Jeg kan, jeg vil, jeg tør...

Du læser en tråd i debat > vægttab

trang til noget sødt
Her går tingene egentlig efter planen, men, men, men...
Kan nogen fortælle mig, hvorfor jeg næsten altid får lyst til noget sød efter frokost og aftensmad?

Mener selv, at jeg spiser rimeligt fornuftigt og relativt proteinholdigt...
11 år24. januar 2013 kl. 13:05
re: trang til noget sødt
Får du også nok fedt?
Det er mit bedste bud ;-)
11 år24. januar 2013 kl. 18:00
GND:
Det ror jeg... Gennemsnitlig ligger jeg på en fordeling, der hedder; 30(p)-40(k)-30(f), så tror det er ok...
11 år24. januar 2013 kl. 18:27
Ja, det ser fornuftig nok ud efter min mening.

Hmm... noget sukkerafhængighed måske? Vane? Måske hvis du ventede 20 min efter du havde spist, så kunne det være trangen forsvandt? Sådan havde jeg det i en periode...
11 år24. januar 2013 kl. 18:45
GND: tor ikke det er afhængighed, men måske bare vane og den skal bekæmpes...

Møgdag i fht mad...Har været på kursus og den ellers fantastiske kantine var lukket i dag og jeg har måtte tage til takke med de medstuderendes rester... Kom derefter hjem til to syge drenge, så det får lov at sejle i dag og så må kampen genoptages i morgen...
11 år25. januar 2013 kl. 16:22
jeg fandt ud af at min craving var blodsukkerbetinget, samt at jeg har en overproduktion af insulin så derfor har jeg lettere ved at få cravings. jeg gik over til palæo men det er nok lidt for vidtgående for dig ;) (det virkede på mine cravings)
men mit forslag er at du skal op i 30-35% protein og meget fiberholdige kulhydrater og selvf fedt :)

det virkede for mig men om det virker for dig kan jeg ikke sige :)
11 år25. januar 2013 kl. 17:48
re: Jeg kan, jeg vil, jeg tør...
Har haft et par møgdage...æv, flere ting på spil. Noget i fht. til ægteskabet, men også mens.. Så har sovet og spist for meget og stort set ikke skrevet mad ind og holdt mig langt væk fra vægten...

Fik tvunget mig selv op på cyklen i går og i dag og lidt bedre kost i dag, men må hellere komme på vægten i morgen, for at få overblik over skaden.

Tror dog jeg har fundet koden til, hvorfor jeg i perioder spiser for meget og forkert. Har siddet og kigget lidt på perioder for vægtforøgelse og må sande, at det primært er i perioder, hvor det knager herhjemme - og det sker nok lidt for ofte...
Det skal siges, at jeg elsker min mand, men at vi er som nat og dag og det giver mange problemer...som en part gerne vil tale ihjel og den anden tie ihjel...ikke en god kombination. Men er ikke klar til at give op, både ungerne og jeg elsker ham jo...men tumler da til tider med, hvornår nok er nok..................og det sætter sig på sidebenene.
11 år28. januar 2013 kl. 20:53
Øv at det ikke går så godt på hjemmefronten. :-(

Men det er godt du har fundet ud af hvad der tricker at spise mere. Det gør det lettere at arbejde med noget man ved hvad er. :-)

Håber i får en bedre periode.
11 år28. januar 2013 kl. 22:27
Har måtte gå fra min proteinrige kost - desværre. Jeg var ellers dejlig mæt hele tiden, men... maven er gået helt i smadder, har forsøgt med HUSK og alverdens andre husråd, men nej... Så nu tager jeg drastiske metoder i brug...
Starter i morgen på en udrensnings-kur(seasalts Grøn-te), det skulle sætte systemet i gang og forventer altså ikke at grøn-te kan gøre den store skade. Krydser fingre for at det virker, for har virkelig ondt i mavsen.

Efter jeg opgav de mange proteiner, har jeg ikke fået skrevet så meget ind, men tror det er gået ok, vægten har ikke lavet specielle udfald. Jeg har spist, når sulten meldte sig og valgt fornuftigt, men også tilladt mig selv et stykke chokolade eller en småkage, mens jeg skriver på min eksamensopgave.
11 år31. januar 2013 kl. 20:16
Min mave går tit i hårdknude pga bl.a. medicin og der bruger jeg Magnesia. Det sætter gang i tarmene ret hurtigt og får systemet til at fungere optimalt i lang tid efter også. Kan anbefales - og købes på apoteket. Spørg evt. på apoteket om de vil være gode for dig.
11 år31. januar 2013 kl. 20:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });