#42 af Need2befit (slettet)
Ny indtastningsside
Du læser en tråd i debat > madital.dkNeed2befit (slettet)
re: Ny indtastningsside
Hey Lone (:
Jeg har et spørgsmål... Hvorfor er den orange ved minimælk?
altså det er noget man ikke skal have sååå meget af? :)
det undre mig bare, fordi fedtindholdet er ikke særlig stort og der er heller ikke mange kalorier i :}
Jeg har et spørgsmål... Hvorfor er den orange ved minimælk?
altså det er noget man ikke skal have sååå meget af? :)
det undre mig bare, fordi fedtindholdet er ikke særlig stort og der er heller ikke mange kalorier i :}
13 år30. december 2011 kl. 14:32
Vira
Lone det virker også nu, gram er på autovalg. Dejligt det gør det hele meget nemmere :)
13 år30. december 2011 kl. 16:00
Lone
administrator
administrator
ToxBi > farverne går kun på kalorieindholdet. Kalorieindholdet i minimælk er 160 kJ pr. 100g, og skellet mellem om en vare er gul eller rød ligger på 150 (for drikkevarer). Tallet kan ligge på mellem 0 og 3700, så 10 er ikke den store forskel.
Men jeg kan godt forstå, at du spørger :-) Måske skal jeg lave en grøn/gul/rød linje der mere præcist viser hvor varen ligger på en skala fra 0 til 3700 i stedet for blot 3 farver. For når en vare bare er rød ... ja, så er det jo ikke nemt at vide om den er næsten gul eller "helt rød".
Kostråd nr. 7 hedder "Sluk tørsten i vand". Vand giver os ingen kalorier, men derimod væske som vi har brug for. Der står dog også, at vi kan erstatte ½ liter af vores væskebehov med mælk. (kilde: altomkost.dk)
Farverne skal blot ses som vejledende - de siger kun noget om energitæthed, og intet om, hvad der ellers findes i varerne.
Det er i øvrigt godt at se, at farverne giver stof til eftertanke ;-)
Vira > godt at høre :-) sig til hvis I støder på andre fejl, for jeg er ikke bekendt med nogen pt.
Mvh Lone
Men jeg kan godt forstå, at du spørger :-) Måske skal jeg lave en grøn/gul/rød linje der mere præcist viser hvor varen ligger på en skala fra 0 til 3700 i stedet for blot 3 farver. For når en vare bare er rød ... ja, så er det jo ikke nemt at vide om den er næsten gul eller "helt rød".
Kostråd nr. 7 hedder "Sluk tørsten i vand". Vand giver os ingen kalorier, men derimod væske som vi har brug for. Der står dog også, at vi kan erstatte ½ liter af vores væskebehov med mælk. (kilde: altomkost.dk)
Farverne skal blot ses som vejledende - de siger kun noget om energitæthed, og intet om, hvad der ellers findes i varerne.
Det er i øvrigt godt at se, at farverne giver stof til eftertanke ;-)
Vira > godt at høre :-) sig til hvis I støder på andre fejl, for jeg er ikke bekendt med nogen pt.
Mvh Lone
13 år30. december 2011 kl. 17:04
Vira
Lone jeg mangler virkelig muligheden for at skifte måltid med tab tasten fordi jeg (som så mange andre også går jeg ud fra) taster meget af dagen ind på en gang'
kan det fikses?
kan det fikses?
13 år30. december 2011 kl. 17:25
prettyputte (slettet)
På selve rammen af hjemmesiden/ det orange i højre side hvor ens brugernavn, hvor mange kg der mangler til ens mål og antal dage står - der kunne man før rykke flere dage frem med piletaster og taste ind og se en oversigt på det, det kan man ikke mere, kommer det igen?
13 år30. december 2011 kl. 17:41
Lone
administrator
administrator
vira > jeg prøver at skifte det om, så den kommer med
prettyputte > jeg har netop opdateret, så man kan se oversigten for nogle nogle dage tilbage. Skriv hvis I ønsker flere, men jeg tror ikke man går længere end en uge tilbage?
prettyputte > jeg har netop opdateret, så man kan se oversigten for nogle nogle dage tilbage. Skriv hvis I ønsker flere, men jeg tror ikke man går længere end en uge tilbage?
13 år30. december 2011 kl. 18:40
Vira
Det er bare super Lone håber det kommer til at virke :)
Det felt der hedder "egen deltagelse" når man trykker på forum/chat ikonet er forsvundet hos mig, ja faktisk får man slet ikke nogen valgmuligheder mere, er det ikke en fejl?
Det felt der hedder "egen deltagelse" når man trykker på forum/chat ikonet er forsvundet hos mig, ja faktisk får man slet ikke nogen valgmuligheder mere, er det ikke en fejl?
13 år30. december 2011 kl. 19:21
Lone
administrator
administrator
vira > nu kan du søge efter navn + tab + enter, så kommer du direkte til måltid.
Jeg tror de fleste vil søge og så bare taste varen ind med vægt, så jeg vil helst holde "direkte enter" til bare at gå videre med varen.
Mvh Lone
Jeg tror de fleste vil søge og så bare taste varen ind med vægt, så jeg vil helst holde "direkte enter" til bare at gå videre med varen.
Mvh Lone
13 år30. december 2011 kl. 19:23
prettyputte (slettet)
Tusind tak Lone!
Godt nytår og tak for en fantastisk side:-)
Godt nytår og tak for en fantastisk side:-)
13 år31. december 2011 kl. 10:21
administrator
Tak for din hjælp :-)
Jeg troede, jeg satte "autovalg" af enheder på i går ... eller i forgårs, lidt i tvivl. Men det giver stadig problemer? Er der intet der bliver autovalgt, når du indtaster?
Mvh Lone