Slank til sommer!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Slank til sommer!
Hejsa! :)
Synes også jeg vil oprette en tråd, så jeg kan holde motivationen oppe. Det hjælper altid, når jeg ved, at folk kan se, om jeg holder mig til kuren!

Målet er at gå fra mine nu 72 kg til 63 inden sommerferien starter. Så må vi se, hvad jeg vil efter det (: Det endelige mål er nok omkring 58, da det ville være skøøønt at have et 5tal først ;-)
Vil gå efter cirka et halvt kg om ugen. Årh det ville være super!

Jeg vil lige fortælle lidt om mig selv (:
Jeg er en 16 årig ung dame der til daglig går i 1.g. Min hverdag er relativt travl, så min træning kommer mest til at foregå inden skole, hvilket betyder at jeg skal op kl 05:30(!!)
Jeg har lige fået job på McD, og det bliver virkelig en udfordring ikke at proppe mig med junk der.. Håber jeg kan holde mig til kaffe og spise noget medbragt mad (: Det skal i huske at minde mig om :)
Til at starte med vil jeg gerne pointere, at selvom jeg er på 'kur', så vil jeg ikke nedsætte min livsglæde, så i weekenderne giver jeg mig selv lov til at drikke alkohol, men maden bliver stadig super sund!

Mit vægttab kommer til at foregå med kostomlægning og motion.
Ingen pasta, ris og kartoffler til mig længere. Heller ikke sukker og lignende.
Jeg vil træne i fitness world 4 gange om ugen og går til hip-hop en gang om ugen.
Jeg skal ned og træne for første gang i det center i morgen tidlig, og jeg håber ikke jeg falder gispende af maskinerne ;-)

Fra i dag af og en måned frem vil jeg holde mig fra sukker. Nu er det sagt og kan ikke trækkes tilbage! :-)

Kommenter gerne, det vil virkelig holde min motivation oppe! (:
13 år21. februar 2011 kl. 21:24
re: Slank til sommer!
Hej.

Den med McD kan jeg godt se er en udfordring men det bedste er vel at få sat sig i hovedet hvor klamt det mad alligevel i bundt og grund er. (man bliver nærmest overrasket hvor mange links på nettet der kan hjælpe en med det xD )

Med henblik på alkohollen kan stadig tage nogle forbehold. slankesiden.dk har kan du se lidt om hvor mange Kcal der er i de forskellige former for alkohol og som du kan se er vodka en af dem med mindst i (da jeg aldrig har hørt om en 16 pige der nyder snaps til fester), og heldigvis er det jo noget som ofte bliver blandet op med sodavand, så hvis du primært drikker vodka blandet op med sukkerfri sodavand undgår du lige lidt ekstra kalorier i weekenden :)

13 år21. februar 2011 kl. 21:34
Hej..

Jeg synes bare lige, at jeg ville minde dig om, at hvis du vil holde dig fra sukker i en måned skal du også holde dig fra alkohol ;-)
Alkohol indeholder nemlig en hel del sukker!
13 år22. februar 2011 kl. 06:36
hej
tillykke med motivationen! :D
det er så nedern at være på kur som teenager netop pga alkoholen. netop øl, vin og breezers, sommersby osv er totaaaal kalorieindholdig!!! jeg har også selv været på kur nærmest siden jeg var 14 år hehe. og er 28 idag :D
og jeg synes det var suuper ærgerligt at sku undgå alkolholen i weekenden.

nu hvor jeg er en gammel kedelig mor med tre små børn, så går jeg ikke så meget i byen mere hehe.
men eelsker en skøn rødvinsmiddag. og irish coffey osv nam nam! så det er også en udfordring for mig!!

men når jeg går i byen så er det også shots og rom eller vodka med sukkerfri sodavand :) det funger fint.

men men!!! husk nu for helved at ha spist ordenligt inden du går ud og fylder dig med sprut!! ellers ved du, at du ender med at kysse lokum hele natten :D
og dét er sgu ikke de manglende kartofler den ene aften værd! få dine kulhydrater hvis du skal ha alkohol! det er ikke dem, der sænker farten til dit vægttab. så det kan godt betale sig, hvis det reder dig fra at gå kold :)

knus ditte

13 år22. februar 2011 kl. 10:49
Med hensyn til alkohol, så kan man købe sukkerfri cider i lidl, og de er billige da det er et eller andet ukendt discount-mærke =) Mener nok det er 5 kr de koster, og der er meget færre kalorier i end der er i almindelig somersby...
13 år22. februar 2011 kl. 12:09
Tak for svarene! :D

Ja, jeg vil holde mig til voda/rom med sukkerfri cola, det er helt klart smartest. Dog til gymnasiefesten på fredag står valget mellem øl og mokai. Så der bliver det et par øl og noget andet til forfest (:

Så bliver det ikke helt en sukkerfri måned :-) Men udover det! Er i gale, det er træls i skolen. Alle de andre sidder med deres chokolade og cola(dumme automat!), men jeg smagte ikke så meget som en bid eller tår! :)
Tak for rådet, jeg sørger også altid for at være godt mæt, inden alkoholen kommer på bordet (: Har prøvet det med ikke at have spist, og det er som sagt slet ikke det værd! Udover selvfølgelig for økonomien, hvis man altså husker at holde rigtig meget igen :-)

Med hensyn til cider, så holder jeg mig generelt fra det :) Jeg er ikke så meget for smagen. Alt for kunstig (: Men nyder dog en lækker engelsk cider, når jeg kan komme i nærheden af én :-)

Men lige en update! :)
Er lige kommet hjem fra indkøb med min mor, så nu er huset fyldt med grøntsager! Vægten sagde i morges 71,2, men men, halvdelen er nok tilbage i morgen (:
13 år22. februar 2011 kl. 16:47
Hov, så glemte jeg helt at nævne, at jeg var i fitness world for første gang i morges! (-:
Kom desværre lidt sent op, så jeg havde kun en halv times tid. Men synes egentlig det passede fint. Jeg er ikke i stand til at komme tidligere op. Måske om en måneds tid.
Klarede 22 min på crosstraineren. Forbrændt 210 kcal, og jeg blev i hvert fald frisk! Kan godt mærke, at musklerne har holdt fri for længe, for det blev sgu lidt hårdt. Gik op og ned i intensitet igennem 'turen', og jeg vil gøre det samme i morgen, tror jeg (:
Når jeg skal møde sent, vil jeg også muskeltræne, men der er ikke tid til det, når jeg skal møde kl 8 desværre. Men har nogle programmer jeg kan hygge mig med herhjemme (:
13 år22. februar 2011 kl. 17:16
Skulderklap til mig selv! :)
Kom igen op og net i fitness world. Denne gang spiste jeg en banan før træningen, og jeg havde lidt mere tid, så jeg tog 30 min på crosstraineren og fik forbrændt lige godt 300 kcal. Så 10 kcal i minuttet.

Vægten har taget endnu et dyk! Mod al forventning, var den gået endnu 200g ned siden i går, så det i alt er 400g på to dage :-D Dog vender noget af det nok tilbage, da det jo ikke alt sammen er fedt.. desværre! (:

Ingen sukker indtager selvom jeg var et smut i kvickly i frikvarteret. Normalt ville jeg købe et pølsehorn eller en deejlig hvis ostebolle. Men i dag ventede jeg blot på at min veninde havde købt smøger, og så var det ud igen. (-:
13 år23. februar 2011 kl. 14:26
Heej. Jeg er en 19 snart 20 årig, som gerne vil tabe 5 kg, som jeg har taget på det sidste års tid, mit problem er bare at jeg ikke kan sige nej til slik/chips/chokolade.

Synes virkelig at det er fedt at du står op inden du skal i skole for at træne. ved selv hvor hårdt det er, har selv gjort det da jeg gik i gym..
Jeg træner selv omkring 3 gange i ugen, men synes ikke rigtig at det hjælper på vægttabet..

Har du nogle gode råd til nogle små regler jeg kan sætte op for mig selv? (bor alene i lejlighed, da jeg læser til sygeplerske, så er tit alene og det er her jeg får lyst til slik).
13 år23. februar 2011 kl. 14:41
Hej Kamilla.
Jeg er selv en haj til at overbevise mig selv om at jeg absolut har både behov og brug for sukker for at fungere.
Hvis jeg har lyst til slik/chokolade eller chips, som jeg desværre elsker, spiser jeg det hvis der ikke er noget andet alternativ.
Men - hvis jeg i forvejen har lavet lidt forskellige alternativer, såsom mandler/nødder/tørret frugt ristet i 70 % kakaopulver, gjort nogle gulerødderstænger klar, alt efter hvad du lige er til, så går det nemmere.
Ellers er rådet, det du ikke har i skabene spiser du ikke, med mindre du er typen der rejser dig for at køre ned til tanken og købe usundt - ikke fordi jeg skal pege fingre af det, kan jeg sandelig også selv finde på, men jeg bor heldigvis/desværre lige ved siden af både en døgnåben og fakta:)
13 år23. februar 2011 kl. 21:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });