Skal vi hjælpe hinanden?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Skal vi hjælpe hinanden?
@karin1: Du er velkommen senere :-)

Jeg kan slet ikke følge med de vilde vægttab, folk opnår i +10 tråden. Det er bedst med konkurrence i samme vægtklasse. Det er ikke altid tilfredsstillende kun at tabe 500 g mens andre taber 2 kg.
14 år15. august 2010 kl. 17:30
@ Siri S. Ja det er lidt en ulige kamp imod os sværvægtere når man selv er en noget mindre spirevip.

men rigtig fornøjelse med det, du gør det så super sejt :)
14 år15. august 2010 kl. 18:38
I dag siger vægten 58,8 kg. Det er det laveste jeg har vejet i min etårige periode på madital. 18. november sidste år (før julemåneden og en pause indtil sidst i marts), 18. juni, da jeg konkurrerede mod rdrd om først at komme ned på 58 kg og så i dag.

Det er meget længe siden jeg på en uge har tabt et kilo. Jeg spiste altså heller ikke noget videre i går. Ingen af os i familien gjorde. Den stod på rester og en halv majskolbe - det kan man jo ikke leve af. Jeg burde faktisk have skyllet et brev måltidsertatning ned til aftenkaffen, bare for at supplere op.

Hvad fik I andre at spise?
14 år16. august 2010 kl. 06:41
@karin1: Tak for kompliment! Jeg er helt overrasket over hvor stort et løft den opbakning fra en fremmed lige gav. Skønt, og et godt eksempel på en af styrkerne ved at deltage i forum! :-)
14 år16. august 2010 kl. 06:48
Vægt da 2: 58,7 kg
14 år16. august 2010 kl. 11:28
Hvor tit måler i cm ?
14 år16. august 2010 kl. 11:28
Jeg vil gerne være med :) Jeg har også droppet at skrive al mad og motion ind. Så vil prøve om det hjælper at få motivation vha. det her.

Før jul sidste år var jeg rigtig tynd, nok alt for meget. Vejede mindre end 47 kg husker jeg, og jeg er 160 cm høj. Væmmes faktisk ved at se billeder fra dengang. I løbet af julen tog jeg så et par kg på og vejede 49 kg, hvilket jeg var meget tilfreds med.

Omvæltningen kom så, da jeg i februar måned besluttede mig for at rejse ud i den store verden (Thaild + Australien i 4 mdr.). På disse få måneder lykkedes det mig at tage 10 kg på, så jeg vejede 59 kg, da jeg i juni måned kom hjem.

Den vægt har så været meget yoyo fordi jeg aldrig har prøvet på at tabe mig, og det kunne jeg åbenbart ikke finde ud af. Har nu været her i en uge. I går vejede jeg 58.0 kg. Mine tal i dag er:

56.9 kg (mål 50 kg)

Men det vægttab på 1.1 kg holder nok ikke, fordi jeg var på date i går, og var simpelthen så glad for min date, at jeg glemte at spise hele dagen.
14 år16. august 2010 kl. 11:57
miaengel: fine tal! - jeg måler sædvanligvis cm 1 gang/uge eller måske 1 gang hver anden uge. Nu, hvor jeg er i gang med de 10 dage, vil jeg måle oftere...

SiriS: fine tal :-)

kntn1987: velkommen til!

Det gik så fint for mig i går til fødselsdagsfesten; jeg spiste med måde og holdt meget igen til aften. I dag er det til gengæld ikke gået så godt: Jeg faldt lige i min værste fælde, den såkaldte "ulvetime". Jeg er altid så sulten der sidst på eftermiddagen, mens jeg står og laver en sund aftensmad med masser af grønsager. Så sulten, at jeg liige er nødt til at tage noget frugt. Og så en gulerod. Og en til. Og hvis jeg kunne holde mig til det, så var alt jo fint, men det kan jeg sædvanligvis ikke. Heller ikke i dag :-( Der stod kage på bordet og knækbrød og kiks i skabet og smør i køleskabet. Bagefter satte vi os til bords med aftensmaden, og der var jeg så selvfølgelig allerede halvmæt, hvilket ikke forhindrede mig i at spise løs. Alt i alt har jeg klart spist for meget i dag, så jeg gruer lidt for vejning og måling i morgen tidlig. Til mit forsvar skal siges, at det er lige ved at være den tid på måneden, så både vægt, taljemål og glubende appetit skulle gerne svinde noget om et par dage. Men jeg er lidt flov over, at det går galt for mig, nærmest inden jeg er startet. Forhåbentlig får jeg brændt en bunke kalorier af nu, for nu løber jeg mig en aften-tur :-)

Ha det godt allesammen!
14 år16. august 2010 kl. 21:44
60,1 på dag 2
14 år17. august 2010 kl. 05:44
Hej allesammen!

Hvor er det dejligt, at så mange vil være med :-)

Det er dejligt at vide, at man ikke er alene, om man så gerne vil tabe 3 eller 10 kg.

Jeg ville gerne kommentere alle, men det virker lidt uoverskueligt, så jeg vil fortælle, at jeg har læst alle indlæg, og jeg har været meget glad for at læse alles historier.

Samtidig vil jeg gerne undskylde, at jeg ikke selv har fået smidt et par kommentarer, men jeg har haft det så elendigt med mig selv, da jeg rigtigt faldt i weekend-fælden i søndags - med stor vægtøgning til følge - og derfor har jeg ikke haft overskud, til at fortælle om det - håber I forstår!?

Nå, men jeg er på rette spor igen, heldigvis, efter en ordentlig gang fitness og sund mad i går, så

Dag 3: 60,9 kg

Ja, det er jo ikke det vilde vægttab, men jeg har så også været oppe og runde de 62 kg ind imellem :-)

Håber, det går godt for jer allesammen - og fortsat held og lykke :-)

Stort knus!
14 år17. august 2010 kl. 07:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });