde besøg var det mig der havde lavet maden, og jeg vidste jo hvor mange kcal. der var i, og hvor mange gram en potion ca. var på, men alligevel stressede det mig at jeg ikke havde helt styr på det :)

Ang. alkohol så tillader jeg mig selv det, men jeg prøver at holde det på en niveau hvor jeg ikke får en kalorieoverskud.
Jeg skal i byen i aften, og da jeg også har været på arbejde i 8 timer (lørdagsafløser hos postdk) hvor jeg har fået en del motion, har jeg 1300 kcal. at drikke for i aften. Jeg taster så ind på forhånd hvad jeg drikker.
I aften har jeg planlagt efter at jeg drikke en flaske vin og to mokai inden jeg tager i byen, og så to øl i byen.
Det efterlader mig med at kalorieunderskud på ca. 100 i dag, så det synes jeg er helt fint :)
11 år15. december 2012 kl. 20:03
Jeg må indrømme, at jeg til enhver tid vil synes at en mohito eller strawberry daiqury er kalorierne værd; <3 siger jeg bare! Men jeg kan godt følge dig i, at man kan spise en del for de kalorier i stedet - jeg vil bare hellere spise lidt mindre og motionere lidt mere, for også at have plads til en drink eller to. Men jeg er så heller ikke typen som tømmer baren - jeg skal bare ha 2-4 drinks i løbet af aftenen :)
11 år15. december 2012 kl. 20:15
Jeg har det på samme måde. Bliver faktisk total stresset af det og prøver faktisk at undgå at spise ude/spise hos andre.

Jeg var hjemme hos min veninde forleden. Hun lavede aftensmad til os og pøsede bare olien på til grøntsagerne. Hun kan være ligeglad selvfølgelig men jeg sad bare og tænkte nej nej nej! Så langt hellere kalorie-let margarine... Det er den samme stegning altså... med ca. 500 kcal til forskel. Men man vil jo heller ikke være uhøflig vel?

Alkohol... Nu har jeg jo ikke været igang med vægttabet så længe, så det har ikke været et problem indtil videre men det jeg gjorde da jeg tabte mig før var at dyrke en masse motion først og så bare køre hård spiritus og cola light (eller shots self.)

Det lyder måske forfærdeligt men det er sådan at spilde kalorier på en cider eller en øl eller sådan noget! Mit mål er somregl ikke at nyde alkoholen bare at blive fuld.

Det kan også virke ikke at spise for meget aftensmad, så bliver man hurtigere fuld for færre kalorier plus dem man sparede på aftensmaden også. Tricket er at danse en masse og IKKE spise natmad. Hjem og i seng, og så kan man frådse lidt dagen efter. Det var i hvert fald sådan jeg plejede at gøre det - tydeligvis er jeg hoppet af på den men det må være sådan det skal være næste gang :P

AnnaBandanna - det er ikke lige 18kg jeg skal tabe igen. Jeg har taget ca. halvdelen på igen. Dog tror jeg ikke jeg vil helt ned på 57kg igen - det er i hvert fald ikke nødvendigt 60 ville gøre mig fint tilfreds som en start! Det var jeg meget længe og også selvom jeg ikke var den slankeste så var det ligesom den vægt min krop kunne holde bedst - og jeg var jo selvfølgelig på et sundt BMI tal, bare ikke en ål :)
11 år15. december 2012 kl. 20:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });