Vægttab ved fælleshjælp?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Vægttab ved fælleshjælp?
Hej Alle sammen :)
Jeg kan efter flere års vægttabsforsøg konkludere gang på gang at jeg simpelthen ikke har overskuddet til at kunne klare det helt alene :S
Jeg har så lige lidt mere at tabe end bare 8 kg, drømmemålet er omkring 15 kg, har på nuværende tidspunkt tabt lidt over 6 kg fra jeg var størst, har været nede og tabe 10 kg flere gange, men studielivet sørger for at det hurtigt kravler på igen :S men nu skal det altså være slut!! Vil gå i jeans uden at have håndag!!

så startvægt: Sørgelige 86,3 kg :S
Vil meget gerne under 80 kg til 7 maj så det er første delmål :)
Håber lidt fælles gejst kan hjælpe på motivationen
13 år15. marts 2011 kl. 17:10
Hej..

Jeg er også frisk.. Min vægt vil nemlig ikke gå ned. Jeg ligger og vejer mellem 66,5 og 69 på forskellige dage.. Har et mål der hedder 60 kg. inden sommer.. I dag stod vægten på 66,7, men den er nok lidt højere i morgen da jeg har spist koldskål med kammerjunkere og så 6 småkager oven i min alm. mad.

Knus Miller.
13 år15. marts 2011 kl. 22:07
Godmorgen :) !
Vægten siger 65,7 her til morgen. Så -0,7. Lad os håbe det fortsætter i den retning. Jeg starter min morgen ud med et stort glas kold isvand. Jeg har hørt det skulle hjælpe på forbrændingen, da kroppen bruger energi på at holde temperaturen. Så på tom mave skulle det være godt.

-Tasha :)
13 år16. marts 2011 kl. 08:11
Hvor er det lækkert at der er så mange med :)
Min vægt sagde 78,7 - så er det 0,9.. ved godt der kan være fejlkilder i at veje sig hver dag, men ellers mister jeg kontrollen og tillader mig alt for meget! Så håber det fortsætter i denne retning. :)

Tasha: Hvor fedt din sagde -0,7 :D Jeg har også hørt det med et koldt glas vand - så jeg gør det samme ;) Åh jeg glæder mig til vægten falder endnu mere!

Har lige været til 1 times zumba og trænet maskiner i 30 min inden. Har i eftermiddag meldt mig til spin and move som vare 1,5 time :) Skal nok blive godt. Skal dog på døgn vagt på arbejde i aften og så 25 timer frem - der melder udfordringerne sig rigtig med god ost, juice, bagerbrød og altid noget slik eller kage at finde.
13 år16. marts 2011 kl. 10:10
Hejsa,
Jeg vil da også gerne melde ind en gang i mellem hvordan det står til her, hvis det er i orden?:) Jeg er 20 år, 164 cm og 61 kg i dag.
Efter en MEGET usund weekend er jeg ved at komme op på hesten igen. Utrolig hvor dårligt man kan få det ved at spise skod mad. Jeg blev virkelig sløv og min mave var helt fucked. Det er lidt skræmmende at tænke på. Jeg er sikker på at mange som går og tror at de er stressede, kronisk syge osv osv ville få det meget bedre hvis de spiste bedre. Anyways, nu er jeg heldigvis kommet på rette køl igen og jeg har tabt halvdelen af hvad jeg tog på fra fredag til mandag. Er med i den konkurrence hvor vi melder vægten ind fra torsdag til torsdag. Har taget på i denne runde pga. weekenden, men det er no-go næste gang. Nu skal der kløes på hvis kroppen skal være tip top til sommer. Jeg spiser omkring 1300 kcal om dagen. Jeg stræber efter at få en energifordeling der siger: 40 % protein, 40 % kulhydrater og 20 % fedt (har læst et sted at det er optimalt hvis man vil tabe sig?). Men normalt siger den; 28 % protein, 55 % kulhydrater og 17 % fedt. Sådan cirka;)
Nå det var bare lidt herfra. God onsdag derude (det er snart lille-fredag, så fredag og SÅ er det allerede weekend igen!!:D
13 år16. marts 2011 kl. 11:27
Selvfølgelig må du være med ;)

Åh kender godt det med weekenderne.... Mht energi fordelingen har jeg også kørt at 40,40,20 skulle være optimalt da protiener giver lang mæthedfølelse. Men det er vidst lidt typisk piger ikke at få protien nok :) Er i hvert fald noget jeg selv prøver at tænke en del over.
13 år16. marts 2011 kl. 11:36
Tak;)
Præcis! Jeg har også hørt (sikke meget vi har "hørt", haha) at man ved vægttab hurtigt kan risikere at tabe muskelmasse hvis man ikke spiser nok protein. En alm. person med alm. ak-tivitet bør indtage 0,8g protein pr. kg. Legemsvægt pr. dag. Hvis man træner mere, som folk der gerne vil tabe sig oftes gør, bør man sigte mod 1,5 - 2,5g protein pr. kg legemsvægt pr. dag. Man regner det ud ved at sige: kg*gram protein*4 (da 1 gram protein = 4 kalorier). Så jeg skal med mit aktivitetsniveau taget i betragtning have ca. 61*1,5*4 = 366 kalorier ALENE fra protein. Det er altså en god sjat..
13 år16. marts 2011 kl. 12:18
Ang. 40, 40, 20 så har min kæreste som går meget op i det med hvad man skal spise for at tabe sig sagt det samme til mig.. Han mener jeg skal ligge et lille protein måltid ind om eftermiddagen for at jeg kommer op og får mere protein. Nu hvor jeg har hørt det fra jer også må jeg hellere prøve det.. :) Og det med det kolde vand om morgenen skal helt klart prøves.. Hvor meget vand ca. skal man drikke?
13 år16. marts 2011 kl. 17:46
Ja jeg skal også prøve at få mere protien ihvert fald. Jeg drikker ca en halv liter som har lagt i køleskabet bare :)
13 år16. marts 2011 kl. 18:04
En halv liter vand blir lagt i køleskabet her til aften.. Det skal da helt klart prøves om det virker.. :)
13 år16. marts 2011 kl. 18:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });