Slank til sommer!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Slank til sommer!
Hej medtabere! (-:
Har sat nye mål for mig selv. I ved, det der med at holde motivationen!
Min veninde og jeg er blevet enige om at melde os til femina og alt for damerne kvindeløb her i maj måned, så jeg skal begynde at løbetræne også! Udover det er der jo mit spinninsprojekt, og jeg vil begynde på et styrkeprogram herhjemme! (-: Masser lækker motion.. lovely!

Vægten står stille :( Men det er også ved at være den tid på måneden.. Så kæmper videre! :-)
13 år8. marts 2011 kl. 21:28
Det lyder som nogle gode mål du har sat dig, er sikker på at sådanne løb kan fremme motivationen.

Jeg har selv overvejet at melde mig til nogle løb og så begynde at træne mig op, men havde sidste år en del problemer med min hofte da jeg begyndte at løbe, så jeg må hellere lade være.

Hvor langt vil I løbe?

13 år8. marts 2011 kl. 21:32
Ja det er vildt fedt at se frem til! (-: var med til tre i 2009, og der er bare en helt vild fed stemning, elsker det!
Årh hvor træls, men der er jo også andre slags som cykelløb og triatlon. Har selv overvejet triatlon, har prøvet det, og jeg synes det er heelt vildt fedt! (-:

Vi holder os til de sikre 5 km (-: Men måske det bliver 10 næste år.. hvis altså jeg lærer at elske løb.. (:
13 år8. marts 2011 kl. 21:56
Må man være med?
Hej bbsbb..
Altså hvor har du bare al den motivation jeg står og mangler:) Jeg er i Canada lige pt og skal være her et halvt år, så nu skal det altså være at jeg skal tabe de der fem kilo der bare ikke vil forsvinde. Her er nemlig ingen svigerforældre og familie med usunde vaner og kage i stakkevis. Så min kæreste og jeg er enige om at vi skal prøve at blive slanke og smukke inden sommer:)
Så hvis du ikke har noget imod det vil jeg melde mig på banen i denne her tråd også. Så kan vi holde hinanden lidt i ørerne hvis du vil..
Jeg har ikke noget motionscenter i nærheden herovre, så min motion består hovedsageligt af mine ture på rulleskøjter. Mit mål er at rulle 12 km to-tre gange om ugen og så ellers spise sundt og spise ca. 500kcal for lidt om dagen. Jeg vejer 72 kilo og er 177 cm, mit mål er 67 kg. Mit mål er at have tabt de fem kilo den 15 Juli for der skal min kæreste og jeg på roadtrip her i Canada/Usa. Og alle de billeder vi skal tage skal jo helst vise en slank ung kvinde istedet for en buttet af slagsen.
13 år9. marts 2011 kl. 21:48
Eej, nu kan jeg slet ikke slippe tanken om din mormors varmrøgede laks, efter at have læst din tråd ;)

Og jeg må godt nok også lige rose dig for din fantastiske motivation - hvor får du energien fra til både at stå op kl puha og træne, tage i skole, lave lektier, holde en stram kur og passe dit fritidsjob!? Det er simpelthen så sejt! :)

Kender SÅ godt sulten når man kommer hjem fra arbejde/skole og pludselig har man spist aaalt for mange kalorier på ingen tid.. Er jeg den eneste om at blive sindssygt kreativ, når jeg er lækkersulten? Jeg har aldrig noget slik, kage eller den slags liggende, for jeg spiser det jo ligeså snart det er pakket ud af indkøbsposen, men pludselig fremtryller jeg klamme grov-knækbrødsmadder med puddersukker, sirup, honning eller bjerge af rosiner.. Eller bilder mig selv ind at en kæmpe skål med havregryn er ganske uskyldige kalorier og at en enkelt håndfuld rosiner aldrig har skadet nogen, men når jeg taster det ind har jeg jo pludselig brugt hele resten af dagens kalorieration..

Åh Herre, giv mig slanke-styrke :P
13 år10. marts 2011 kl. 11:17
Årh tak for svarene, det gjorde dagen lidt mindre grå og regnfuld (-:

Til Panduro86
Selvfølgelig må du være med, alle er velkomne! (-: Jeg kan ikke holde mig fra det usunde, hvis jeg ikke fx havde min mor og veninder til at dele opturene med.
Det lyder som en rigtig god idé at komme igang, når man er væk fra de gamle vaner, og så kan i jo prale lidt med billederne til sommer. Vise hvor lækre i er, og hvor fedt i har det (-:

Til Tykbass
Ih tak for dit indlæg, det er altså dejligt at høre, når folk synes man gør det godt! (-: Jeg begynder dog først at arbejde den 6. april, men jeg vælger at se det som god motion i stedet. Når jeg først ser køkkenet bagved, har jeg sikkert ikke lyst til McD længere (-:
Hm, med maden ved jeg ikke. Jeg plejer egentlig bare at tage flere gange, indtil jeg pludseligt at helt mæt i løbet af dagen. Det er som om min mave ikke vil blive fuld, hvis ikke den registrerer en dejlig masse fedt.. det må jeg så lære den! (-:

Nå, men en update herfra! Endelig har vægten rykket sig ned! 100g.. nå, men jeg burde også snart få min menstruation.´
Nu vil jeg også lige rose mig selv.. i går var jeg med en veninde som jeg skal arbejde med til infomøde hos McD. Dejligt, vi købte en bakke vindruer, som vi delte, mens de andre spiste æbleposer. Stoler altså ikke på, at noget mad fra McD er sundt. Og bagefter mødet der varede 4 timer(!) 16-21 fik vi lov til at gå ned og spise gratis mad. Alle de andre sad og åd hele deres families Kcalforbrug på en dag, mens jeg selv valgte at købe en kop kaffe. Årh det var en god fornemmelse, da vi var færdige! (-:
13 år10. marts 2011 kl. 16:38
Undskyld jeg først svarer tilbage nu, har vøret i praktik så har haft rigtig travlt..

Har altid spist rigtig meget slik, og synes det er mærkeligt a jeg så pludselig tager på, selvom jeg motionerer 3 gange om ugen, for har aldrig haft problemer med at jeg tager på..

Har heller ikk særlig tit noget slik i lejligheden (i hvert fald ikk som jeg selv har købt), det er min kæreste der lader slik være herhjemme, når han er her i weekenderne.. For han siger hele tiden a jeg jo godt må spise slik osv.. Og så er det sku svært at lade vær..

Hvordan får man sin kæreste til at forstå at han skal lade slikket og de søde sager blive i millitæret og ikke tage noget med hjem??

Vægten har stået helt stille de sidste 2 uger vejer stadig 56,4kg..
13 år10. marts 2011 kl. 20:43
Pyha..
Jeg tror ikke jeg ville kunne arbejde på McD uden at spise alt alt for meget, men jeg mangler også lidt rygrad på det punkt;) Det er dog ved at blive bedre kan jeg mærke, for idag sprang jeg frokosten på arbejde over fordi det var hamburger med pomfritter.. Så der gav jeg lige mig selv et klap på skulderen.. Jeg får gratis mad på mit arbejde mens jeg er herovre i Canada, og det er absolut ikke sund mad, så det er rigtig ærgeligt:( Hvad skal man bruge gratis mad til når det ikke må spises.. Ja jeg spørger bare;)
Jeg tager vindruer og jordbær og bananer med på arbejde og må klare mig med det de dage hvor frokosten bare er FOR fed..

Til Kamilla: Min kæreste er af den slags der har et supergodt stopfskifte, og kan spise ALT uden at tage på.. Det er resten af min familie også, så der er altid godter i nærheden.. Det er SÅ svært at lade det ligge, men jeg gør det! Jeg har lavet et billede inde i hovedet af hvordan jeg gerne vil se ud til sommer, og hver gang jeg er ved at fristes tager jeg det billede frem og tænker om det virkelig er det værd.. Det er i de fleste tilfælde nok til at jeg lader guffet ligge. Måske kan du fortælle din kæreste at det virkelig betyder meget for dig at blive slankere, og fortælle ham at han er nødt til at hjælpe dig her i begyndelsen. Senere vil du få meget nemmere ved at sige fra selvom det ligger og glor på dig midt på sofabordet:)
13 år11. marts 2011 kl. 04:55
re: Pyha..
Panduro86 - Min kæreste ved godt at jeg virkelig gerne vil tabe mig 5 kg, min kæreste er bare ikke helt enig, han har ikk noget i mod at jeg har taget på. (i hvert fald det han siger)
Han går selv meget op i at træne og have en god krop, og jeg vil ikke gå ved siden af ham i min bikini til sommer, medmindre jeg taber mig - vil ikke gå ved siden af en veltrænet fyr og så ikke selv være veltrænet..

Må blive bedre til at sige fra, eller kun tage 1 stk i stedet for alle !!!
Andre råd til hvordan jeg siger nej?
13 år11. marts 2011 kl. 11:51
re: Pyha..
Kamilla: Hmm kan godt se at det er svært når nu kæresten syntes du er dejlig som du er og syntes at det er super hyggeligt at spise slik og guf med dig i weekenderne. Måske kunne du få ham til at tage resterne med igen så de ikke ligger og frister? Og så kunne i måske aftale at det kun er den ene af dagene der er slikdag. Så det bliver begrænset lidt. Den anden dag kunne i måske lave et frugtfad eller en masse grøntsagsstave med dip til? (det feder ikke ret meget hvis i bruger den lette creme fraice og det smager af det samme..) Det er min kæreste blevet rigtig god til og det vil han næsten hellere have end chips nu..

Idag... Ja hvor skal man starte.. Jeg har syndet.. der var fish and chips på arbejde.. øv altså.. det fristede lidt for meget.. Og så havde en af mine kollegaer sidste arbejdsdag, så hun havde bagt kage og taget chokolade med.. Men jeg gav mig selv lov til at synde lidt og har så levet af frugt og grønt resten af dagen, og gik en tur på en halv time da jeg kom hjem så mit kaloriebehov er kun blevet overskredet med 13 kcal og jeg har fået glade smileys både ved væskeindtag og frugt og grønt.. Så selvom man nogle gange synder syntes jeg det er bedre at begrænse skaden end at slå sig selv i hovedet. Hvis jeg lader mig selv komme ind i den dårlige spiral med at sige til mig selv at jeg er dårlig og ikke kan holde min kur så går det helt galt, så jeg accepterer at jeg nogle gange spiser det forkerte og for meget.. Man er jo kun et menneske:)
I morgen skal kæresten og jeg en tur til USA med en kollega og hendes kæreste, så kan det være der ryger for meget ind igen, men så må jeg jo ud på rulleskøjterne når vi kommer hjem:)
13 år12. marts 2011 kl. 06:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });