Jeg kan, jeg vil, jeg tør...

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Jeg kan, jeg vil, jeg tør...
Havde ellers lovet mig selv at taste mad ind nogle dage, for at holde øje med kalorieindtaget, men det er ikke blevet og jeg ved det ikke sker i den kommende miniferie - skal have det gjort i næste uge bare for at se hvordan fordelingen og indtaget ligger.

Ellers er det jo helt fantastisk med vejret - meget lettere lige at gå lidt længere og oftere end normalt, når luften er lun og alting springer ud.
11 år7. maj 2013 kl. 20:26
Faren lurer hjemme i køkkenskabene.
Det går stille og roligt nedad, så alt i alt godt, men det tager nogle gevaldige hop ind imellem og tror endelig jeg har luret, hvad nogle af årsagerne til det kan være.

Det er svært for mig at gå hjemme, hvor maden er tilgængelig 24-7, det er meget lettere at være steder, hvor man har madpakke med og derfor ikke spiser mere end det eller besøg folk, hvor man jo ikke lige ser i skabene. Men det er let lige at tage en kiks eller nogle rosiner m.m, når man går lige forbi - jeg opdager det ikke engang altid - tog mig selv i at stå med en håndfuld rosiner i går - uden at være i underskud, sulten eller lignende.
Så skal vist til at lægge lidt opmærksomhed på tiden herhjemme, så jeg ikke spiser, når det ikke er nødvendigt.
11 år11. maj 2013 kl. 12:32
re: Faren lurer hjemme i køkkenskabene.
Det er altid godt at blive bevidst om de mønstre vi render rundt med. Som du skriver, så foregår en del af dem uden at vi egentlig lægger mærke til dem. Vi gør bare som vi plejer og hvad der ligger mest naturligt først for.

Dejligt at vægten trods alt går ned ad. Så gør det vel heller ikke noget, hvis det tager lidt tid - bare du når derhen hvor du gerne vil :-)
11 år11. maj 2013 kl. 18:12
re: Faren lurer hjemme i køkkenskabene.
Helt korrekt, det at blive bevidst om problemet er første skridt og helt galt er det jo ikke, når vægten kravler derned af - omend med museskridt.

I dag startede ikke så godt - blev mødt med brunch til morgen mad, men mon ikke resten af dagen kan rette lidt op på kcal-indtaget. Jeg vil i hvert fald prøve...
11 år12. maj 2013 kl. 09:51
trænerstatus
Hurra... Er tvunget til at få afpudset formen inden efterår... Og ja, jeg mener hurra - er nemlig blevet spurgt om jeg vil være motionsboksetræner i den lokale sportsforening - glæder mig allerede helt vildt...

God søndag til jer alle.
11 år12. maj 2013 kl. 10:19
Længe siden jeg har været på, men lever stadig ;-)

Jeg er gået på vedligehold nu, da jeg ikke pt har overskud til at tænke fokuseret på både kost og optræning til instruktør i motionsboksning. Så mit valg er: fokus på motionen i en periode og så være tilfreds med vægtvedligehold. Vil dog måle cm for at se om motionen ikke i det mindste giver en opstrammende effekt...

Det er sjovt som jeg har opdaget, at mit fødeindtag ændrer sig efter vejret; med det gode vejr er lysten til fisk, kylling og salat steget(desværre også til is og hvidvin;-)), hvorimod mørkere kød, rodfrugter mv(og mørk øl) er det foretrukne i koldere perioder...
11 år27. maj 2013 kl. 22:02
Føj for den + 1400gram hen over weekenden - ved godt at det meste er ophobet mad og væske, men alligevel et træls tal på vægten denne morgen.

Må erkende at 2 * rund fødselsdag med masser af mad og noget alkohol på én weekend ikke er optimalt, når man glemmer at vise mådehold... ;-)
11 år3. juni 2013 kl. 17:50
Ny uge - ny start ;-)
Så må du gøre det "godt" igen i løbet af denne uge i stedet :-)
11 år3. juni 2013 kl. 18:05
Sommerforkølelse
Skal lige love for, at jeg er ramt af snot og hovedpine i lange baner, kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så forkølet - det har drænet mig totalt...

Målet i dag har været at gå lidt rundt herhjemme i stedet for blot at sidde/ligge, det er lykkedes - men jeg er monster træt nu. Det er desværre også blevet til for mange kulhydrater...men hr ikke haft overskud til andet...Håber det bliver kortvarigt.
11 år4. juni 2013 kl. 19:55
...
Så er jeg klar igen, kun lidt snot tilbage og mod på lidt mere end bare stilstand...

HAr sat mig et MEGET langsigtet mål - 5 kg. inden 2014, for jeg ved at sommerferie m.m ikke plejer at kaste det vilde fedt af sig, så altså et langsigtet mål, men helt bestemt muligt. Glæder mig.
Startede på 61 i lørdags og nu hedder vægten 60 - dejligt.
11 år13. juni 2013 kl. 12:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });