Ny indtastningsside

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: Ny indtastningsside
Tak Vira :-) var bange for det kun var mig der synes det var sært hehe. Og ja det har været en god "retningslinie" at se hvor mange kalorier der hørte til måltiderne..
13 år5. januar 2012 kl. 10:53
Det er en fejl, som er kommet ind ved en anden rettelse. Jeg får det rettet med det samme.
13 år5. januar 2012 kl. 10:54
Tak :-))
Altså jeg har indtastet wokgrønt og det registrerer den ikke på de 8 råd siden :-D

Helt ok, og ikke for at brokke mig :-) ved det lige skal igang, og det skal jeg også igen her efter jul/nytår!!!!

Det er altså godt der er madital og dig Lone TAK!!
13 år5. januar 2012 kl. 10:59
Tak Lone for den altid super hurtige respons og hurtige rettelser :-) Kan nu se antal kalorier jeg må spise igen, dejligt!
13 år5. januar 2012 kl. 11:01
Hehe, og jeg nåede så ikke engang at sige til at fejlen var rettet, før I så det :-D

Trif > jeg kigger på wokgrønt
13 år5. januar 2012 kl. 11:02
Vi er lynhurtige her :-D
13 år5. januar 2012 kl. 11:03
Enig med trif vi er lynmaditalere ;-)
13 år5. januar 2012 kl. 11:04
Ja det må jeg give jer ret i :D

Trif > den wok du har spist er registreret som en sammensat fødevare ved indtastningen i systemet.

Hvis det var en vare, som du selv havde tastet ind er løsningen at gå ind og rette varetypen til grønt.

Dette er dog en af programmets varer, så jeg bliver lidt nødt til at spørge ind til, om den kun består af grønt - eller også andet, siden den er registreret som sammensat.

For det er netop de sammensatte fødevarer, som programmet ikke rigtig kan klare så godt. Hvis det er en sammensat vare, hvor der fx også er pasta i ... ja, hvor meget skal så tælles som grønt og hvor meget som pasta. Man kunne godt lave nogle ekstraregistreringer ved indtastningen af varerne på dette punkt. Men det er programmet ikke gjort klar til, så indtil videre er der blot et problem med de sammensatte varer.

Jeg kunne lave et quick-fix ved at oprette fx varerne:
KUN KATEGORI - Grove grøntsager - 0 kcal/kJ
KUN KATEGORI - Pasta - 0 kcal/kJ

Herved ville man selv skulle ekstra-indtaste disse, hvis varerne er i kategorien "sammensatte fødevarer".
Fx hvis der står, at en wokret består af 20% grøntsager, og man har spist 300g, så skulle man registrere 60g KUN KATEGORI for at få det grønne talt med som grønt.

Jeg håber ikke, at dette blev alt for knudret beskrevet :-)

Så det nemmeste ville altså være hvis netop denne wokret bare bestod af grønt? :-)

Mvh Lone
13 år5. januar 2012 kl. 11:15
Den består kun af grønt :-)
Og jeg kan vel bruge en anden hvis det er, de frosne wokblandinger jeg køber er stort set ens hvad angår kalorie/grønt indhold...
13 år5. januar 2012 kl. 11:17
Det er i øvrigt kun i forbindelse med de 8 kostråd, hvor sammensatte varer giver problemer - netop fordi de 8 kostråd går på varens indhold/varens type ... som ikke udspecificeres i en grad som indhold fra protein, kulhydrat osv.
13 år5. januar 2012 kl. 11:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...