Vil du også gerne tabe 5 kg?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Vil du også gerne tabe 5 kg?
nu hvor vi er så tæt på første vejning må jeg indrømme at jeg er lidt bekymret og frygter vejningen... har drukket en masse vand idag, og tung men meget kalorielet aftensmad, så er bange for at det vejer tungt på vægten imorgen. Har holdt mig under 1500 kcal hele ugen så vil bare så gerne have tabt 100-200 gram... Jeg ved godt jeg har en forstuvet fod osv, men alligevel.... Bare lidt, det er SÅ god motivation.... lille brok/bekymring fra mig
12 år3. maj 2012 kl. 20:48
hellesh88 og sarababen; tusinde tak for jeres forslag. Har lidt salat fra aftensmaden, måske jeg skulle tage det med som madpakke i morgen :-) og de muffins lyder egentlig overlækre - selvom jeg var lidt skeptisk inden jeg læste opskriften.
12 år3. maj 2012 kl. 21:42
re: Første opsamling :)
Lullebab og sarababen, jeg ved ikke hvorfor han hænger ud med hende, og jeg er også ligeglad, så længe jeg ikke er tvunget til det. Jeg var fornugtig og undlod at spise chokoladen, som ellers lå der og fristede. Så jeg tæller 24 dage hvor jeg ikke har rørt slik, sodavand, kage, is, chokolade eller chips. Det er ret godt gået.
Jeg fik en lille bog forleden, som jeg skal skrive alle mine gode oplevelser ned i, så jeg kan kigge i bogen, hvis jeg en dag har svært ved at huske, hvorfor jeg gør det her. Den har jeg fin gavn af, og jeg tror jeg vil få det infremtiden, når jeg har det svært. Vi fik en god snak om tingene herhjemme her til aften, og det er som om han bare slet ikke havde forståelse for det til at starte med, men så gik der nnogle timer, hvor han fik suret af, og så blev han god igen.
Og løste også problemet med min mor. Købte en alle billet til hende, så hun er på vej herover i skrivende stund. Men de penge jeg smed efter første billet er tabt. Så det er lidt surt. Og ddet blev dyrt med de nye billetter, men når man vil ses, så betaler jeg jo gerne...
12 år3. maj 2012 kl. 22:06
Heidi: Jeg var også lidt skeptisk, men de er rigtig gode synes jeg.. :-)

Eatable: Du er sej! Og fedt at din mor kommer alligevel.. :-) Familie er guld værd!

Jeg har lige været til træning, var mega øm fra træningen i går, men tog alligevel afsted. Løb derned og de første tre kvarter af træningen gik også ok. Men de sidste tre kvarter var rent helvede, havde slet ingen energi, og måtte også gå hjem i stedet for at løbe. Men er glad for at jeg kom afsted. :)
Nu drikker jeg lige en rekorderlig, ved godt de er fyldt med sukker og kalorier, men havde bare sådan lyst til en iskold. Det var heldigvis den sidste jeg havde, så holder mig til denne ene. ;-)
12 år3. maj 2012 kl. 22:13
Så er det vel idag at der er første vejning? Øv øv øv min sagde 86, 5 så det er jo + 0,5 kg. Meen drak så meget mere væske igår fordi jeg havde brugt nogle alt for salte bønner i maden, og samtidig skal jeg have mibne sager idag eller imorgen, som jeg håber på kan påvirke det hele lidt. Men øv øv.... Har ellers været så dygtig denne uge....
12 år4. maj 2012 kl. 08:30
Så er jeg også klar med et resultat til første vejning. Vægten siger i dag 71,3 (-1,7 kg), så det er jo super. Er nu ikke fordi jeg har sultet mig selv på nogen måde, men vægten havde stået stille lidt forinden, så det er dejligt at det nu er begyndt at rykke.

Mit store problem er stadig morgenmaden. Jeg er simpelthen så sulten, når jeg vågner, og jeg bliver heller aldrig rigtig mæt om morgenen. Der skal mange havregryn til (også mange flere end der på nogen måde er plads til i kalorieregnskabet). Nå, men det ser jo ud til at det indtil videre går alligevel. God vejning til alle jer andre også :)
12 år4. maj 2012 kl. 10:53
Første reultat herfra : 80,8 kg :-)
12 år4. maj 2012 kl. 11:04
Min vægt sagde 57,8 i dag. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har vejet noget med 57.. Wuhu!
Så det er -0,6 kg fra udgangspunktet. Men som tidligere skrevet står den på god mad og byturer i aften og i morgen. Så det bliver spændende hvad den siger næste fredag. Vil prøve at tage fornuftige valg her i weekenden. :)
12 år4. maj 2012 kl. 11:19
Jihaar. - 2 kg. Og så kun på en uge. Hvor er jeg bare stolt....men det har være hårdt...og nu er det jo weekend igen, denne gang med 3 dage. Uha, uha.

Jeg har hørt at hvidt brød (altså kulhydrater), alkohol og sukker binder væske til kroppen. Måske det er derfor, jeg oplever voldsomme (1-2 kg) vægtstigning på en weekend?

Kan se der er flere der har "weekend" problemer, men er der nogen som har knækket koden? Jeg ønsker bare at holde min vægt stabil til på mandag, og så fortsætte derfra. Hvordan søren gør man det???

12 år4. maj 2012 kl. 11:46
cillemarie: Du skal måske have noget mere protein i din morgenmad? Det mætter bedre end kulhydrater. Jeg er begyndt at spise skyr, der er mange proteiner i. Ellers skal du måske drikke en proteinshake sammen med dine havregyn? :)

Og super flot med jer der har haft store vægttab.

Jeg har ikke knækket weekend koden endnu, men det handler vel om at holde sig fra det usunde og alkoholen. Det er bare kedeligt.. :P Så nu prøver jeg med ekstra grøntsager, og ekstra motion. Det må hjælpe lidt på det. :-)
12 år4. maj 2012 kl. 12:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });