Jeg kan, jeg vil, jeg tør...

Du læser en tråd i debat > vægttab

Tak for tippet. Nu er den grønne te købt, men har den ikke den ønskede effekt, vil jeg da afprøve dit råd GND - for det her er i hvert fald ikke rart.
11 år31. januar 2013 kl. 21:09
re: Jeg kan, jeg vil, jeg tør...
Ok, den grønne te har gjort sin effekt, så dejlig nem metode til at sætte maven igang igen, det må jeg huske til en anden gang.

Er vist endelig færdig med at skrive eksamensopgave, så håber, der bliver overskud til lidt mere fokus på kosten, for den har det skidt - mange forkerte valg.
Motionen er ved at være inde igen - der har været brug for afbræk i skriveriet, så der blev motioneret.
Har nu ferie i ca 2 uger så motionen når forhåbentlig at blive vane, inden hverdagen atter står for døren.
11 år1. februar 2013 kl. 19:32
madmæssigt kaos
Ok, vægten står i det mindste stille, men kan slet ikke motivere mig selv til at spise ordentligt og er faldet i chokoladefælden, hvor mere vil have mere. ÆV, kan ikke lige se mig ud af det.

Fik afleveret eksamensopgave i dag og håber, at de næste 1½ uges ferie kan frigøre lidt overskud, så der kan komme styr på maden igen inden virkeligheden 'truer' - en reel trussel er det nu ikke, er glad for mit job.

En positiv ting er dog, at jeg er mere motiveret for motionen end tidligere. Laver lidt hjemmeøvelser for mave, ryg, skuldre og arme og cykler også(20-30 minutter med ca. 23 km/t). Og det har jeg gjort hverdag i godt en uge nu...HURRA for mig...Holdt dog en fridag, men så alligevel ikke - flyttede en hel masse brænde m.m..

Må hellere holde fast i den succeshistorie og se om den ikke kan smitte lidt af på maden.
En anden succeshistorie går på, at jeg for første gang i år har sovet 6½ times sammenhængende søvn i nat - Fantastisk: vi har døjet med sygdomsramte og mareridtsplagede børn, så har været oppe min. tre gange pr. nat siden 30.12.2012.

Gør to succeshistorier, det ud for en dårlig;-)? Lad os sige det for idag og så håbe kost-motivationen snart vender tilbage.
11 år4. februar 2013 kl. 18:44
re: madmæssigt kaos
Der er altid en god idé at fokusere på det positive i stedet for det negative. Prøv at tænk dagens måltider igennem, og se om du ikke trods alt har klemt et eller andet godt ind i et eller flere af måltiderne - eller undladt at vælge det aller-dårligste. Husk på, at din målestok ikke behøver være at holde det op mod perfekt, men derimod at holde det op imod "okay" eller "det værst tænkelige" :)
11 år4. februar 2013 kl. 19:03
Lidt fremgang omend ikke på vægten
ja, vægten står tille og kosten er ikke optimal, men, men, men...
Motionen kører og cm'erne bliver mindre - HURRA
11 år6. februar 2013 kl. 12:27
Jeg kunne, jeg ville, jeg turde
...troede jeg...

Har idag ændret mit mål fra vægttab til vedligehold, der er bare pt alt for meget der modarbejder min motivation og mit fokus - jeg kommer ikke til at tage mige, men højst sandsynligt heller ikke til at tabe mig og det tog jeg beslutningen om, at være tilfreds med her i dag. KAn mærke det er en god beslutning, så der kan være lidt mere energi til at få rodet op i alt det andet; sygdom(blot almindelig, men huset er ramt igen og igen), knas i relationen herhjemme m.m., det er vigtigere det kører end at tabe mig - bare vægten så forbliver status quo.
11 år12. februar 2013 kl. 20:29
re: Jeg kunne, jeg ville, jeg turde
Nu et par måneder senere efter min beslutning om vedlighold, kan jeg heldigvis sige, at det er lykkedes - med udsving på +- ½kg. Der er igen ro på alle fronter og derfor overskud til MIG igen.
Men nu vil jeg se om jeg kan komme af med de sidste kilo før sommerferien - det er ikke mange, så det bør være mere realistisk.
Første skridt på vejen er bedre styr på kosten og kvaliteten af det jeg propper i munden - derefter mere motion ind igen, da det halter noget på den front.
Men jeg er klar igen, med en kampvægt på 60,5 kg og mod på en lille frisk 'kamp' mod vægten.
11 år7. april 2013 kl. 08:18
Så er de første to døgn i den nye omgang snart gået.
Det er gået ok.
Ok i går - hvor jeg var til brunch og derfor ikke helt herre over menuen selv, men valgte primært fornuftigt.
Godt i dag,med undtagelse af et stykke franskbrød til formiddagspausen i dag.
Men alt i alt ret godt tilfreds.

Havde dog glemt at de første par dage uden den "farlige" hvide hvede kan være lidt hårde. Det fyldte så meget i maven, med alt det væske det kunne suge :-). Dagens fornuftige madvalg giver lidt en manglende mæthedsfornemmelse pga fylden, for er rent faktisk ikke sulten. Men om et par dagen, så regner jeg med at være det helt kvit.

Ellers har jeg fået gået en lille tur og det er rart i det gode(efter omstændighederne) vejr.

To ud af tre børn stod op med skoldkopper i morges, så mon ikke også snart mindstemand - som ikke er så lille længere med sine 4 år - snart lægger sig? De to skolebørn går da i det mindste ikke glip af skolegang pga skolekopperne, så længe der er lockout....
11 år8. april 2013 kl. 17:48
Så kører jeg på tredje dag i denne omgang og allerede i fht i går er sult-fornemmelse meget mindre.

Mindstemanden har nu også skoldkopper, så ligger de dér - trip trap træsko...Æv, det gav ikke meget søvn i nat, når den ene sov var den anden vågen - sådan føltes det i hvert fald. Det er synd for dem, men nøj hvor jeg ikke egner mig til syge børn :-b overskuddet til motion er ikke lige tilstede nu - men maden skal nok køre trods træthed.

Man alt i alt en fin start på projektet - dejligt.
11 år9. april 2013 kl. 13:35
Endnu en nat uden det store søvn pga skoldkop-ramte børn...

Kosten er svær at styre, når man er total bombet - så bombet at madpakken står hjemme på bryggersbordet.Æv.
Det lider kalorieindtaget under, for der forfindes ikke rigtig gode alternativer til en fornuftig madpakke på jobbet....Men må se i øjnene at i dag ikke bliver fornuftigt i fht madindtaget eller maotion for den sags skyld. Håber på mere søvn i nat og dermed overskud i morgen.
11 år10. april 2013 kl. 15:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });