Suppekur med god udsigt!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Suppekur med god udsigt!
Calcit, du har helt ret, og din historie er et rigtig rigtig godt eksempel! :)
Jeg har (som mange andre) haft en rigtig svær barndom med 8 års mobning både fysisk og psykisk, og at jeg en dag bliver tilfreds med min krop, ville være det største at få lov at føle, efter alle de år.
Jeg skal læse til sygeplejerske her fra februar og vil læse en kandidat f.eks. sundhedsfaglig kandidat eller kandidat i klinisk eller human ernæring, og har derudover i mange år været en del af et projekt, hvor vi blev undervist i kost og ernæring, motion mv.
Så jeg vil sige, at jeg har en god baggrund for at starte mit eget projekt fra september :)
13 år13. august 2011 kl. 19:44
Spændende for dig LML......håber du vil melde ud hvor godt det går dig.....du vil få en god ballast ;-)
13 år13. august 2011 kl. 19:48
Synes sagtens du kan tage 1200 kcal...dagligt......
13 år13. august 2011 kl. 20:02
Jeg gider at bruge tid på det, fordi jeg ikke håber, at du får nogen med på dit projekt!
Det er forkert at opfordre andre til at leve på en 900-kcal-kost, derfor skriver jeg!

Og Flab, tak! Endeligt en (mere) med lidt fornuft..

Det lyder forresten godt, at du vil sætte op.. Men kom lidt lidt længere op og sørg så for at få ekstra, når du har trænet.

Hvorfor er det, at du ikke bare taber dig ½ kilo om ugen i den periode, så kunne du jo også nå det? Og kuren ville ikke være usund for dig?
13 år13. august 2011 kl. 20:19
Jeg er en af dem der har lavt stofskifte og jeg er med i en "gruppe" på sygehuset. Der er en 26 årig pige (180 cm høj) med i gruppen. Hun var overvægtig pga forkert kost - chips, junk hver dag, overvægten kom mens hun gik i gymnasiet, inden da var hun helt almindelig slank og fik sund mad hjemme hos sine forældre (gymnasiet var kostskole). Hun fik nok af at veje for meget og opfandt sin egen kur med træning hver dag og max 1000 kcal. Hun sidder i dag - godtnok slank - men med nedsat funktion i lever, nyre, og milt og et for lavt stofskifte, som skal behandles medicinsk. Lægerne er ikke i tvivl om, at det er hendes 7 måneder på "kur", der har medført dette. Hun er ulykkelig i dag over at hun ikke var klogere, at hun da de i hendes træningscenter tog fat i hende og ville hjælpe hende, meldte hun sig bare ind i 2 andre, så hun havde 3 centre at fordele ugens træning i. At hun ikke tog i mod råd - hun ville bare tabe sig hurtigt. Hun tabte sig ikke hurtigt, men var så besat af sine regler at hun ikke så det, og nu sidder hun med følgevirkningerne.

Suppekuren eller 1 uge med lavt kalorieindtag er jeg sikker på ikke skader nogen, men at planlægge en længere periode med så lavt indtag i kombination med daglig træning er jeg nødt til at kommentere er decideret farligt for dig.

Når du nu alligevel planlægger motion næsten hver dag er det jo intet problem at spise basalbehovet og så have 1000 kcal i overskud om dagen på baggrund af din motion = fornuftigt vægttab uden risiko for at du ødelægger dine organer eller gør anden skade på den krop, der skal rumme dig resten af dit liv.

De 4 måneder du vil "investere" i dit LIV er helt klart en fejlinvestering og det håber jeg virkelig går op for dig.

13 år13. august 2011 kl. 20:53
Det er fint at i vil det "bedste" for andre.. Men lad nu bare være med det der.. Jeg har anmeldt tråden og bedt den om at blive slettet, da jeg ikke mener personlige angreb som der findes her, hører hjemme i et forum, der burde være opmuntrende og konstruktiv (ikke destruktiv, som i tilsyneladende forveksler det med)
13 år13. august 2011 kl. 21:41
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år13. august 2011 kl. 21:51
Hej LML,
Jeg er lige faldet over din tråd, og jeg er ked af at høre at du ønsker tråden slettet. Jeg synes det er et spændende projekt du har gang i og jeg kan høre at du er meget motiveret. Jeg har et lille input som jeg som fagidiot ikke kan lade være med at komme med. Jeg er psykolog og mit fokus er som sådan hjernens og psykens funktion. Der er lavet en del forskning i hjernens funktion og sammenhængen med kalorieindtag. Hjernen påvirkes ikke langsigtet af en kortere fastelignende lavkaloriekur som suppekuren. Men udsættes hjernen for et meget lavt kalorieindtag over en længere periode kan der ske kroniske såvel umiddelbare ændringer i hjernen (fra risiko for depression og små hjerneskader). Jeg er derfor glad for at høre at du har besluttet at øge dit kalorieindtag til et mere sikkert niveau. Ved at indtage minimum 1000 kalorier i gennemsnit dagligt mindsker du belastningen på din hjerne og mindsker risikoen for skadelige hjerneforandringer der ellers er forbundet med en lavkaloriediet. Jeg håber at du holder fast i den beslutning om at blive over dennne grænse og vil så ellers blot ønske dig held og lykke med dit vægttab. :-)
13 år13. august 2011 kl. 22:05
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år13. august 2011 kl. 22:09
Xebu:
Mange tak for dit yderst brugbare og konstruktive input, det vil jeg helt sikkert tage med mig :)
Dejligt at høre noget objektivs positivitet.
13 år13. august 2011 kl. 22:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });