Min løbetråd
Du læser en tråd i debat > motioniakob
re: Min løbetråd
16 år12. juli 2008 kl. 09:15
mopsie
Jeg er nu færdig med 1. uge i iforms løbeprogram. Efter at have fået mine nye super-sko har jeg ikke haft nogle problemer med mine skinneben, tværtimod så skulle jeg lige have et vrid i min ene ankel på vej ned af en skrænt igår. Men heldigvis havde jeg fået løbet det jeg skulle.
Jeg løb for første gang 2 min træk igår, det var overraskende hårdt. Jeg havde faktisk troet jeg ville have nemmere ved det da jeg burde være i nogenlunde form, jeg cykler 15-16 km dagligt. Måske er det fordi jeg holder ferie og min cykel er ved "mekaniker" så jeg har ikke fået noget motion i en hel uge.
Men jeg overvandt min frygt for at møde andre mennesker når jeg løber og puster. De første par gange jeg har løbet, har jeg gjort det sent om aftenen på en sti hvor der ikke kommer så mange mennesker om aftenen, men igår havde jeg en aftale om aftenen så jeg var nødt til at afsted lidt tidligere. Jeg overvejede faktisk helt at droppe løbet (havde fundet på en masse gode undskyldninger) Men jeg blev til sidst helt sur på mig selv over at jeg ville lade andre "bestemme" om jeg skulle løbe. Så jeg snørede skoene og kom afsted. Og da jeg så endelig var kommet afsted var jeg egentlig revnene ligeglad med hvad andre syntes om mig.
Så succes. Nu skal min ankel lige have lov til at ville idag, så jeg forhåbentligt er klar til week 2 fra imorgen tidlig.
Jeg løb for første gang 2 min træk igår, det var overraskende hårdt. Jeg havde faktisk troet jeg ville have nemmere ved det da jeg burde være i nogenlunde form, jeg cykler 15-16 km dagligt. Måske er det fordi jeg holder ferie og min cykel er ved "mekaniker" så jeg har ikke fået noget motion i en hel uge.
Men jeg overvandt min frygt for at møde andre mennesker når jeg løber og puster. De første par gange jeg har løbet, har jeg gjort det sent om aftenen på en sti hvor der ikke kommer så mange mennesker om aftenen, men igår havde jeg en aftale om aftenen så jeg var nødt til at afsted lidt tidligere. Jeg overvejede faktisk helt at droppe løbet (havde fundet på en masse gode undskyldninger) Men jeg blev til sidst helt sur på mig selv over at jeg ville lade andre "bestemme" om jeg skulle løbe. Så jeg snørede skoene og kom afsted. Og da jeg så endelig var kommet afsted var jeg egentlig revnene ligeglad med hvad andre syntes om mig.
Så succes. Nu skal min ankel lige have lov til at ville idag, så jeg forhåbentligt er klar til week 2 fra imorgen tidlig.
16 år13. juli 2008 kl. 13:57
bruger slettet
Sikke en sejer!!! :) Det bliver nemmere og nemmere at bassere folk. Til sidst tror jeg ikke man tænker over det! :)
Jeg skulle have været afsted i dag, men har været vildt optaget. Så jeg har planer om at stå 30 min før op i morgen :( er noget spændt på om det virker for mig, eller om jeg er for træt!!!
Tak Iakob - det kigger jeg lige på!! :)
Jeg skulle have været afsted i dag, men har været vildt optaget. Så jeg har planer om at stå 30 min før op i morgen :( er noget spændt på om det virker for mig, eller om jeg er for træt!!!
Tak Iakob - det kigger jeg lige på!! :)
16 år13. juli 2008 kl. 21:30
Dorte1864 (slettet)
Mht. løbesko har jeg hørt fra flere, at New Balance er noget af det bedste, når man har lidt flere kilo at slæbe rundt med. De har nogle modeller, som er lidt "hårdere" i det, så man får en ordentlig støtte.
En af mine kollega, som har løbet i mange år (13 maratoner) siger, at Nike kun lever på image, og faktisk ikke er noget værd, hvis man vejer over 70 kilo ...
En af mine kollega, som har løbet i mange år (13 maratoner) siger, at Nike kun lever på image, og faktisk ikke er noget værd, hvis man vejer over 70 kilo ...
16 år14. juli 2008 kl. 09:09
mopsie
Jeg blev også rådet til sko fra New balance, så det er sådan et par jeg har købt. Og de er super gode.
Desværre er min ankel ikke i orden efter mit lille ankelvrid i lørdags, så er nok lige nødt til at vente lidt tid med at løbe videre. Fik ellers løbet hvad jeg skulle idag Week 2 dag 1, men har efterfølgende fået ondt igen.
Desværre er min ankel ikke i orden efter mit lille ankelvrid i lørdags, så er nok lige nødt til at vente lidt tid med at løbe videre. Fik ellers løbet hvad jeg skulle idag Week 2 dag 1, men har efterfølgende fået ondt igen.
16 år15. juli 2008 kl. 00:19
Kirsten P (slettet)
Det er vigtigt at du lytter til din krop mopsie. så det er fornuftigt at få anklen i orden igen, selvom det betyder at du måske skal starte forfra i programmet, men hellere det end du fuldstændigt mister lysten p.g.a smerter.
new balance er også hvad jeg har.
new balance er også hvad jeg har.
16 år15. juli 2008 kl. 16:15
bruger slettet
Godt tip ang. New Balance - det vil jeg tage med mig når jeg skal ud og købe sko!
Jeg er helt enig med Kirsten P: moplse skal slappe a i sin ankel til hun er hel frisk. Ellers ricikrer hun at midst lysten! :(
4. UGE
1.dag: (Tirsdag - idag)
5 min. gang
1 min. løb
5 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
1 min. løb
2. dag: (torsdag)
5 min. gang
1 min. løb
5 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
2 min. løb
3. dag (søndag)
5 min. gang
1 min. løb
5 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
2 min. løb
Det gik rigtig rigtig godt i dag. Men det var også en ret let tur i forhold til i går:
5 min. gang
1 min. løb
3 min. gang
4 min. løb
3 min. gang
3 min. løb
Men jeg synes alt i alt det går godt, og jeg har ikke lyst til at stoppe med at læbe når uret bipper. :D Og jeg har en rute hvor min den 2. interval løb, går opad. DET ER FEDT!
Det giver mig et kick, og nyder at komme hjem efter turen... Troede ladrig at jeg skulle blive SÅ glad for det. Det er i hvert fald en god start, og kommer jeg ind i en træls eller hård periode i løbet af programmet, skal jeg bare se disse tidlige indlæg. Jeg VIL og jeg KAN komme til at løbe 5 km – jeg kan mærkte det...
Der er lang tid til på torsdag.... ;) øv!!!
Jeg er helt enig med Kirsten P: moplse skal slappe a i sin ankel til hun er hel frisk. Ellers ricikrer hun at midst lysten! :(
4. UGE
1.dag: (Tirsdag - idag)
5 min. gang
1 min. løb
5 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
1 min. løb
5 min. gang
1 min. løb
5 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
2 min. løb
3. dag (søndag)
5 min. gang
1 min. løb
5 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
2 min. løb
Det gik rigtig rigtig godt i dag. Men det var også en ret let tur i forhold til i går:
5 min. gang
1 min. løb
3 min. gang
4 min. løb
3 min. gang
3 min. løb
Men jeg synes alt i alt det går godt, og jeg har ikke lyst til at stoppe med at læbe når uret bipper. :D Og jeg har en rute hvor min den 2. interval løb, går opad. DET ER FEDT!
Det giver mig et kick, og nyder at komme hjem efter turen... Troede ladrig at jeg skulle blive SÅ glad for det. Det er i hvert fald en god start, og kommer jeg ind i en træls eller hård periode i løbet af programmet, skal jeg bare se disse tidlige indlæg. Jeg VIL og jeg KAN komme til at løbe 5 km – jeg kan mærkte det...
Der er lang tid til på torsdag.... ;) øv!!!
16 år15. juli 2008 kl. 17:30
Kaktus (slettet)
Jeg er nu den lykkelige ejer af et par Nike løbesko :)
Er på uge 7 i løbeprogrammet, og har ingen problemer med knæ, ankler eller lign. Og jeg løber altså rundt med en anseelig overvægt :)
Så også på et par løbesko fra New Balance, men de var dobbelt så dyre som de (nike) sko jeg endte med at købe.
Men ALT var også bedre end at løbe i mine fritidssko - det gav vabler flere dage i træk :(
Er på uge 7 i løbeprogrammet, og har ingen problemer med knæ, ankler eller lign. Og jeg løber altså rundt med en anseelig overvægt :)
Så også på et par løbesko fra New Balance, men de var dobbelt så dyre som de (nike) sko jeg endte med at købe.
Men ALT var også bedre end at løbe i mine fritidssko - det gav vabler flere dage i træk :(
16 år16. juli 2008 kl. 09:56
veile
Godt for dig Kaktus :-)
Hvad siger I til at lave en ugetråd på motion lige som vi gør med vægten?
Dette er efterhånden en meget lang tråd, og ret beset er det Helles ......
Hvad siger I til at lave en ugetråd på motion lige som vi gør med vægten?
Dette er efterhånden en meget lang tråd, og ret beset er det Helles ......
16 år16. juli 2008 kl. 13:08
3. uge
1.dag: (Tirsdag)
5 min. gang
1 min. løb
4 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
2 min. løb
5 min. gang
1 min. løb
4 min. gang
3 min. løb
4 min. gang
3 min. løb
3. dag (lørdag/søndag)
5 min. gang
1 min. løb
3 min. gang
4 min. løb
3 min. gang
3 min. løb
Det går SUPER godt og jeg glæder mig til at komme afsted, også selvom jeg er lidt træt, har haft travlt mv. :D Gode tegn!!!
Har lige læst jeres indlæg igennem:
PULSUR: Jeg har ligeledes bestilit Iforms abbonement incl. pulsur. Det virker ikke til min MAC :( men håber jeg får gavn af den alligevel.
ONDT I SKINNEBN: (mobsle) Det havde jeg engang bøvl med når jeg gik ture. Troede det var skoene, men fandt ud af at jeg ikke slappede af i min ankel når jeg fik. Foden skal ikke være spændt men følge bevægelsen. – det hjalp for mig!
GREJ TIL TUREN: Lige nu har jeg også min mobil med som er god til interval-træning. Men det er også det eneste jeg har med!
TØJ: Jeg har trælse store bukser på, og de skal helt sikkert skiftes ud. Hvor køber man løbetøj i str. 50???
FORBIPASSERENDE: Engang var jeg vildt flov og stoppede med at løbe når nogen kom forbi. I dag er jeg ligeglad. De må synes det er sejt at en 121 kg pige kan løbe... ;)
Håber mine ord kan bruges. Det var i hvert fald dejligt at se alle jeres kommentarer! :D – fedt at så mange løber der ud a'!!! ;)