Dukan diet

Du læser en tråd i debat > vægttab

Dukan diet
Er der nogen der har erfaringer med Dukan kuren?

Jeg har læst en del om den på nettet her i weekenden og har besluttet mig at starte på den imorgen. Grunden til dette er at min vægt har stået stille i ca 1,5 mdr og nu vil jeg så prøve at booste den inden jeg helt taber modet.
Jeg vil herinde opdatere mine erfaringer og op/nedture med Dukan.
13 år9. oktober 2011 kl. 20:04
re: Dukan diet
Så er jeg igang. Morgens vægt lød på præcis 80,0 kg.

Dukan dieten er delt op i 4 faser. Den første fase er "angrebs fasen" hvor der kun må spises proteiner i 1-10 dage. Jeg har besluttet at køre det i 5 dage.

Her til morgen har jeg fået et glas skummetmælk, røræg lavet af 1 helt æg + 2 hvider, skinke og grønthe.

Jeg har set noget Dukan brød og knækbrød som må spises under angrebsfasen, jeg har handlet ind til det på nettet i lørdags og håber snart at modtage mine vare, da morgenmaden var lidt hård at få ned.
13 år10. oktober 2011 kl. 07:21
Jeg er selv lige startet på den idag, så er meget spændt på om jeg kan holde til det.
Jeg har i første omgang tænkt mig at køre fase 1 i 3 dage. Hvad er din plan?

Startede morgenen med 50 g kød og 2 æg. Har også lavet kyllinge-deller til min frokost sammen med hytteost. Jeg er ikke stor fan af hytteost, så jeg ved ikke om jeg kan holde ud at spise det, men der er jo ikke så mange andre alternativer.
13 år10. oktober 2011 kl. 09:09
Min plan er at køre fase 1 i 5 dage. Er virkelig også spændt på hvordan jeg kan holde det.

Men fedt vi måske kunne få inspirationen af hinanden.
13 år10. oktober 2011 kl. 09:44
Helt sikkert :-)

Jeg fandt denne side idag: dukanslankekur.dk
Ifølge den må jeg vist ikke få hytteost i fase 1, så jeg må finde på noget andet.

Jeg er sulten igen, så prøver med en kop te. Der er et stykke tid til frokost igen.

Jeg håber samtidig at komme ud af vanen med at spise for meget slik på arbejde, men bliver nok nogle hårde første dage.
13 år10. oktober 2011 kl. 10:45
Jeg har også læst hjemmesiden.

Med hensyn til hytteost har jeg nu også købt en mager en med kun 0,4% fedt.

Har du prøvet at bage Dukan knækbrød eller brødet?

Jeg snuppede et par stykker kyllingpålæg og rullede dem med hytte ost som formiddagssnak og så med grønthe til :) Det tog toppen af sulten.

Hvordan laver du dine kyllingefrikadeller?

Jeg håber også at kunne komme af med trængen til at stoppe slik og kage i hovedet.
13 år10. oktober 2011 kl. 11:31
Jeg har ikke prøvet at bage nogle af brødene endnu, men vil gerne. Skal kigge efter havreklid næste gang jeg er ude for at handle :-) Skal også have købt noget skyr.

Mine kyllingefrikadeller lavede jeg ved at blande 450 g kyllingefars med 1 løg og oregano samt en smule peber og så stege dem. Så har jeg til et par dage. Der er jo ingen salt i, så det er ikke de mest spændende, men gode til at tage sulten.

Jeg har også drukket en del grøn te idag - jeg er ellers normalt ikke til te (drikker heller aldrig kaffe), men kan mærke det hjælper med mæthedsfølelsen.
13 år10. oktober 2011 kl. 12:14
Ja synes også det hjælper at drikke en masse med lidt smag i.

Uh jeg håber jeg snart modtager mit klid - kunne virkerlig godt bruge noget at putte hytteost, tun og andet på ;)

Jeg har også købt skyr idag - men plejer at spise det med frugt og nødder i, så nu står jeg lidt og ved ikke helt hvad jeg skal bruge det til faktsik .. er nok ude i at bruge det til at dyppe kød i med evt hvidløg og paprika eller sådan noget i.
13 år10. oktober 2011 kl. 13:40
Hvad hedder hjemmesiden du har købt produkterne på?
13 år10. oktober 2011 kl. 14:15
13 år10. oktober 2011 kl. 16:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...