Dukan diet

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Dukan diet
Ifølge vejledningen skal jeg ikke tage flere dage når jeg ikke skal tabe "mere" end 4 kg. Tror måske det kan være en let forstoppelse. Jeg gik fra at spise rigtig mange fibre til nærmest ingen...

Hvad er din % fordeling ml. proteiner, kulhydrater og fedt i disse dage?

Og hvordan går det idag?
Jeg har stadig ikke synderligt svært ved at følge diæten. Tror måske det kan blive sværere i weekenden.
13 år12. oktober 2011 kl. 14:56
Det er gået rigtig fint idag - har holdt mig til kuren. Frygter dog også weekenden.

Tror du har ret med forstoppelse - puh min mave føles også underlig tung, især om aftenen.

Jamen taster faktsik ikke ind i disse dage. Når kuren giver "lov" til at spise når man er sulten vælger jeg at ligge fokus på det. Men spise en del æggehvider, kylling (kyllingbryst, pålæg, pøler), 3% røget skinke (steger det sprødt i ovnen), 0,4%hytteost og 0,1%skyr + en vitamin pille. - Og dukan knækbrødet, men det er virkelig lidt man må få der
13 år12. oktober 2011 kl. 16:15
Minus 200 g i dag.. så 2,3 siden mandag :)
Håber dog snart der kommer lidt gang i maven, da det nok også vil give udslag på vægten.

God dag :)
13 år13. oktober 2011 kl. 07:34
Stadig komplet uændret vægt hos mig :( men tror ikke på jeg slet ikke taber mig, så håbet er lysegrønt endnu.

Jeg har besluttet at tage 2 dage mere i fase 1, så er på den igen idag. Er rigtig dejligt at have kontrol over min sultfølelse igen - førhen var jeg hele tiden sulten, men nu kan jeg mærke at sulten er knap så slem. Sukkertrangen har jeg heller ikke.
13 år13. oktober 2011 kl. 09:42
Halløjsa.
Jeg har nu fuldt jeres dage indtil nu. Synes det er en spændende diet.
Og blir nysgerrig. Altså kun protein hele dage. Er det ikk lidt dyrt?
13 år13. oktober 2011 kl. 10:28
Hej Millerv
Jo det kan være en smule dyrt tror jeg - afhængig af hvad du plejer at spise. For mig er det vist uændret af 2 årsager:
1) jeg føler mig mere mæt nu, så jeg spiser mindre.
2) jeg havde et uheldigt sukker/slik forbrug før som også var dyrt (pinligt at måtte sige det når man er voksen ;-) )

Men ellers er der som nævnt tidligere 4 faser i Dukan diæten. Fase 1, som varer 1-10 dage (afhængig af hvor meget du vil tabe dig) der må du kun indtage proteiner, og det skal være fedtfattigt. Så den står på hytteost, 0,1% yoghurt, æg og masser af kød og fisk.
I fase 2 (som varer indtil du har nået din ønskede vægt) der skal du skifte, så du den ene dag spiser proteiner og grøntsager (stadig ingen kulhydrater) og den anden dag spiser kun proteiner - og så forfra... så der gætter jeg på det bliver lidt billigere for mig.
13 år13. oktober 2011 kl. 10:49
Herhjemme blir der også spist en del kød. Minimum 375 g. Og hvis jeg spiser æg til morgenmad er det mere protein. Så det burde ikk blive meget dyrere. Jeg prøver at undgå kulhydrater. Men der er jo også kulhydrater i grøntsager? Dog ikk så slemt som kartofler, pasta, ris og brød selfølgelig.
13 år13. oktober 2011 kl. 11:05
Ja, grøntsager er forbudt her i fase 1 - netop fordi der er kulhydrater i.
Brød, kartofler, pasta og ris har lange udsigter før det igen er tilladt - men min krop skriger ikke længere efter det. Selvom jeg er en absolut kartoffel-elsker ;-)
13 år13. oktober 2011 kl. 13:12
Håber vægten giver, om ikke andet et lille udslag imorgen for dig. Puh jeg er ret stolt af at have holdt ud nu i næsten 4 dage - det er så fedt!
Jeg er helt enig med dig - jeg bliver MEGET hurtigere mæt nu end før, hvilket jo giver mig et præg om at jeg, når også kulhydraterne kommer ind i billedet igen, skal spise mere proteinrigt ihvert fald. Det er også guld værd at jeg ikke føler sult og når jeg gør så er det legal at spise fx et stykke kylling :)

Dyrker du motion ved siden af egentlig?
13 år13. oktober 2011 kl. 13:54
Normalt er jeg på løbebåndet 3-4 gange om ugen (ofte med en kombination sammen med crosstrainer). Men jeg valgte at holde pause indtil min krop lige fik lov til at vænne sig til den nye proteindiæt (var også rimelig svag i musklerne først på ugen).
Igår tog jeg så en løbetur og klarede det uden problemer. Ingen voldsom spisetrang efter træningen :-) hvilket har været mit problem rigtig længe.
Efterhånden endte jeg med at indtage flere kalorier før og efter træning end jeg egentlig forbrændte...og det må man jo sige er den forkerte vej!
Så på trods af at vægten ikke har flyttet sig, så har jeg kun oplevet positive ting i forbindelse med diæten.

Har dog et problem imorgen, hvor vi har fælles frokost i afdelingen. Normalt holder jeg frokost alene, fordi jeg ofte går en tur og får lidt luft og får rørt benene. Det kan jeg ikke gøre imorgen, men samtidig vil jeg heller ikke fortælle de andre om min kur. Så nogle gode ideer til hvad jeg kan spise uden det virker for kur-agtigt og samtidig overholder reglerne for fase 1??
13 år13. oktober 2011 kl. 14:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...