Er du 170 cm el. derover???

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Er du 170 cm el. derover???
Nåh ja det er nok den jeg har kigget i! Så giver det mening :)

Nej, sådan en dagbog herinde har jeg ikke(endnu i hvert fald).

Først og fremmest tog jeg valget af ernæringsmæssige årsager, selvom jeg godt ved at fisk osv er sundt nok så synes jeg bare at jeg trængte til en total livsændring, der også indebærer at jeg udvider min madmæssige horisont, lærer nogle nye råvarer at kende måske og finder alternative måder at lave sund mad på. Vegan-livsstilen indbyder jo mest til friske, naturlige råvarer hvilket jeg synes der er mangel på i de flestes kost og jeg er så træt af forarbejdet og 'hurtig' mad og nemme løsninger. Og så trænger jeg nok til at udfordre mig selv lidt.

Derudover er det også lidt af etiske årsager, jeg synes at kødproduktionen i dk er under al kritik og den måde dyrene bliver set på som et produkt frem for et levende væsen frastøder mig i den grad. Hidtil har jeg dog været pesce-pollo-vegetar siden nytår, så det bliver nok heller ikke alt for svært at sige farvel til det sidste kød også. Det eneste, der er en skam er at jeg ikke kan spise quorn eller bønnepostej og sådan nogle ting, jeg faktisk troede også var veganske indtil jeg læste det modsatte på nettet. Men til gengæld gik det op for mig at jeg tilsyneladende godt må spise läkeroler og chips(neutrale og uden krydderiblandinger på i hvert fald)... heh så er jeg da ikke helt doomed :p

12 år8. juni 2012 kl. 08:46
re: Er du 170 cm el. derover???
Ja og faktisk kan man også spise mange andre ting også man ikke lige var obs på. Kan bare tage noget tid at finde ud af hvilke. Kan varmt anbefale dig vegetarkontakt.dk , hvor man kan spørge om alt mellem himmel og jord. :)
12 år8. juni 2012 kl. 15:05
Vejedag i morgen - Er du 170 cm el. derover???
Hey folkens, husk at det er vejedag i morgen! ;)
12 år11. juni 2012 kl. 20:42
re: Vejedag i morgen - Er du 170 cm el. derover???
Vægten hedder 74,6 - 300 gram under målet. Målet til næste uge er 74,5 - jeg skal på festival med arbejdet i tre dage, og hvis jeg ikke får taget en god nok madpakke med hver dag, kommer den også til at stå på pomfritter osv. Tid til at dyrke motion bliver der heller ikke - så derfor er mit mål altså kun at tabe mig 100 gram. ;)
12 år12. juni 2012 kl. 07:26
63,9kg her.. Har nok sat vægttabet lidt i bero ovenpå mit livsstilsskift, det er meget at gabe over på én gang.. Men er egentlig også temmelig tilfreds med spejlbilledet lige pt, så tager det stille og roligt, taber jeg mig, så taber jeg mig, gør jeg ikke, så er det også fint nok, bare jeg får spist min sunde mad og holder fast i motionen :-)

12 år12. juni 2012 kl. 08:46
Helt enig, jeg tabte mig heller ikke i starten da jeg gik over til at spise vegansk, der er det vigtigst bare at koncentrere sig om at spise ordentligt på den nye måde :) Det ser ud til at det kun er os to der skriver herinde nu ;)
12 år12. juni 2012 kl. 18:11
Ja det ser lidt sådan ud, men det er jo bedre end ingenting :)

Men synes at det er gået utroligt godt, nu har jeg i morgen levet vegansk en hel uge, såvidt jeg ved uden nogen fejltrin, og jeg har da hverken sultet eller følt at min mad var kedelig, så det er jo en god start, har fået købt en masse pålæg jeg aldrig før har spist, så glæder mig nu til hvert måltid :p
Har også fået lånt nogle bøger med opskrifter i dag, desværre havde mit bibliotek ikke ene eneste decideret vegansk kogebog(meget skuffende), men fandt nogle vegetarkogebøger, hvori der også var en del veganske opskrifter og opskrifter, der nemt kunne laves veganske, så det skal jeg igang med at eksperimentere med. Nok godt jeg flytter hjemmefra i den kommende weekend :p
12 år12. juni 2012 kl. 22:42
Min vægt er på 76,4! Så det er en drastisk vægtøgning! Men jeg har helt sikkert ekstra vand i kroppen, for fx min fingerring strammer som den ikke plejer. Der er flere faktorer: 1) jeg har fået mens, 2) er øm i mine muskler fra træning, hvilket vist også samler vand, 3) har hørt at når man begynder at træne regelmæssigt, kan ens blodvolumen blive øget med ½ - 1 liter, 4) har lige været på festival onsdag - fredag, og drukket en del øl i weekenden, så kosten har heller ikke været det sundeste, 5) har fået meget lidt frugt og grønt (og rigtig meget linser og ris) - da jeg vitterligt ingen penge har pt. Tja, uanset hvad grunden er, og jeg er sikker på at vand også har lidt at sige, så håber jeg min vægt snart ryger tilbage. Jeg sætter mit mål til næste uge til 76,0
12 år19. juni 2012 kl. 08:24
Ja væske i kroppen kan jo sagtens sløre billedet af hvad man egentlig vejer, så måske står det bedre til end vægten viser :) Er sikker på at du nok skal nå dit mål til i næste uge.
Må jeg spørge hvor gammel du egentlig er?

Min vægt siger i dag 62,7kg
Så -1,2kg siden sidste tirsdag.
Tror det kan have noget at gøre med at jeg igår ikke har spist andet end 800kcal bestående af soyayoghurt og jordbær. Blev meget syg på arbejde igår og måtte gå hjem med store mavesmerter og kvalme, så det har simpelthen ikke været mig muligt at spise noget med substans. Og så kastede jeg også voldsomt op det meste af dagen. Heldigvis har jeg det bedre i dag, men måtte stadig melde mig syg også i dag. Lægen mente det var en maveinfektion... Meget irriterende, håber at jeg snart er frisk igen.
12 år19. juni 2012 kl. 12:03
Det lyder virkelig øv. God bedring - håber du allerede har fået det bedre. Jeg er 26 år, snart 27 :)

Jeg håber det er væske, men synes jeg er faldet lidt i med at spise meget og mere usundt end før. Nu da jeg kom hjem fra arbejde har jeg lige spist tre stykker kage fx. ØV!
12 år19. juni 2012 kl. 16:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });