Min løbetråd

Du læser en tråd i debat > motion

re: Min løbetråd
Flot klaret, Helle :)

Skidt pyt med hastigheden - bare du følger programmet, skal farten nok blive øget hen ad vejen :)

Døjer godt nok også med løbeturene her i varmen *støn*
16 år28. juli 2008 kl. 12:08
skidt med hastigheden,´jeg powerwalker i samme tempo, hvor jeg går istedet for at løbe... Og synes da det giver meget godt... Og jo bedre form du kommer i, desto mere tempo kan du skrue på... :) Jeg synes bare det er flot...
16 år28. juli 2008 kl. 19:11
kan du ikke skrive det ind som at gå enten 6,4 eller 7,2 km i timen??
16 år28. juli 2008 kl. 19:13
Jannej
Det kan da godt være jeg kunne det!
- mon ikke kalorieforbruget er det samme?? hmm... *tænker*
:)
16 år29. juli 2008 kl. 15:48
jeg tænker at det ca er det samme... hvis jeg går med 6 km i timen, får jeg ligeså meget sved på panden som hvis jeg løb i den fart... forskellen er kun at jeg ikke får ondt i knæene når jeg går... man får mere stød op igennem benene ved at løbe...
16 år30. juli 2008 kl. 15:34
6. UGE = KRISE

1.dag: (Tirsdag)
5 min. gang
1 min. løb
3 min. gang
5 min. løb
3 min. gang
4 min. løb

Det gik ok til at starte med, René løb med og han synes jeg løb hurtigere end sidst han var med. Men de sidste 4 min gik op ad bakke og mod strid modvind. Det var MEGA hårdt og sagde flere gange at jeg ikke kunne! Efter 2 min kiggede jeg første gang på uret, det var de længste 4 min EVER!!!

2. dag: (torsdag)
5 min. gang
1 min. løb
2 min. gang
6 min. løb
2 min. gang
5 min. løb

KRISE!!! Det er SÅ hårdt at løbe... mine ben er tunge og jeg slææææber i laaangsomt tempo! Overvejer at tage denne uge 2 gange!
Gruer for de 10 min på søndag! :(

3. dag lør-/søndag)
5 min. gang
1 min. løb
2 min. gang
10 min. løb
5 min. gang
1 min. løb
16 år1. august 2008 kl. 13:57
hvis man synes det er for hårdt, så er det vel bedre at blive i den samme uge indtil man har nemt ved den uge... og så først gå videre derefter... Ellers mister man lysten, tror jeg...
16 år3. august 2008 kl. 13:31
Jeg har valg at tage 7. uge én gang mere...
Det er for hårdt for mig, og jeg vil hellere nyde det end det bliver en sur tjans... Så jeg skal ud og løbe i dag. og er dermed i gang med uge 7! :)
16 år12. august 2008 kl. 14:59
Jeg tror ikke man skal tage samme uge til det er nemt - men man skal heller ikke gå videre hvis man går død på forrige uge.

Jeg har fundet ud af at jeg skal variere min motion lidt - ellers keder det mig. Så af og til skubber jeg en løbetur en dag eller to - og laver i stedet anden motion (cykling, svømning, havearbejde mv).

Jeg opdeler min løbetur i etaper - og kikker så fremad til næste "milepæl" - ikke længere. Dvs du kan f.eks. opdele dine 4 minutter i etaper der svarer til afstanden mellem lygtepæle eller de der stolper med reflesker på som stå i vejsiden. Fokuser på at nå den næste lygtepæl mv - det hjælper. Efterhånden som ens løbeafstand bliver længere kan etaperne også blive længere.

Det hjælper også at tænke på hvor godt man vil have det bagefter når man har gennemført sin løbeplan.
16 år13. august 2008 kl. 07:58
Jeg følger den samme løbeplan som du, og er lige startet på uge 8.
Jeg har nogle dage hvor jeg synes det er helt overkommeligt.

Har en teori om at det er den første løbedag efter den sidste dag i ugen hvor man løber en lang tur. Men det er muligvis andre ting der spiller ind.

Jeg bruger nogenlunde samme "teknik" som iacob. Jeg tænker "bare lige hen til den næste indkørsel "(de ligger ikke så tæt landet) og når jeg når derhen, "bare lige til svinget", og så "bare lige til bækken", og pludselig er der kun 2 minutter tilbage og så tænker jeg "2 minutter kan man altid lige klare".... :-)

Jeg har oplevet at selv om man, sidst man løb bare, var helt nede, ikke gad, ikke kunne og bare tænkte på at få det overstået.
Så kan det sagtens være at man "i dag" kan løbe ubesværet og længere end planlagt (jeg har hoppet over en uge to gange) selv om man lige har haft vagter til byfesten hele dagen, og er øm i ryggen efter en kæmpe opvask (fordi opvaskemaskinen i forsamlingshuset ikke vasker rent)

Jeg oplevede det samme da jeg begyndte at cykle på motionscyklen. Faktisk havde jeg en længere periode hvor jeg var lidt frustreret over at det bare var træls og man kørte på ren viljestyrke, selv om om man jo skulle forvente at det blev nemmere.

nogle gange tror jeg også bare at man skal afvige fra programmet. Vi kan jo ikke være ens alle sammen.....
16 år13. august 2008 kl. 08:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });