Min løbetråd

Du læser en tråd i debat > motion

re: Min løbetråd
Jeg synes hverken det er mangel på motivation eller lyst til at løbe der har været problemet.

Det er mine ben som var alt for trætte, så efter de 7 min kunne jeg ikke gennemføre de 6 min. Mine ben gjorde ikke ondt, virkede bare trætte.
Og her har jeg lært at det er "nemt" at tilrede sig skader!!!

Sidste gang jeg tod turen var det meget bedre og jeg pressede mig selv til at løbe lidt hurtigere, det kunne mærkes på mit åndedrag!

Så jeg tror det var et godt valg at tage ugen 2 gange, også så jeg ikke gik død og mistede lysten!

Jeg glæder mig til de 12 min på søndag og er spændt på hvordan de går!!! :D
16 år14. august 2008 kl. 18:34
Hm... Jeg har også haft trætte ben og jeg har som regel løst situationen ved at skippe en dag - altså skyde min træning. Men hvis det at tage den samme uge en gang mere er løsningen, så er det da meget bedre :-)
16 år14. august 2008 kl. 20:35
UPS
Jeg fik ikke tastet min uge 7 ind, men den er taget og tog den 2 gange. Det har gjort godt, føler at jeg igen kan følge med og at det går fremad. Jeg er gået igang med uge 8 og ugen ser overkommelig ud, næsten nem!?

Jeg har været på ferie siden søndag, så 1. tur i denne uge blev onsdag, men blev til gengæld løbet på stranden i Tversted. SKØNT!!! Det var kl. 07.00 og solen var stået op. Jeg var ikke den eneste løber, men helt sikkert den langsomste HI HI Det er OK, det rører mig ikke så meget mere! :)

Nu skal jeg ind og have løbesko, har nemlig fået gavekort i fødselsdags gave, og jeg taget alle de gode råd med mig I har givet! :)

Ikke nok med det , så er Iforms pulsur kommet ind a døren, så det er ren lykke! :P

God tur til jer alle!

8. UGE

1.dag: (Onsdag)
5 min. gang
1 min. løb
3 min. gang
5 min. løb
3 min. gang
5 min. løb

2. dag: (fredag)
5 min. gang
1 min. løb
2 min. gang
6 min. løb
2 min. gang
6 min. løb

3. dag (Søndag)
5 min. gang
1 min. løb
2 min. gang
10 min. løb
5 min. gang
2 min. løb
16 år21. august 2008 kl. 18:52
8. uges præstation! :D
Har lige været ude på den sidste dag (én dag forsinket) og har løbet
10 min. = 1,25 km = 7,5 km/t og det er en øgning på 1km/t
Jubiii... Og jeg synes det gik godt i dag. De sidste 3 min var hårde, men jeg prøvede at finde en rytme i benene og til vejrtrækningen, så gik de 3 min hurtigt.

Jeg syens dog at det er vildt at der kun er 4 uger til jeg burde kunne løbe 30 min. jeg skal springe fra 16 til 20 og fra 20 in til 30. Jeg overvejer at sætte 2 uger ekstra ind men nu må jeg se. I hvertfald er jeg forud min egen forhåbning om at kunne gennemføre planen inden udgangen af oktober! ;)
16 år25. august 2008 kl. 13:48
Det er sejt gået!

Husk at tage et trin af gangen på programmet. Du skal ikke tænke over næste uge og hvor uoverskueligt det virker lige nu. I starten virkede det sikkert også uoverskueligt at løbe 10 min, men nu har du gjort det og endda på 7,5 km/t.

Det kører jo for dig, så bliv ved med at glæde over hvert trin du tager.
16 år25. august 2008 kl. 13:59
Rigtig godt, Helle !! Det er virkelig en succesoplevelse når man øger hastigheden - samtidigt med længden !!

Jeg var inde på iform og læse om løbeteknikker. Det er god løbeteknik at trække vejret langsomt og dybt - og puste ud igen. Sådan en 2-3 trin mellem hver indånding.

Husk også at rette op, skyde brystet frem (og også gerne hoften lidt) og kikke fremad, ikke nedad. Det giver bedre luftpassage og man løber faktisk mere rigtigt på den måde. Jeg har opdaget at hvis jeg læner mig lidt fremad på lige vej og kikker nedad, så løber jeg faktisk langsommere helt automatisk (det var sådan jeg løb i starten).

Og en sidste ting: sænk skuldrene når der løbes. Hænderne skal være let åbne så du kan holde et æg i håndfladen og armene skal være bøjet og svinge frem og tilbage - ikke ind foran kroppen.

Hvis du kan bruge disse råd til noget (det hjalp min løbestil gevaldigt) så tag tingene lidt af gangen. Jeg kunne i hvert tilfælde ikke lave dem alle om på een gang ;-)
16 år25. august 2008 kl. 20:48
Pussigt du nævner det Iakob:
I dag da de sidste 3 min var sværer, rettede jeg mig op og skød brystet frem, tænkte mere over min vejr-trækning, (som jeg har en god rytme med, i forhold til mig løb) måske derfor de var forholdvis hurtigt overstået i forhold til at jeg synes det med ét blev ret hårdt! :)

Tak for dine råd, det er helt sikkert noget som bekræftiger mig i at det jeg gør er det korrekte! :)

Kan hermed også konstatere at min puls (målt med pulsur fra Iform) er ok! :)
16 år25. august 2008 kl. 22:08
Jeg fandt puls-båndet frem her i morges og løb med den på. Jeg troede faktisk jeg løb hurtigere end tidligere, men jeg kom ind på "normal" tid - altså normal tid i forhold til denne måned ;-)

"Problemet" var at jeg ikke kunne se tiden når uret målte pulsen og jeg plejer at bruge mellemtider til at presse mig selv lidt med.

Men under alle omstændigheder, så løb jeg ok og som altid er det jo en sejr bare man kommer afsted. Mine ben var også lidt ømme stadigvæk efter weekendens sportsdag, så jeg er godt tilfreds.

Jeg overvejer at ønkse mig et nyt og smartere pulsur til jul :-)
16 år26. august 2008 kl. 10:42
Lyder som en god idé med et nyt pulsur :) Mit er jo bare et billig et af slagsen og jeg er en knold til at lære sådan et... Og så kan jeg ikke bruge det over computeren fordi jeg sidder på en MAC :-/
Men synes det er meget spændende (om ikke andet) at følge ens puls. I morgen tager jeg en SPURT for at finde min max-puls :)
16 år26. august 2008 kl. 20:07
Råd om at vælge pulsur: iform.dk

Hvordan man finder sit træningsinverval: netmotion.dk

Jeg mangler stadig at finde min præcise hvile- og makspuls, hvis jeg husker det, så måler jeg hvilepulsen i morgen tidligt.
16 år26. august 2008 kl. 20:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });