#31 af Kilot (slettet)
De seje 5 ;o)
Du læser en tråd i debat > vægttabKilot (slettet)
re: De seje 5 ;o)
ja, de skide weekender:0) Var ved forældrene og ned røg et STORT stykke lagkage, der var heldigvis ikke særlig meget flødeskum på, men nok ikke helt god alligevel. Og så røg der også lige en halv flaske rødvin lørdag aften, så Eliza...du er ikke den eneste. Men har været på vægten og har ikke taget på, så dejligt:0)
13 år5. september 2011 kl. 07:56
Hvass (slettet)
Hej med jer:)
Kan jeg nå at komme med?
vægten sagde 79,5 i lørdags, mit mål er faktisk 72 til 1. november, men men men jeg kan godt nøjes med at komme ned på 74. håber jeg kan være med, trods jeg manger ca 7 kg:)
Kan jeg nå at komme med?
vægten sagde 79,5 i lørdags, mit mål er faktisk 72 til 1. november, men men men jeg kan godt nøjes med at komme ned på 74. håber jeg kan være med, trods jeg manger ca 7 kg:)
13 år5. september 2011 kl. 08:42
Eliza
Jeg prøver at skabe mig et overblik fredag, når alle har tastet vægt ind, så skal jeg prøve at få alle på, og lave en status på hvor vi er.
Synes det er hyggeligt med så mange på tråden. Håber vi kan få lidt gang i snakken om hvad der virker og ikke virker for os.
KH Eliza
Synes det er hyggeligt med så mange på tråden. Håber vi kan få lidt gang i snakken om hvad der virker og ikke virker for os.
KH Eliza
13 år6. september 2011 kl. 08:49
MillerV
Tak for den gode indsats Eliza.
Jeg undskylder på forhånd at det blir lidt langt. :/ Men jeg synes virkelig jeg kæmper uden de store resultater.
Jeg er lidt nysgerrig hvad i andre spiser på en dag? Selv spiser jeg ca 1200 kcal. Prøver at holde mig til det. (Men alligevel går vægten en del op. Men har også trænet en del. Så har nok bygget lidt muskler op.)
Men en dag i mit kostprogram ser sådan ud:
Morgen:
Proteinpandekager ( ca. tal: 2,5 æggevide, 10g æggeblomme, 10g havregryn, 10g proteinpulver, 1tsk sukrin. (Laver til 3 dage af gangen, så har prøvet at regne med en tredjedel her)
Formiddag: Et stykke frugt.
Frokost: 125g kød, 50g pasta el. ris eller 200g kartofler + grønt.
Eftermiddag: 125g kylling eller tun og et stykke frugt.
Aften: 125g kød, 50g ris el. pasta el. 200g kartofler + grønt.
Spiser lidt frugt hvis jeg blir sulten imellem eller grønt.
Hmm ser det helt urealistisk ud? Skal jeg mon skifte alt ris og pasta ud med grønt? Hvad gør i for at få vægten ned?
Hvor meget træner i, og hvad træner i?
Jeg sjipper og boksetræner så tit som muligt, cykler små 20 km om dagen (Til og fra studie og rundt til de ting jeg skal) når vejret tillader det. Vil også lidt igang med styrketræning. Tiden skal bare lige være der. :)
Jeg undskylder på forhånd at det blir lidt langt. :/ Men jeg synes virkelig jeg kæmper uden de store resultater.
Jeg er lidt nysgerrig hvad i andre spiser på en dag? Selv spiser jeg ca 1200 kcal. Prøver at holde mig til det. (Men alligevel går vægten en del op. Men har også trænet en del. Så har nok bygget lidt muskler op.)
Men en dag i mit kostprogram ser sådan ud:
Morgen:
Proteinpandekager ( ca. tal: 2,5 æggevide, 10g æggeblomme, 10g havregryn, 10g proteinpulver, 1tsk sukrin. (Laver til 3 dage af gangen, så har prøvet at regne med en tredjedel her)
Formiddag: Et stykke frugt.
Frokost: 125g kød, 50g pasta el. ris eller 200g kartofler + grønt.
Eftermiddag: 125g kylling eller tun og et stykke frugt.
Aften: 125g kød, 50g ris el. pasta el. 200g kartofler + grønt.
Spiser lidt frugt hvis jeg blir sulten imellem eller grønt.
Hmm ser det helt urealistisk ud? Skal jeg mon skifte alt ris og pasta ud med grønt? Hvad gør i for at få vægten ned?
Hvor meget træner i, og hvad træner i?
Jeg sjipper og boksetræner så tit som muligt, cykler små 20 km om dagen (Til og fra studie og rundt til de ting jeg skal) når vejret tillader det. Vil også lidt igang med styrketræning. Tiden skal bare lige være der. :)
13 år6. september 2011 kl. 09:42
Ponduspigen (slettet)
Jeg ville nok skifte den ene gang kartofler (200 g) ud med grove grøntsager som gulerødder/broccoli el. lign.
Ellers synes jeg det ser fint ud.
Hvor høj er du ? For du vejer jo ikke så meget.
Ellers synes jeg det ser fint ud.
Hvor høj er du ? For du vejer jo ikke så meget.
13 år6. september 2011 kl. 09:49
MillerV
Ville det så være bedst at spise dem til frokost eller aften? Tænker måske frokost, så kroppen får mere at arbejde med når den er vågen? Og så grove grøntsager om aftenen.
Jeg er 168, mit BMI siger 23. Ved godt det ligger inde for normalen. Men vil gerne ned at veje omkring de 60 kg. Men mest vil jeg gerne af med dellen på maven.
Jeg er 168, mit BMI siger 23. Ved godt det ligger inde for normalen. Men vil gerne ned at veje omkring de 60 kg. Men mest vil jeg gerne af med dellen på maven.
13 år6. september 2011 kl. 09:57
Ponduspigen (slettet)
Jeg ville selv foretrække at spise dem til frokost, for netop som du skriver, at der er noget at arbejde med til resten af dagen + de bliver forbrændt, og så de grove grøntsager om aftenen.
Har det også sådan som dig. Vil liiige af med det sidste :-).
Har det også sådan som dig. Vil liiige af med det sidste :-).
13 år6. september 2011 kl. 10:33
MillerV
Det må være sådan det blir. Frokost med kød, pasta/ris/kartofler (bare en af delene.) og så grøntsager. Aftensmad med kød og grøntsager. :-)
De sidste er altid de sværeste.
De sidste er altid de sværeste.
13 år6. september 2011 kl. 12:44
biologi c
vejer 84kg
13 år6. september 2011 kl. 13:05
idaulle (slettet)
Til ablanu: Jeg er 157 cm høj, så jeg skal jo heller ikke veje så meget.
Jeg har ganske enkelt ikke lyst til at undvære at drikke alkohol - så vil jeg hellere skære ned på nogle andre ting. Men nu hvor jeg har fundet ud af, hvor mange kalorier, der er i en øl f.eks., har jeg mindre lyst til at drikke, og det er jo fedt nok.
Jeg har ganske enkelt ikke lyst til at undvære at drikke alkohol - så vil jeg hellere skære ned på nogle andre ting. Men nu hvor jeg har fundet ud af, hvor mange kalorier, der er i en øl f.eks., har jeg mindre lyst til at drikke, og det er jo fedt nok.
13 år6. september 2011 kl. 21:42