#12 af Foss (slettet)
Ny indtastningsside
Du læser en tråd i debat > madital.dkFoss (slettet)
re: Ny indtastningsside
Er det muligt, at der også bliver vist antal kalorier/100g ved egne opskrifter/varer ? Det er en oplysning, jeg godt kunne bruge i det daglige.
13 år7. december 2011 kl. 09:00
veile
Jeg savner at man kan indtaste uden mus ved at bruge piletaster og enter. Det er en vane at jeg gør det sådan, så jeg får hele tiden besked på at vælge vare :-)
Begge indtastninger ser ud til at virke fint i dag.
Begge indtastninger ser ud til at virke fint i dag.
13 år7. december 2011 kl. 09:08
Uldsokken (slettet)
Jeg synes det ser fint ud...som alt nyt skal man lige vænne sig til det, men jeg kan godt li at man kan se alt det der står de forskellige steder og det ikke er amputerede sætninger..
13 år7. december 2011 kl. 18:43
veile
I den gamle indtastning kan man vælge måltid efter man er fædig med at tasten madvarer ind. Bare ved at stille sig på denindtastede madvare og vælge måltid. Den går ikke her......så er man nødt til at slette og begynde forfra hvis man har glemt at vælge måltid i tide.
13 år7. december 2011 kl. 20:15
Lone
administrator
administrator
Foss> varerne kommer først, når du har én gang har indtastet dem. Nogle gange kan man jo godt have nogle gamle opskrifter liggende, som man ikke bruger mere - og så ville det vel være irriterende, hvis de kom først?
Ønsker du nogle gange blot at kunne søge i dine egne varer/opskrifter? Fordi så kan jeg lave en "genvej" til dette ligesom man nu kan søge på "i går", "i forgårs". Man kunne f.eks. søge på "mine opskrifter pizza"/"mine varer pizza".
kalorier/100g skal vises ved det hele ... det var blot lige nemmest med varerne :-)
veile> hørt :) læg mærke til, at man nu kan bruge "pil ned" fra søgefelt og ned i søgelisten :)
Ang. måltidsændring: jep, den er endnu ikke medtaget - det skal også være muligt at ændre mængde nemt.
Tak for jeres kommentarer. Jeg laver ændringer igen fredag :)
Mvh Lone
Uldsokken :)
Ønsker du nogle gange blot at kunne søge i dine egne varer/opskrifter? Fordi så kan jeg lave en "genvej" til dette ligesom man nu kan søge på "i går", "i forgårs". Man kunne f.eks. søge på "mine opskrifter pizza"/"mine varer pizza".
kalorier/100g skal vises ved det hele ... det var blot lige nemmest med varerne :-)
veile> hørt :) læg mærke til, at man nu kan bruge "pil ned" fra søgefelt og ned i søgelisten :)
Ang. måltidsændring: jep, den er endnu ikke medtaget - det skal også være muligt at ændre mængde nemt.
Tak for jeres kommentarer. Jeg laver ændringer igen fredag :)
Mvh Lone
Uldsokken :)
13 år7. december 2011 kl. 20:42
bruger slettet
Du spurgte om der var en grund til at min mad aldrig er måltidsopdelt. Det er fordi jeg bliver så ked af den sure smilie. Så vil jeg hellere lave den sur bevidst. Og så er jeg nok lidt doven.
Så jeg synes jo det ville være lidt mærkeligt, hvis jeg vælger at taste alt til aften, fordi jeg ikke har haft tid, så bliver det hele til aftensmad. Så bliver den da enormt misvisende. For mig er det en ligegyldig funktion, tænker bare hvordan det var, hvis jeg brugte den.
Men sådan er der jo flere funktioner jeg slet ikke bruger. Motionsdelen og væsketælleren er også overflødige for mig. Jeg laver intet motion, og jeg ved at jeg drikker rigeligt væske, så derfor bruger jeg dem aldrig.
Super dejligt at man nu let kan hoppe til forrige dag/næste dag oppe i højre hjørne.
Tak for du altid er lydhør.
Så jeg synes jo det ville være lidt mærkeligt, hvis jeg vælger at taste alt til aften, fordi jeg ikke har haft tid, så bliver det hele til aftensmad. Så bliver den da enormt misvisende. For mig er det en ligegyldig funktion, tænker bare hvordan det var, hvis jeg brugte den.
Men sådan er der jo flere funktioner jeg slet ikke bruger. Motionsdelen og væsketælleren er også overflødige for mig. Jeg laver intet motion, og jeg ved at jeg drikker rigeligt væske, så derfor bruger jeg dem aldrig.
Super dejligt at man nu let kan hoppe til forrige dag/næste dag oppe i højre hjørne.
Tak for du altid er lydhør.
13 år8. december 2011 kl. 08:36
Lone
administrator
administrator
Men hvis du ikke ser efter den alligevel, er det vel også ligegyldigt, hvad den står på, når du indtaster?
Jeg ville selvfølgelig gerne brug tid på alt herinde, men da alle tingene tager tid, er det også vigtigt at prioritere.
Lige nu er det graferne (som ikke kommer frem hos alle), den nye indtastningsside samt menuen (som ikke skal være flash) der har højeste vægt :)
Tak for kommentaren til forrige/næste.
Mvh Lone
Jeg ville selvfølgelig gerne brug tid på alt herinde, men da alle tingene tager tid, er det også vigtigt at prioritere.
Lige nu er det graferne (som ikke kommer frem hos alle), den nye indtastningsside samt menuen (som ikke skal være flash) der har højeste vægt :)
Tak for kommentaren til forrige/næste.
Mvh Lone
13 år8. december 2011 kl. 23:34
Foss (slettet)
Hej Lone.
Det ville være fint med den genvej til egne vare/opskrifter.
Faktisk en rigtig god ide.
Det ville være fint med den genvej til egne vare/opskrifter.
Faktisk en rigtig god ide.
13 år9. december 2011 kl. 10:52
Lone
administrator
administrator
Foss> jeps, det laver jeg, når jeg lige kommer til det.
veile> vil du prøve med pile og enter, og se om der er steder det mangler?
Jeg har i øvrigt valgt, at man ikke skal kunne åbne "enhedsvælgeren", når der kun findes én enhed. Det giver blot unødige klik, når der alligevel ikke er andre valgmuligheder. Giver det mening i selve brugen, eller undrer I jer bare over, hvorfor I ikke kan klikke på den?
Mvh Lone
veile> vil du prøve med pile og enter, og se om der er steder det mangler?
Jeg har i øvrigt valgt, at man ikke skal kunne åbne "enhedsvælgeren", når der kun findes én enhed. Det giver blot unødige klik, når der alligevel ikke er andre valgmuligheder. Giver det mening i selve brugen, eller undrer I jer bare over, hvorfor I ikke kan klikke på den?
Mvh Lone
13 år9. december 2011 kl. 12:53
Desuden syntes jeg, at der skulle være en deling mellem egne opskrifter/vare og resten af listen. F.eks en tom linie. Det letter overblikket efter min mening.