Er du 170 cm el. derover???

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Er du 170 cm el. derover???
Nåhhh piger så er det vejedag imorgen, håber i er kommet godt igennem ugen. Weekenden var lidt hård for mit vedkommende men syntes jeg har været god, så er spændt på resultatet imorgen..
12 år30. april 2012 kl. 10:05
Så er det tid til at melde ind, ja, det har jeg ligefrem set frem til med spænding :) Jeg troede faktisk ikke at jeg ville have tabt mig, selvom jeg har gjort en indsats, synes jeg det har føltes som om jeg bandt utrolig meget væske, og indtil i dag har været været fastfrosset, men i dag står den på 64,6kg så lidt er der sket.
Mit mål er egentlig bare et halvt kilo om ugen, men hvis der kan ryge mere så gør det jo ingenting! :)

Dejligt at du er kommet igennem den hårde weekend, myname, min weekend var heller ikke en dans på roser, skulle arbejde det meste af den :/

Jeg har fået det gjort til en god vane at enten cykle, løbe eller gå en lille tur inden jeg møder ind på arbejde kl 9 næsten hver dag og så har jeg fået spist meget pænt, ikke noget slik og andet junk i weekenden eller noget.
Jeg prøver at holde mig til en lightsodavand og nogle sukkerfri läkeroler... Noget lækker frugt kan også gøre det :-) nu er det jo også blevet jordbærtid.. Skal jo udnyttes :0)

Håber at I andre har fået en positiv overraskelse på vægten i dag også :)

Knus
12 år1. maj 2012 kl. 07:13
Jeg er meget positivt overrasket, og super glad for at jeg har haft sådan en god rygrad weekenden over, og da jeg steg op på vægten så jeg at har været det hele værd. For - 2,1 kg siden i tirsdags, vægten lød nemlig på 64,4 her til morgen... Men jeg stod også stille i sidste uge så måske det er spillet ud til mine fordele i denne her uge.

Flot flot Silverchair, dejligt når det går i den rigtige retning. Og de gode morgen vaner sætter nemlig bare en rigtig god start på dagen. Jeg træner også hver morgen ca. 45 min og begynder altid min dag med havregrød, da det får mig til at føle mig mæt i meget længere tid.
12 år1. maj 2012 kl. 09:18
Meget demotiverende vejning i dag.
Jeg var sikker på at have klaret ugen godt og i søndags sagde vægten 64,2!
Men nu vejer jeg 64,8kg og så er det jo gået den forkerte vej til trods for at jeg synes at jeg har gjort en god indsats, dyrket motion hver dag, og spist mellem 1200-1500kcal om dagen.

Nå, men der er vel ikke andet at gøre end at fortsætte den gode stil og håbe på bedre resultater næste uge..
Jeg har også 'det røde', det kunne måske have noget med sagen at gøre.

Er spændt på at høre hvordan I andre har klaret jer :)
12 år8. maj 2012 kl. 07:10
Silverchair: Da jeg læste hvad du havde skevet tænkte jeg at det lød præcis som noget jeg selv kunne ha lagt navn til.

Min vægt siger det samme som din 64,8 kg og i fredags var den helt nede på 63,9 kg. Men i lørdags var fristelserne simpelthen for store og da den først øl var komme indebords forsvandt forstanden, så det blev både til mc mad m. is chip, slik chokolade og vin. Så samtidig med at jeg kæmper om at slette sporrerne fra weekenden er det også den tid på måneden. Men prøver ikke at lade mig slå ud og håber på et langt bedre resultat i næste uge... En lille positiv ting skal da også lige understreges jeg var 1/2 cm tyndere omkring lårerne i denne uge... så lidt ________Weeeeee______________ herfra alligevel.
12 år8. maj 2012 kl. 08:52
Det er jo altid positivt at der i hvert fald kan måles en forskel, måske jeg også skulle måle mig selv så jeg kan se fremskridtene selvom vægten måske er upålidelig en dag.

Men surt er det når man ikke føler at ens indsats bliver belønnet.

Men alkohol er også en killer for et vægttab, dér skal man passe rigtig meget på, så har du måske endda været heldig at skaden ikke var større?
12 år8. maj 2012 kl. 22:33
Ja jeg tror også at jeg har været pænt heldig silverchair. Og nu er det den tid på måneden så har virkelig virkelig haft krise i dag. JEG VIL HA CHOKOLADE.... men jeg ved at jeg fortryder det i morgen når jeg står på vægten så prøver prøver prøver at finde min viljestyrke frem. Selvom det er svært. Tror det er første gang under min kur at jeg har haft det sååååå slemt. og vi skal til fødselsdag i morgen så håber at natten forbedre mit sind.... Jeg har bare lyst til at proppe mig med alverdens søde ting... Jeg er sku ikke normal i de dage her.... suk.
12 år9. maj 2012 kl. 18:32
Dét er smadder irriterende sådan noget, når jeg har mens så bliver jeg også meget mere sulten end normalt, både efter søde sager og rigtig mad. Men jeg synes at jeg har klaret mig igennem perioden uden nogle unødvendige indtag. Der røg lige et lille rør m%m's ned i onsdags, men det bidrog kun til regnskabet med 180kcal og det gik op med de kalorier jeg må få, og vægten er da også faldet betydeligt. Jeg har nok tabt en del væske jeg bandt under mensen.
Har smugvejet de sidste par dage, og i dag siger vægten endda 63,2kg, så jeg klager bestemt ikke.

Det eneste, der bekymrer mig er weekendens forstående rejse til Århus(bor selv nær København), hvor jeg skal mødes med nogle veninder og have en rigtig hyggelig dag og aften samt overnatte til søndag hvor jeg vender hjem igen.
Jeg er self lidt bekymret for mit madindtag og om det bliver svært at følge min vanlige kostplan de dage. Men jeg må væbne mig med viljestyrke og en god portion frugt og sunde snacks i tasken så jeg ikke bliver fristet til at spise uhensigtsmæssige ting når vi er ude og måske ikke i nærheden af sunde alternativer når sulten melder sig.

Håber på at kunne vende hjem uden at komme hjem til en stigning på vægten...
Weekender er altid svære..

Hvad har du/I af planer for weekenden?
12 år11. maj 2012 kl. 08:21
Årh hvor dejligt det går fremad for dig. Vi bliver sååå flotte til sommer. Jeg har lige rundet de -10 kg så jeg er ihvertfald også glad og det er på 78 dage, så syntes sku jeg har været sej.

Og kender det alt for godt når viljestyrken skal findes frem. Jeg blev også inviteret på café i sidste uge og blev henrykt over at se at man kunne få omelet, så præsterede at hygge mig uden at skulle have dårlig samvittighed over et for højt kalorieindtag den dag. Så det kan lade sig gøre, man skal bare lige huske hovedet....
I weekeden får vi gæster til spisning hvilket er = masser af god mad og rødvin. Vi plejer at snacke lidt bagefter så har forsøgt mig med lidt stærke bolshjer, bilder mig selv ind det er bedre end chips og at indtaget ikke bliver så stort... Håber den holder stik.
12 år11. maj 2012 kl. 09:07
En MEGET bedre vejning idag end sidste uge!
62,2kg siger vægten i dag.
Så det er jo et temmelig pænt vægttab. Selvom meget af det nok har været væske, så er det jo kun dejligt at se det gå lidt stærkt.
Nu er der ikke langt igen!
Og weekenden gik uden at falde i væsentligt. Holdt mig til light sodavand, frugt og tyggegummi når jeg fik lyst til noget sødt og lørdag aften lavede mig og mine veninder sund aftensmad sammen, så ingen skade sket dér! :)

Håber at det har været en ligeså god weekend og uge for jer andre. At I også har set resultater! :)

Min start på ugen har i hvert fald været med fuld knald på, også lidt hårdt med arbejde og motion, men jeg skal nok vænne mig til det
12 år15. maj 2012 kl. 07:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });