Suppekur med god udsigt!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: :re: Suppekur med god udsigt!
PåVejModDe60:
Tusind tak :) jeg er nu på 4. dagen, holder mig inden for rammerne og har det forrygende..
Jeg elsker at man må spise uanede mængder af det man lyster. Igår spiste jeg f.eks 1200g frugt og grønt.. og så suppe udover det
Jeg håber du finder en quickstarter der passer til netop dig :)
13 år15. august 2011 kl. 11:10
Calcit:
Jeg har overvejet at nedsætte perioden til 1/12 af hensyn til julen, da det simpelthen ville blive surt at tælle kalorier for hver eneste klejne, småkage m.m
Og kan se at suppekuren er ret effektiv på mig, så jeg tror også jeg vil sætte indtaget op til 1200 kcal.
Så alt afhængigt af hvad vægten siger når jeg går igang, lyder det som følger:
1200 kcal dagligt fra 1. september til 1. december.

Så burde jeg nå mit mål :)
13 år16. august 2011 kl. 14:59
ja, det vil være fint nok...og du skal også huske at nyde at være ung.........man kan godt køre sig selv lidt hårdt...

Og så derefter gælder det om at holde vægten, det bliver jo også en udfordring......og du skal starte udd. op. Det bliver en meget spændende
tid for dig..... jeg håber virkelig at høre om dit forløb nogen tager jo til udlandet i forbindelse med udd.....Jeg har hele livet selv arb. med mennesker...under særlige forhold.

Ang jul så har jeg det sådan i min høje alder jeg gider ikke stå i jan. og være blevet for tyk. Har jo prøvet det før og nu her i jan der gik det faktisk godt.......man kan godt både smage det hele og køre igennem....det har jeg tænkt mig...
13 år16. august 2011 kl. 15:23
re: Suppekur med god udsigt!
Hey there!
1200kcal lyder fornuftigt!:D

Og foruden det så forstår jeg godt LML's synspunkt :-)
Fordi - jeg har selv prøvet hvor at hvis man spiser det man forbrænder - f.eks hvis jeg forbrænder 1800kcal og spiser 1500kcal om dagen - at man tager på!

og det forstår jeg simpelthen ikke..
Så nu prøver jeg også omkring 1300!
for jeg vil ikke tabe mig, ELLER tage på.. Såehm, ja. derfor - nedskæring!
13 år16. august 2011 kl. 15:36
Netop :) Men jeg skal kunne tage mig selv i nakken, for jeg ved at jeg vil blive så meget gladere, hvis jeg beviser for mig selv, at det her kan jeg godt.
Jeg skal nok opdatere løbende, men det bliver nok ikke så ofte som nu, da der også skal være "luft" i hverdagen..
Det lyder spændende med uddannelsesophold calcit!

SuperLakridsen:
Lige præcis!
Jeg har netop oplevet det samme som dig - at man tager på, selvom man forbrænder mere end hvad man indtager! Og det er jo bare super demotiverende og deprimerende, så derfor tager jeg én gang for alle mig selv i nakken, får kørt det vægttab jeg skal, og så vil jeg holde fokus på vedligeholdelse af vægten derefter :)
Rart at høre fra andre, der oplever samme!
13 år16. august 2011 kl. 18:51
Så er suppekuren slut, og vægten stod stabilt på 65,5 kg det sidste døgn, hvilket vil sige et vægttab på 3,3-3,4kg. Mere havde jeg heller ikke forventet dog :)

I aften skal jeg fejre det med en veninde på Jensen's Bøfhus hvor den står på kyllingefilet og salatbar (mums!), og ellers har jeg tænkt mig at spise uden at tælle kalorier hele tiden, den næste uge. Jeg skal i byen i næste weekend for sidste gang i 3 måneder, hvor jeg holder stor indflytterfest og fra torsdag 1. september går kapløbet igang mod mit endelige mål. Hvor er jeg spændt på hvordan det forløber!
Jeg vil som sagt skrive vægt og mål ind én gang om ugen (det gør jeg nok om torsdagen), og 1. december skulle mit endelige vægttab gerne være slut :)
- LML
13 år19. august 2011 kl. 07:41
Jeg vil gerne være med (:
Startvægt: 55,0 kg
Målvægt: 50,0 kg

Jeg vil ikke tabe mig fordi jeg er for stor, jeg vil gerne tabe mig for, at få det bedre med mig selv. Jeg vil opnå det ved træning, at spise sund vitaminrig kost og spare på alkohol, junk og søde sager. Jeg ønsker at kunne se på mig selv, og synes om det jeg ser. Mit vægttab er for mange unødvendigt, men jeg gør det for min egen skyld - mit psykiske velvære, om man vil. Og jeg tror jeg vil prøve den der suppekur, har hørt fra mange at den er super effektiv sammen med kaloriefattige frugter og grønsager.

Har du en opskrift på suppen?
13 år22. august 2011 kl. 22:17
MrsBennington, hvor høj er du? Og hvor gammel?
13 år22. august 2011 kl. 22:23
Jeg er 160 cm høj, og 19 år.
Med en vægt på 50 kg ville jeg have et bmi på 19,53. Jeg har snakket med både læge og diætist om det, og de har begge sagt god for det.
13 år22. august 2011 kl. 22:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });