Suppekur med god udsigt!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Suppekur med god udsigt!
Her er jeg igen, klar på en uges suppekur!
Jeg står netop nu og laver denne herligt duftende suppe (Jeg laver min egen variation, men stadig lige så fedtfattig).. Den indeholder ifølge opskriftsberegneren 15kcal / 100 g.

jeg vil fra 1. september og frem til nytår (godt 4 måneder) tage en kold tyrker, spise ekstremt sundt (900 kcal, mange måltider og masser af proteiner, grønt og fuldkorn) samt træne en masse (jeg træner allerede 5 gange om ugen ca) og derudover slet ikke røre alkohol. Det lyder meget drastisk og meget umuligt, men det er min store store drøm at nå 60 kg,samt have en lækker muskuløs krop.
Derfor "investerer" jeg 4 måneder af mit liv uden de daglige nydelser, jeg undgår drukture, men tager selvfølgelig med vennerne i byen, og generelt giver jeg den en skalle så jeg ved jeg har gjort alt hvad jeg kunne..
Jeg kommer til at få brug for alle jer brugeres støtte, for det bliver hårdt - men godt for mig!

Derfor "kickstarter" jeg lige denne periode med en uges suppekur inden, så at jeg lige har 1½ uge mellem de to ting..

Hvis nogen har lyst til at joine mig, skal de være mere end velkomne!

OG: Så vil jeg prøve noget nyt - kun at veje mig én gang om ugen! Det plejer at være noget dagligt, men da perioden strækker sig over længere tid, vil jeg ikke være så fanatisk, ligeledes tager jeg madens vægt lidt på gefühl og efter øjemål, så jeg ikke går helt ned i 120 dage..
Derudover vil jeg måle mig forskellige steder på kroppen, og mål + vægt vil jeg poste her, til hvem der end måtte have lyst til at følge min kamp :)

Kram, LML
13 år12. august 2011 kl. 00:36
re: Suppekur med god udsigt!
Så er jeg igang. Morgenmad: netmelon, kaffe, blåbær og nektarin og vand.. vægt: 68,8kg (åååh nej!)
13 år12. august 2011 kl. 08:13
.. 900 kcal om dagen? Det er dæme ikke ekstremt sundt, I'm sorry my friend.
Og hvis du ikke giver din krop tid til at slappe af (så meget som du vil træne, lyder det ikke til, at den får tid til det), så bygger du ikke musklerne op - så nedbryder du dem bare. Især på så få kalorier, får du aldrig en muskuløs krop.

Og undskyld mig - Du tager december med? Med 900 kcal? Og ingen alkohol i perioden overhovedet? Giv dig dog lov til at hygge en gang imellem, du mangler ikke engang 10 kg, hvad med at lave din livsstil om i stedet for det der? Slap nu af! Du kan nå at smide de kilo, uden en ekstrem kur, også inden nytår.

Din kur er for ekstrem (en uge på suppekur er fair nok, men fire måneder på så lidt kalorier er forkert!) - I'm sorry, men du får ikke min støtte.
13 år12. august 2011 kl. 08:26
Hvis du ikke har tænkt dig at støtte mit projekt, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor du overhovedet gider at bruge tid på at svare på netop ingenting..
Jeg har styr på mit liv, det er mit valg, og kan du ikke sætte dig ind i det, er dette indlæg nok ikke det rette at følge :)
13 år12. august 2011 kl. 18:08
jamen du lyder da super motiveret:) hvem der dog havde dit go-på mod. er lidt enig i at 900 kcal ikk er meget, men jeg gør det samme fra næste uge:) så vi ka stå samme.
13 år12. august 2011 kl. 19:18
Hejsa..

Du lyder til at være super motiveret :-) glæder mig til at høre hvordan din suppekurs uge går...håber du opdaterer..

Mht. til alkoholen, er det jo bare en vane sag, jeg rører sjælden alkohol, og jeg savner det overhovedet ikke...:-)

Og så vil jeg ønske dig held og lykke med dit projekt, ser frem til at følge dig..
13 år12. august 2011 kl. 21:08
Hejsa...

Dejligt du har så meget motivation,,, held og lykke med suppekuren, glæder mig til at høre opdatering...

Vil være enig med de andre at 900 kcal ikke er super meget, tænker det mest i forhold til hvor meget du træner, du skal ihvertfald sørge for der er godt med protein i diæten.... Og det er os ganske rigtigt at kroppen har brug for hvil indimellem... Har set andre der gør det sådan at dag 1 er det styrketræning, dag 2 konditionstræning og så pause dag 3, og så forfra.. Men bare et forslag....

Mht. alkohol er jeg enig med bumle77, det er virkelig en vanesag, jeg drikker meget sjældent og går sjældent i byen (til trods for at jeg kun er 23 år), men jeg er mere til en hyggelig aften hjemme med film og kæresten..

Men du skal i hvert fald have rigtig meget held og lykke med herfra, glæder mig til opdateringer på hvordan det går, og krydser fingre for du når de 60 inden de 4 mdr er forbi, men det skulle bestemt ikke være umuligt....

~Tanja~
13 år13. august 2011 kl. 09:01
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år13. august 2011 kl. 09:39
Hvor er det skønt med så meget opbakning!
Det kan godt være, at jeg på jeres anbefaling rykker det op til 1000 kcal. Jeg ved forskellen ikke er stor, men nu har jeg planlagt det hele, og skrevet regler ned, så det at jeg beslutter mig at følge jeres råd og rykke det op, er en ændring i sig selv.

Mht alkohol, så tror jeg også det er en vanesag. Nu er jeg 20 og i min mest "festlige" alder, men det burde være muligt at have det sjovt med vennerne i byen, selvom jeg ikke tyller shots og øl ned på stribe :)

Jeg har tænkt mig at træne styrke, kondition, styrke, kondition, valgfri og så fri i weekenden (for der arbejder jeg som regel om natten).. Men med det , må jeg jo antage at jeg er i god form i kroppen, i musklerne i hvert fald, så resitueringstiden kun er 1 dag. Men det bliver nu heller ikke noget problem.

Mandag vil jeg veje mig igen som "halvvejs gennem suppekuren" vægt :)

God weekend til jer alle!
13 år13. august 2011 kl. 09:50
snup du hellere 1200 dagligt...

Det vil gå ud over din hverdag hvis du ikke får nok.. Og på sigt...
13 år13. august 2011 kl. 10:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });